2022-03-08, 23:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Hur många MiG-29 är det som polackerna ska lämna av i Tyskland? Nämndes aldrig någon siffra va?

28st.
Kan bli fler.

Sedan ytterligare fler om Slovakien och Bulgarien nappar.
Då blir det ett ca 70st.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
En bekant (ryss) som lyckats ta sig ur landet skriver på facebook att, vad ryktet lyder, det kommer från och med imorgon kommer att bli en uttagsgräns på tiotusen per halvår och att kontantutbetalningar stoppas. Ta infon för vad den är (obekräftat rykte), men det låter ju som att kraschen är där
Det är väl lika i alla länder, om vi i Sverige skulle flocka till bankomaterna och banker för uttag så hade även Sverige agerat.
Då Ryssland samtidigt ska byta betalningssystem för bankerna och nya bankkort så kan jag tänka mig att banker är överbelastade nu.
Om det stämmer så frågar man sig om det är temporärt eller permanent.
Det finns rykten om att alla vill ha utländsk valuta som inte fylls på längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Tackar. Helvete vad företag

Microsoft... suspend all business! Öhh... vad betyder det egentligen. Går Ryssland över till Linux nu?
(tack virr för bra lista förresten)
Citera
2022-03-08, 23:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Om det inte vore så tragiskt för det ukrainska folket så skulle följande vara småkul.

Såväl Putlers som Lavrovs ögon ser ut att ha sjunkit allt djupare in i deras skallar. För varje lögn dessa herrar/odjur yttrar, så verkar detta ske! Snart har de väl ögon i nacken!🙂

Patetiskt när Putler vädjar om de ryska kvinnornas stöd för den ryska sk. "Specialoperationen. Samtidigt så arresteras de ryska kvinnor som har modet att protestera emot Rysslands barbariska anfallskrig!

Också patetiskt när Lavrov, mitt i alla lögner, säger sig vilja ha "ett förtroendefullt förhållande till USA". Jag utgår ifrån att Biden Blinken, ignorerar honom, totalt!
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
https://som.yale.edu/story/2022/over-200-companies-have-withdrawn-russia-some-remain

Listan uppdateras varje dag. Idag tillkom Cola, Pepsi, Unilever, Donken och andra stora killar.
Nu när det inte händer så mycket så passar jag på att fråga följande:

Det är ytterst sannolikt att Ryssland tillslut kommer få tag i hela Ukraina, Ryssland har alldeles för stort övertag med deras soldater.

Kommer vi någonsin få se dessa jättar i Ryssland igen OM Ryssland kommer ta över hela Ukraina?

Även om Ryssland tillslut kommer släppa taget om Ukraina, när kommer människor runt om i världen acceptera att företag som t.ex. Coca Cola återgår till att säljas i Ryssland?

När Putin är död?

Märkig värld vi lever i. Det är otur för dessa jättar att vi har sociala medier, annars skulle det vara lättare för dom att komma undan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ryska banker stoppas från och med onsdagen från att sälja utländsk valuta. Stoppet ska gälla fram till den 9 september, meddelar den ryska centralbanken.
Däremot kan de ryssar som vill växla utländsk valuta till rubel göra så, säger man vidare.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Vicken j-ra smäll T o m 9 september! Nu snackar vi planekonomi
Ser ut att vara ekonomiskt kaos i Ryssland. Slutar väl med att du får en limpa för 2 ägg..
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vi får se. Jag tror inte det blir av.

Man hade inte tagit beslut så här långt, om det inte kommer bli av.
Detta är riskbedömt, förankrat och klart, tro mig. Jag har följt det sedan det först yppades om dessa flyg.
Citera
2022-03-08, 23:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Microsoft... suspend all business! Öhh... vad betyder det egentligen. Går Ryssland över till Linux nu?
(tack virr för bra lista förresten)

Det är väl en Lett/svensk som ligger bakom Linux. Så dwt borde kunna stoppas på något sätt.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Din vän är klok som lämnat det sjunkande skeppet. Rysslands finanskris är ett faktum. Och värre kommer det bli.
Ja, jag har några bekanta i Ryssland (starka motståndare till Putin) och de är lika mycket på flykt som ukrainarna och har lämnat allt bakom sig. Tror personen i fråga har ganska delaktig i demonstrationer tidigare, han ser nog en realistisk risk för att hamna i fängelse i Sibirien om han stannar kvar. Tror han fick ta sig till Uzbekistan eller azerbajdzjan för att det inte fanns några alternativ. Nog inget vidare att hamna där utan pengar eller packning…
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Victoria Nuland, amerikansk diplomat som i nuläget jobbar för Biden och var USA's utsände i Ukraina 2014, sade nyss i ett tal att USA samarbetar med Ukraina för att motverka att biologiska forskningsfaciliteter inte hamnar i ryska händer.
Om nu inte Ukraina har pysslat med några farliga patogener i sina biolabb, varför är USA så angelägna att skydda dom i dessa tider? Dessa biolabb har ju nämnts förut, redan innan invasionen av folk utanför konflikten men avfärdats som "konspirationsteorier".
Från Victoria Nulands egna mun.
Och jag vill inte ens höra om att det är en RT-symbol i hörnet på videon, videon är ifrån en amerikansk politisk kammare.
Nazister och biolabb som måste skyddas. Hm....
https://mobile.twitter.com/shehzadyounis/status/1501300844649615362

Det är väl bra att de jobbar för att mongolhorderna inte skall komma åt dem?

På alla sätt måste man försöka minska riskerna med Putins invasion, tycker du inte?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Vicken j-ra smäll T o m 9 september! Nu snackar vi planekonomi
Ser ut att vara ekonomiskt kaos i Ryssland. Slutar väl med att du får en limpa för 2 ägg..
Priserna på baslivsmedel är väl redan reglerade i Ryssland?
Citera
2022-03-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Var ju nån tidigare idag som postade hur kinesiska utrikesdept. klagade o det grövsta över biolabben.

Var ju sk konspirationsteori bara igår och idag verkar det vara sant
Ja, jag såg det tidigare.

Putin har väl också nämnt dessa biolabb som ett skäl för hans invasion för att skydda Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in