2022-03-09, 15:19
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vilken feg liten råtta. Han skickar ut aningslösa pojkar i 18-19 års åldern att brännas upp som kolbullar i pansarvagnar men själv krökar han och sätter på fula flygvärdinnor från Aeroflot. Fan vad slemmig han är.
Jag har inte följ kriget så noga.. Men är det många ryssar som har dött i pansarvagnar? Vet du hur många?
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Om 10 min är över $2050

Idag är guldet under $2000
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Eeehhh, till och med på RT ser man hur effektivt det ryska artilleriet har varit, även hur ryska attackhelikoptrar smulat sönder hela bostadskvarter med resultatet att kvinnor och barn ligger död på marken lite här och där.

Nu kommer väl ni Putlerälskare att säga att dom får skylla sig själva, att dom borde ha flytt för 2 veckor sedan.

Det förekommer en enorm mängd arrangerad krigspropaganda som påstås föreställa sånt. Fakta är att städer som Kiev och Kharkiv skulle ha varit grus och aska för länge sen om ryssarna kört på för fullt med sitt artilleri. Rysslands önskemål om humana korridorer motsäger också det du påstår. Däremot utesluter jag inte att ryssarna inom kort kör på för fullt med sitt artilleri och flygvapen när tillräckligt många civila evakuerats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur vet du, eller Aftonbladet, vilken sida som skickade iväg granater mot civila under den avtalade vapenvilan och evakueringen?

Ryssland har allt att förlora och inget att vinna på att sabotera evakueringar och döda civila.

Regimen i Ukraina har däremot allt att vinna på att evakueringen saboteras och att civila dödas.

Om civila inte kan evakueras så tvingas de vara kvar som mänskliga sköldar som de ukrainska styrkorna gömmer sig ibland och som hämmar ryssarnas användning av tyngre vapensystem. Regimen gynnas av att Ryssland framstår som opålitliga skurkar som bryter löften och skjuter på civila bara för att de är elaka. Regimen och Västmakterna gynnas av bilder på civila som har dödats och skadats.

Om man inte har artillerilokaliseringsradar igång och kan flyga och fota med en drönare direkt i samband med beskjutningen så är det väldigt svårt att bevisa vilka som sköt med granatkastare. Att ryska styrkor har så dålig disciplin att de inte kan klockan, inte kan följa enkla order och låta bli att skjuta på civila mitt under en vapenvila har jag väldigt svårt att tro.

Man måste alltid fråga sig "cui bono?". Vem eller vilka tjänar på att evakueringar saboteras och att civila dödas?

Men fråga dig först vem som startade denna katastrofala invasion.
Citera
2022-03-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Om de nu inte räknade med ett snabbt övertagande varför luftsatte de sina elitstyrkor helt utan skydd (vilka blev helt utplånade) samt skickade in främst kravallpolis och värnpliktiga?
Ja det är inte fint absolut inte, men eftersom källorna 'r så få hoppas jag det kommer mer fata om detta sen.
Må fred segra
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Måste dock säga att jag faktiskt lider med ordinarie ryssar som är mot Putins invasion. Fyhelvete, deras liv går ju också helt sönder tack vare Putin. Kul å vara ryss och ha köpt lägenheten, nu när räntan är 20%. Alla ryssar som förlorat deras jobb då utländska företag lägger ner verksamheten helt.

Inte konstigt att så många ryssar har valt att fly landet på sistone.

Helt dött.

Håller med. Det är en tickande bomb. Dessutom har vissa av sanktionerna inte trätt i kraft ännu.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Måste dock säga att jag faktiskt lider med ordinarie ryssar som är mot Putins invasion. Fyhelvete, deras liv går ju också helt sönder tack vare Putin. Kul å vara ryss och ha köpt lägenheten, nu när räntan är 20%. Alla ryssar som förlorat deras jobb då utländska företag lägger ner verksamheten helt.

Helt dött.

Och deras egen skuld i detta ?
, de har tittat bort länge nu och ryckt på axlarna åt en allt galnare diktator.
Varsågoda Ivan och Olga.

Så vind skörda storm.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Man får intrycket av att han saknar 100k trupp för att ro hem det.
Nästkommande dagarna blir intressanta.

Putins nästa steg är troligen terrorbombningar nu. Slagen utanför städerna är förlorade redan. Det riskerar att bli dom värsta brott mot mänskligheten sen andra världskriget.
Citera
2022-03-09, 15:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Att den är fejkad kan man nog lägga till högen med "struntsnack från internet".
Se t.ex. följande: https://youtu.be/BM1Z-fdhOzA?t=349
Man hävdar alltså att Putin kommer från en videoinspelning, och kvinnorna i bakgrunden från en annan. Det är ingen dålig green screen/maskning får man säga. De kanske har skapat den med hypermodern AI-videoteknik från framtiden. Eller så är det helt enkelt på riktigt.
Folk är så snabba på att dra slutsatser från mikroskopiska detaljer att de glömmer helheten.

Kanske, men det är lite roligt med sådana konspirationer.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:

Helt dött.

En trend på tiktok som fått 5 miljoner visningar visar en ryss ta fram ett plagiat att stoppa kriget. 1 min och 53 sek sen blir han nerslagen av polisen med batonger i fullkraft. Det är demokrati på riktigt.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du vet att det är sagor och teorier byggda på indicer som objektivt har kunnat avfärdats?

Kör på att det är nazialiens som styr ukraina och putler ska denazifisera dem istället.

Trist nog för dig så finns bevis för det genom exempelvis judinnan Viktoria Nulands bandade telefonsamtal.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Svarta marknaden har de haft problem med sedan Bolshevik revolutionen.
Inte konstigt att de slår till snabbt för att ej få tillbaka det.

Konstigt att ett land som kallar sig demokratiskt har en svart marknad, är det för att det inte är en demokrati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in