Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Jag har som sagt aldrig sett någonting. Det kanske finns ryska statliga "troll" men jag har aldrig sett dem i aktion någonstans, under 20 år av läsande och diskuterande om utrikespolitik. Däremot har jag sett väldigt många ettriga judiska troll och en del troll som uppenbart arbetar för någon svensk myndighet.
Jag håller till viss del med dig. Jag har sett betydligt fler artiklar om ryska propagandan än jag har sett någon rysk propaganda.
Mycket av det som sker i Väst är vidrigt också.
Även om jag är emot Putin och Rysslands attacker mot Ukraina, så har jag i minne att NATO/USA/Europa provocerade fram en sådan reaktion. Dock så tappade Putin förnuftet helt i och med att han inte bara gick in med fredstyrkor till de av separatisterna kontrollerade områden, om han nu var så tvunget att gå in någonstans.
Nu ser vi hur de steg för steg tvingar fram ett allt större krig och vansinne med allt större förluster av människoliv och folks liv slås sönder ekonomiskt.
Jag inbillar mig inte att även om Ryssland och Putin skulle besegras fullständigt och vi skulle få se ett nytt demokratiskt ryssland att vi skulle gå in i en fredstid. NATO/krigsindustrin/USA är alldeles för fokuserade på att fortsätta ha världsherravälde och således kommer de hitta nya fiender.
Det finns liksom inte någon ärlig möjlighet till varaktig fred utan det är alltför många krigshetsare i nästan varenda land.