2022-03-09, 09:47
Medlem
Det var tydligen en mycket svår speciell militär operation. Det är nu dag 14. Hur kunde Ryssland hamna i denna skiten?

Trötta ansikten i Kreml.

Detta klarar man inte ut.
Citera
2022-03-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är Ukraina som har hyrt in IS-krigare, inte Ryssland.

Det var dumt av Ukraina för dom är inget vidare på att slåss. Om du tvivlar så kan du alltid fråga kurderna.

Verkar vara en drös med britter också. Spännande tider.
Citera
2022-03-09, 09:49
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssar är ett härdat folk, de klarade av belägringen av Leningrad i fyra år under WW2.
Ja och nu år 2022 har de en betydligt bättre infrastruktur logistik och jordbruksmaskiner kvarnar hela den biten är intakt till skillnad mot hur det var under WW - 2 för att kunna försörja sitt eget folk i många år framåt.
Och som krydda på moset har Ryssland egna mineraler och konstgödselfabriker i så stor skala att det blir en eftertraktad exportprodukt.

Sverige importerar 20% av sin konstgödsel från Ryssland så räkna med att bröd och fodersäd blir dyrare i Sverige lägg där till böndernas redan nu hysteriska höga bränslekostnarder som drabbar hela den svenska befolkningen med fördyrade kostnader på baslivsmedel.
Citera
2022-03-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag har som sagt aldrig sett någonting. Det kanske finns ryska statliga "troll" men jag har aldrig sett dem i aktion någonstans, under 20 år av läsande och diskuterande om utrikespolitik. Däremot har jag sett väldigt många ettriga judiska troll och en del troll som uppenbart arbetar för någon svensk myndighet.

Jag håller till viss del med dig. Jag har sett betydligt fler artiklar om ryska propagandan än jag har sett någon rysk propaganda.

Mycket av det som sker i Väst är vidrigt också.

Även om jag är emot Putin och Rysslands attacker mot Ukraina, så har jag i minne att NATO/USA/Europa provocerade fram en sådan reaktion. Dock så tappade Putin förnuftet helt i och med att han inte bara gick in med fredstyrkor till de av separatisterna kontrollerade områden, om han nu var så tvunget att gå in någonstans.

Nu ser vi hur de steg för steg tvingar fram ett allt större krig och vansinne med allt större förluster av människoliv och folks liv slås sönder ekonomiskt.

Jag inbillar mig inte att även om Ryssland och Putin skulle besegras fullständigt och vi skulle få se ett nytt demokratiskt ryssland att vi skulle gå in i en fredstid. NATO/krigsindustrin/USA är alldeles för fokuserade på att fortsätta ha världsherravälde och således kommer de hitta nya fiender.

Det finns liksom inte någon ärlig möjlighet till varaktig fred utan det är alltför många krigshetsare i nästan varenda land.
Citera
2022-03-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Någon tycks handla massor av rubel nu på morgonen:

https://se.investing.com/currencies/usd-rub

Ryska centralbanken.
Citera
2022-03-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var tydligen en mycket svår speciell militär operation. Det är nu dag 14. Hur kunde Ryssland hamna i denna skiten?

Trötta ansikten i Kreml.

Är förvånad jag med. Sjukt stark insats av Ukraina.

Värsta är att med tiden så går moralen ner och vi kommer nog få se krigsbrott öka. Florerar redan ett flertal på olika plattformar redan så.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Lite bilder från belägrade Mariupol.

https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/comments/t9vu66/scenes_from_mariupol_the_city_under_russian_siege/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Må Putin brinna.

Är ju tydligtvis evakuering på gång idag, så man kan anta att det kommer vittnesuppgifter snart..
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Går kursen upp tillfälligt är det såklart den ryska centralbanken som i panik växlar in den sinande kassan av utländsk valuta. Ingen annan med förnuftet i behåll köper rubel idag -- som att köpa en snögubbe i gassande vårsol ungefär.
Citera
2022-03-09, 09:52
Medlem
Behöver ni mer bevis på att NATO och SVERIGE beväpnar militära nynazister i Ukraina? Det är ju skämmigt. År 2022 och ett "västerländskt" land har nazi-trupper i sitt nationalförsvar SAMTIDIGT som man har en judisk president. Hur är denna mentala gymnastik ens möjlig!?
https://ibb.co/MPCVD5C
Citera
2022-03-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Trötta ansikten i Kreml.

Man invaderar inte ett land på 2 dagar om du tror det. Ganska så vanligt att det tar tid och speciellt Ukraina som är ett relativt stort land med många invånare.

Enligt de läckta dokumenten (kan vara falska) så beräknade Ryssarna att det skulle ta runt 15 dagar.
Citera
2022-03-09, 09:53
Medlem
Evakuering från Sumy går till Poltava, men hur är det med de andra korridorerna? Går de till Ryssland eller andra städer i Ukraina?
Citera
2022-03-09, 09:55
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:

Guldet går upp. Över 2000 nu. Då tror eliten på att detta ej slutar väl.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-09 kl. 09:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in