2022-03-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Enligt uppgifter på en.kremlin.ru har Putin dom senaste dagarna firat internationella kvinnodagen genom att hålla någon middag med kvinnliga flygbolags-anställda & provat på simulatorflyg.
Se så glada alla är:
http://static.kremlin.ru/media/events/photos/big/AqSpwABjHDpV7NrR3KhZqQjhxYacjt8A.jpg

Han har även haft ett par telefonsamtal med Israels premiärminister, samt haft telefonsamtal med Senegals president,

Vilken feg liten råtta. Han skickar ut aningslösa pojkar i 18-19 års åldern att brännas upp som kolbullar i pansarvagnar men själv krökar han och sätter på fula flygvärdinnor från Aeroflot. Fan vad slemmig han är.
Citera
2022-03-09, 15:11
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Kan ju vara utrymda hus? Det vet vi inte.

Men visst, inte helt osannolikt att där finns ett hundratal mänskliga sköldar i byggnaden.

Det finns 100tusentals Ukrainska soldater i städerna som inväntar ryssarnas kommande offensiv. Rysstrollen försöker få till ett narrativ att Ukrainarna inte ska förvara sina städer.
Citera
2022-03-09, 15:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
När tror ni det här kriget är slut?

Om en dag?
Om en vecka?
Om en månad?
Om ett år?
Om 10 år?

Säg att ni får gissa, när tror ni att det är över?

Jag gissar på mellan 3 till 5 veckor innan dom kommer nå en överenskommelse och Putin kommer deklarera att den lyckade militära specialoperationen är avslutad.

Om Zelenskyj sa förlåt och bad om ursäkt flr att Ukraina provocerat Ryssland att sända fredskåren, så hade det tagit slut dan efter. Då hade pres. Putin lugnat ner sig.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur lång tid tror ni ( om han gör det ) det tar innan Putin tröttnar och går all in? Jag har svårt att se hur Ukraina i längden ska kunna stå emot Ryssland. Det känns i alla fall som att Putin håller tillbaka för han är nervös över hur USA som exempel skulle agera.

Har jag fel eller?

Jag tror tyvärr du har rätt, och att det är en tickande klocka.
Vad klockan står på, är däremot omöjligt att veta.
Citera
Medlem
Nazisterna i Ukraina... Om de är äkta nazister, hur kan de då ingå i Zelenskys armé ? De vet ju att Zelensky o company är judar. Hur många är de där nazisterna? 1000? 10 000? 100 000?
Citera
2022-03-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur lång tid tror ni ( om han gör det ) det tar innan Putin tröttnar och går all in? Jag har svårt att se hur Ukraina i längden ska kunna stå emot Ryssland. Det känns i alla fall som att Putin håller tillbaka för han är nervös över hur USA som exempel skulle agera.

Har jag fel eller?

Ja du har fel - Ryssarna har inte bråttom -
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Bagdad Bob idioten i repris. Ukraina har inte vänt ett dugg utan ryssarna avancerar kontinuerligt och har omringat varenda större stad. Det enda som kan vända kriget till Ukrainas fördel är en massiv insats av NATO. Att det gått långsammare än väntat beror enbart på att ryssarna valt en ovanligt försiktig linje för att spara civila liv och infrastruktur. I exempelvis Mariupol har Azov tagit civilbefolkningen som gisslan. Annars hade den staden varit i ryssarnas händer för länge sen.

Hahaha. Du är fan inte bara dum i huvudet utan rolig med. Från att vara tvärsäker om att Kiev faller inom 2-3 dagar till att allt går enligt plan när man inte lyckats ta någon av top 10 städerna inom två veckor. +1000 förstörda fordon. Tusentals ryssar som ligger döda. Tänk lite själva, jag vet att manualerna från Kreml inte har förberedd er för detta.

Jaa Ukraina kanske förlorar till slut, men Ryssland kommer ändå bli den största förloraren.

Senaste från skärplandet Ryssland är att man inte vill störta den ukrainska regeringen
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Buggerbo, det finns inga regler om att man inte får strida från hus.

Det är därför en helt meningslös video.
Wargonzo, är inte det den ryskmongoliska apan Pegov?

Döda den jäveln.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tjetjenerna har snott massor med ammunitionslådor av Ukrainski https://t.me/daudov088/62

Tydligen var det Gud som snodde lådorna.
Citera
2022-03-09, 15:14
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainski gömmer sig på hustak. Ja då får dom skylla sig själva när det kommer en tank round och raserar hela byggnaden

https://t.me/wargonzo/6167

Jag har ju sagt att de håller civila som sköldar. Jävla fegisar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast det fetade är ju exakt vad ryssarna INTE gjort den här gången. Inte hittills i alla fall. Därför pågår strider i stadsmiljö vilket är en mer segdragen historia.

Eeehhh, till och med på RT ser man hur effektivt det ryska artilleriet har varit, även hur ryska attackhelikoptrar smulat sönder hela bostadskvarter med resultatet att kvinnor och barn ligger död på marken lite här och där.

Nu kommer väl ni Putlerälskare att säga att dom får skylla sig själva, att dom borde ha flytt för 2 veckor sedan.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det är inte omringat. Man kan t.o.m. åka tåg från Kiev. Det har kommit in nya frivilliga utländska trupper dit så de förstärker försvaret hela tiden. Om det är omringat så kan man inte göra det.

Källa på att tåg in till Kiev går obehindrat med trupp och militärt materiel i detta nu? Ut från Kiev går det fortfarande tåg med civila såvitt jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in