2022-03-09, 08:51
Medlem
They can run but they can't hide
https://mobile.twitter.com/olex_scherba/status/1501163512512626688/photo/1

Mer än 15000 ryssar döda, enorma mängder ryskt materiel förstört. Går inget vidare för Putler.
Citera
2022-03-09, 08:53
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Detta är den bästa kartan jag sett i tråd: https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Den uppdateras bättre än alla andra jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tack! Den där tappade jag bort.

På den ser man ju tydligt att Ukraina är helt fucked redan.

Lägg ner vapen och ge upp och spara civilas liv vore ju helt klart det bästa.

Det ser verkligen inte bra ut.

Det som är "oroande", är med hur lite trupp R. gör det. Och då är endå armeen bakbunden.
De kan inte ångvälta med Termobariska vapen och bombflyg.
Citera
2022-03-09, 08:53
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Lyssnar man på SR/SVT ger de bilden att det förhåller sig tvärtom.

Självklart ger de den bilden. Sen vägrar de också ge bilden av att Ryssland mycket väl kommer klara sig rätt bra med dessa sanktioner mot sig.
Citera
2022-03-09, 08:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag minns också hur det var i Sverige på 1980-talet. Det fanns svenskar då som hade det ganska så fattigt. Fattigare än vad ens de flesta bidragstagare har det idag.
Det där är bullshit, du fattar väl att du inte kan ljuga för folk härinne som levde i 80-talets Sverige. Cirkulera.
Citera
2022-03-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Lyssnar man på SR/SVT ger de bilden att det förhåller sig tvärtom.

Det är väldigt lustigt när judarna och araberna på SVT (det är nästan inga etniska svenskar som syns som reportrar eller "experter" i rutan längre) med allvarlig och bekymrad min står i hårt regimstyrda och statliga SVT och pratar om "statskontrollerad media" i Ryssland.
Citera
Medlem
Ryssar som dött efter att ha slagits om en bensinmack.

Sliten ryss i sprit förrådet blir utfrågad. Min ryska är jäkligt dålig så om någon kan översätta?

https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/t9pmv5/graphics_group_of_chechen_kadyrovites_soldiers/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Självklart ger de den bilden. Sen vägrar de också ge bilden av att Ryssland mycket väl kommer klara sig rätt bra med dessa sanktioner mot sig.
Klarat sig rätt bra? Är det vad du menar med att kastas tillbaka till sovjet?
Citera
2022-03-09, 08:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tack! Den där tappade jag bort.

På den ser man ju tydligt att Ukraina är helt fucked redan.

Lägg ner vapen och ge upp och spara civilas liv vore ju helt klart det bästa.

Man kan ju spontant tycka det, dock har ju ryssarna tappat alleredan 10.000 på två veckor, och alla tanks/helikoptrar etc på det..

Hur stora förluster har man om två veckor till, har man ngn form utav kvalle-tanks överhuvudtaget kvar ?

Logistiken tror jag inte man får löst heller, utan det blir värre..
Senast redigerad av Snapcount 2022-03-09 kl. 09:01.
Citera
2022-03-09, 08:57
Medlem
Borde inte ryssarna börja undra varför alla företag lämnar landet och ingen vill ha med dom att göra längre? Borde inte vara många ryssar som tror på att det inte är ett krig dom startat längre!
Citera
2022-03-09, 08:57
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Om du vill ha nyheter som är mer åt Ukrainas håll, följ Lars Wilderängs blogg, han uppdaterar flitigt och får hanterbart antal kommentarer:
https://cornucopia.se/2022/03/uppdateras-sma-ryska-framgangar-kyjiv-charkiv-och-mariupol-haller-fortfarande-tredje-rysk-general-do dad/
Ok tack för tips
Citera
2022-03-09, 08:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
”Klara sig bra”!? Du tror på allvar att den yngre generationen ryssar vill/har lust att bli som nordkorea plötsligt? Det tror inte jag.
Citera
2022-03-09, 08:59
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att odla vete och gräva hål i marken är inte en kompetens som är svår att ersätta, den är dock inte önskvärd (farligt, dyrt och onödigt när det finns fattiga med 2 händer med begränsad kognitiv förmåga i överflöd på jordklotet).
Blir spännande att se hur fort digitaliseringen av jordbruket går härefter. Sverige ligger knappast på latsidan vad gäller det, och vi har dessutom kompetensen och de finansiella musklerna för utveckla detta vidare. Samma sak kan en definitivt inte säga om Ryssland, som lär få se sina överfulla silos mögla sönder. Ifall de ens hittar manskapet för att dra hem skördarna, det vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in