2022-03-09, 13:33
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Redan har tiotusentals soldater världen över friviligt joinat Ukraina och är där och slåss mot Ryssen.
Räcker inte det då som ww3 krigsförklaring enligt dig?

Nej! De är där frivilligt på sin semester. Precis som ryssarna var i Donbas i åtta år på semester.
Citera
2022-03-09, 13:43
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det som ligger Putin i fatet i denna situation är att britterna lägger tid och energi på att leta efter och gripa dessa desertörer.

Hur mycket tid och energi lade Putin på att leta rätt på desertörerna som snodde tunga vapen från armén och tog med sig över gränsen till östra Ukraina?
Inte ens när den stulna utrustningen användes för att skjuta ned ett passagerarplan så gjorde Putin något. Tvärt om, han hjälpte dem med att gömma utrustningen och han hjälpte även till med att gömma förövarna.

Det gör det svårt för honom att ha legitima åsikter om britterna idag.
Nja. Använder UKdesertörerna traditionell fotgardesuniform lär de hittas snabbt. Är väl bara Danmark också som kör björnskinnsmössor?

Tidigare har tillfångatagna ryska soldater ”som ångrar sig” visats upp i TV (är väl nästan förbjudet?) Kanske kommer en del av Ryssland tilfångatagen trupp att intyga i media att de blivit ”lurade” att deltaga eller arbetar för CIA.
Citera
2022-03-09, 13:58
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Riskerar som brittiska soldater att ses som brittisk trupp som gått in i kriget.

Jag ser det som att UK/Nato gått in i kriget om de grips av ryssarna

Vad anser ni?

Rätt eller fel av Putin att trycka på knappen om det stämmer?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10591973/FOUR-UK-squaddies-AWOL-fight-Ukraine-including-19-year-old-Queens-Guard.html
Vad tramsar du? Halva Ukraina är redan fullt av frivilliga från väst, vad skulle dessa fyra göra för skillnad?

https://en.wikipedia.org/wiki/International_Legion_of_Territorial_Defense_of_Ukr aine
Citera
2022-03-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Sverige borde också publicera vilka svenskar som åkte till Ukraina för att kriga o ta avstånd från dems handling

Får man åka och slakta folk med IS så får man väll åka och skydda Ukraina också?
Citera
2022-03-09, 14:18
Medlem
Att Polen vill ge stridsflygplan är fine men jävlar I mig om soldaterna som ställer upp frivilligt fortfarande har en anställning!

För övrigt har väl frankrike gjort exakt samma med grupper från legionen som fick permis för att dom sa att dpm skulle jobba humanitärt men istället avsåg att kriga loss.
Citera
2022-03-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Sverige borde också publicera vilka svenskar som åkte till Ukraina för att kriga o ta avstånd från dems handling

Kanske inte publicera, men väl registrera vilka som åker dit. Kriget är bara i början och med tiden så kan det bli mycket som spårar ur med alla typer av krigsbrott.
Citera
2022-03-09, 15:05
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De har proklamerat att alla utländska stridande som tas på Ukrainsk mark kommer att betraktas som terrorister/illegala kombatanter och därmed förnekas de rättigheter som normala POW's har.
Ryssland kör sin egna Guantanamolösning på dem. De kopierar således USA's hantering av folk de tog i Afghanistan bland annat.

G.W Bush visade vägen där.

Fast det är ju en helt annan sak. Vad jag efterfrågade var belägg för att Kreml kommer att lägga skulden för dessa legosoldaters/krigsturisters deltagande på deras hemländer?
Citera
2022-03-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Riskerar som brittiska soldater att ses som brittisk trupp som gått in i kriget.

Jag ser det som att UK/Nato gått in i kriget om de grips av ryssarna

Vad anser ni?

Rätt eller fel av Putin att trycka på knappen om det stämmer?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10591973/FOUR-UK-squaddies-AWOL-fight-Ukraine-including-19-year-old-Queens-Guard.html

vore jag Putin då skulle jag trycka på knappen redan nu - halva Ryssland borta men landet är så stor så att ca 50 miljoner skulle överleva, däremot skulle Europa vara i aska och det mesta i USA och de skulle aldrig fungera normalt efter WW3 - Asien ganska intäckt samt södra Afrika och Sydamerika - så underbar början på en ny värld utan dumma demokrater och globalister! Jag hoppas och väntar! Sitter själv VÄLDIGT säker!
Citera
2022-03-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Fast det är ju en helt annan sak. Vad jag efterfrågade var belägg för att Kreml kommer att lägga skulden för dessa legosoldaters/krigsturisters deltagande på deras hemländer?

Får ryssarna tag på dessa levande , då kommer de torteras fruktansvärt utan journalisternas kameror - helt normalt i kriget! Sedan begravs i skogen...jag har sett det och det är rätt!
Citera
2022-03-09, 15:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
och jag svarade att Kreml inte gör det.
Citera
2022-03-09, 15:48
Medlem
Fimbulramns avatar
Hur många ängsliga trådar som denna ska startas varje dag? Vad blir nästa tråd? NATO orsakar toapappersbrist i Ryssland!!!11 så Putin startar tredje världskriget??!!11
Citera
2022-03-09, 16:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Sant.
Läste att Syrierna erbjuds $300.. Haha är ett människoliv inte värt mer? Om de krigar för pengar.
Vitryssar och Tjetjenerna är ju typ Ryssar.. De är bara Putins butt-boys.

Men får känslan av att typ 10 000 utländska militärer är inne i Ukraina därav motståndet mot Ryssland.
Men om Putin blir för tillbakatryckt det är då jag är rädd för att de riktigt farliga vapnen kallas in.
Och många oskyldiga drabbas.

$300 för dom är säkert lika mycket värt i deras länder som det soldaterna från rikare länder får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in