2022-03-09, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Helt fel. Kina behöver väst mycket mer än de behöver Ryssland.

Siffran förklarar varför Kina inte räddar Ryssland.

https://www.svd.se/siffran-forklarar-varfor-kina-inte-raddar-ryssland
Det är alltid ett underskott i handelsbalansen mellan Kina och USA. USA importerar mer från Kina än vad Kina importerar frpn USA. Gapet är rätt så stort. Visst kan USA angripa Kina vid ett eventuellt kinesiskt angrepp på Taiwan men då skjuter USA sig själva i foten. Man hugger ju inte av handen som föder en.

Visst kan USA förstöra den kinesiska ekonomin genom att låta amerikanska företag att kollapsa men det kommer göra ont.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För att du slutar tänka kritiskt. Syftet med dessa fabricerade historier är endast att påverka massopinionen. Man vill hetsa för ett större krig mot Ryssland. Reaktionerna är inte sunda. Man straffar ryska folket för något deras regering är ansvarig för.

Varför sanktionerades inte USA när de gick in i Irak?

Ok, när slutade du att tänka kritiskt?

För helt klart har du en uppfattning om konflikten som inte är grundad i en sorts matematikens logik.

Berätta för oss nu hur du tänker kritiskt och kommer på att det är gött att Putin mördar civila.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Buhu alltså lägger ner nu för fan?

Det är väl inte amerikanernas fel att svenskarna röstar på pariter med slapp inställning till invandring?

Det är ju svenskarnas egna fel inte doms.

Lägg ner offer mentaliteten, du låter som någon woke BLM aktivist.

Sanningen är att vi har röstat på skit i evigheter samtidigt som vi inte haft oberoende journalistik.
SVT mm har indoktrinerat svenskarna i årtionden bara för att sossarna mm ska bibehålla makten.

Att invandrare väljer Sverige beror ju på frikostiga bidrag.
I USA så får du inte några motsvarande bidrag, ditt åker du för att jobba.

Nej för fan sluta skyll på andra.

SD är även dom nickdockor. Ser du inte hur ofta dom ändrar sig i frågor i paritetet med att deras stöd ökar. Demokrati är bara en demostration av galenskap, demo-crazy. Gäller att tänka utanför boxen för att förstå hur allt egentligen hänger samman.
Citera
2022-03-09, 16:02
Medlem
serbisknegers avatar
Ett helt pansarkompani utplånades, även Kapten Rinat Karpaev (Mongol)

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1501564001125347333
Citera
2022-03-09, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
För att man hade förankrat beslutet i Förenta Natiorna - i ca 10 år i förväg.

Ovanstående stämmer inte. Man använde falska anklagelser som vi alla vet nu.
Citera
2022-03-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Men snälla ni, tror ni verkligen Putin skulle riskera att rasera hela sitt lands ekonomi om han inte hade en plan för detta?

Media säger Putin är galen, att han har begått största misstaget i landets historia, osv. Är ni så naiva att ni tror på detta?

Putin isolerar sig från väst för han vet vad som kommer hända där med planerade kriser. Putin planerar för att återgå till gold standard och dumpar därmed petro-dollarn som är ändå på väg att krascha. Det Putin planerar för logiskt är ett helt självförsörjande ryssland som inte är beroende av de hemliga styrande i WEF.

Ryssarna kommer få det bättre i framtiden. Vi kommer få det mycket sämre.
Ta ditt pick o pack o flytta till Ryssland vetja, du har chansen nu när Putin erövrar världen och gör Ryssland till en stormakt
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Fast det ukrainska folket visade tydligt sin antisemitism när de med klar majoritet röstade fram en judisk president. Och det är onekligen ganska påfallande nazism Azovbataljonen uppvisar när de låter sig finansieras av den judiske oligarken Ihor Kolomojskyj, att de i princip aldrig specifikt gett sig på judar samt att flera judar som samarbetar med dem avfärdar att de är nazister.

Ta bara vad Konstantyn Batozskyj, en jude som arbetat med Azovbataljonen sedan 2014, sa nyligen:
De var fotbollshuliganer och ville ha uppmärksamhet, så ja, jag blev chockad när jag såg killar med hakkorstatueringar. Men jag pratade med dem hela tiden om att jag är jude och de hade inget negativt att säga. De hade ingen antijudisk ideologi. Jag praktiserar inte, men ändå vet alla om att jag är jude - jag har ett sådant judiskt ansikte! Och jag har aldrig upplevt antisemitism från ukrainare. De soldater [från Azovbataljonen] jag jobbar med nu bryr sig verkligen inte om att jag är jude.
Källa: https://www.jta.org/2022/03/04/global/jewish-ukrainians-gear-up-for-fierce-russia-fight-alongside-the-neo-nazis-they-say-putin-is-lying-ab out

Alla vet att det inte finns någonting mer typiskt nazistiskt än att samverka med judar på maktpositioner, så här har Putin onekligen rätt i att i princip alla ukrainare är nazister. Det finns inget absurt alls i det narrativet.

"Nej, absolut inte! Putler tänker sååå logiskt!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
De existerade som nation innan byhålan Mosva ens var påtänkt!

Nej det gjorde de inte. Det var vikingar frpn Sveruge som åkte och fick lite pli på slaver, balter och ugrier och skapade Kievriket där Ukraina, Ryssland och Vitrysslsnd ingick. På 1200-talet förstörde mongolerna detta rike och sedan dessa så har området "Ukraina" styrts av mongoler, polacker/litauer, ryssar, kossacker under rysk överhöghet, tatarer, turkar, österrikare etc. Det som aldrig har funnits är en egen nation som har hetat Ukraina.

Ryssland, Ukraina och Vitryssland är till allra största del en historisk, etnisk, språklig, kulturell och religiös enhet och i grunden samma nation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Senaste nytt!

Ryska försvarsministeriet erkänner nu för första gången att bilderna som florerat stämmer. Man har skickat iväg värnpliktiga till frontlinjen under krigets första vecka, och många av dessa har blivit tillfångatagna.

Nu säger de att man har skärpt upp kontrollen så inga fler värnpliktiga ska skickas in, och en insats att försöka få hem de som blivit krigsfångar pågår:

https://twitter.com/GabrielCSGavin/status/1501560150410375174

Den här personen har fått informationen från?
Citera
2022-03-09, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ok, när slutade du att tänka kritiskt?

För helt klart har du en uppfattning om konflikten som inte är grundad i en sorts matematikens logik.

Berätta för oss nu hur du tänker kritiskt och kommer på att det är gött att Putin mördar civila.

Fake news. Civila offer är minimala. Sedan vet du inte vad Ukrainarna begår för krigsbrott för att det rapporteras inte. Att använda civila som sköldar är inte förenligt med internationell lag.
Citera
2022-03-09, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Ta ditt pick o pack o flytta till Ryssland vetja, du har chansen nu när Putin erövrar världen och gör Ryssland till en stormakt

Det är väst som bedriver ett krig mot dig. Men det har du inte fattat. Tror du verkligen att inflationen inte är planerad i förväg?
Citera
2022-03-09, 16:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är helt nytt sedan några dagar tillbaka. Jag tror inte någon har hunnit bli åtalad ännu.

https://www.breitbart.com/europe/2022/03/04/slovaks-who-support-russias-invasion-face-25-years-in-prison-under-propaganda-laws/

Ja, ser man på. Jag tycker att sådana åtgärder är kontraproduktiva. Även om jag inte direkt sörjer Sputnik och RT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in