2022-03-08, 20:58
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Men snälla du.... vem spred falsk information om Irak som ledde till miljontals döda Irakier och en hel generation med US-soldater som är invalider för livet. Och flyktingskaror av sällan skådat slag ??
Tror du att Alingsås Allehanda har hittat på allt detta ??
Hade inte Hussein varit så brutal envåldshärskare och ljugit om sin vapenarsenal men det är du väl för obegåvad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Titta här, här är en bild till när dom bara använder en Indisk swaztika? https://pbs.twimg.com/media/FK_RhxaWUAEv9w6?format=jpg&name=small

Symbolen går ju ihop med ideologin och budskapet användare sänder. Dessa gossar tror väl säkerligen på sol och lycka bara.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
En hel jävla konvoj med ukrainare ligger döda vid vägen mellan Kharkiv och Saltiv idag

https://twitter.com/TokensDeals/status/1501283192854167552?t=s1KY6YKx2LHosv1zdk_i2A&s=19

Inte för den lätthjärtade!

Här om dagen så var det ryssar, är samma film.
Så vilka är det som är söndersprängda ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dom är under Putins kontroll.
Det första Putin gjorde när han kom till makten, var att kuva oligarkerna - Oligarkerna har sina spelplaner lagda och tillhandahållna av Putin, och dom har ingen som helst påverkan på honom.

Men nån slags hållhake på Putin måste de väl ha eftersom de sitter kvar med sina miljarder. Av nån anledning kunde han inte bli av med dom.
Citera
2022-03-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Miliär special operation.

https://twitter.com/ua_industrial/status/1501264826668040202/photo/1

Bra jobbat!!

Gillar man bilder på krispiga Ryssar så är det Twitter kontot riktigt bra!
Citera
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
USA har placerat kärnvapen i Tyskland och i diktaturen Turkiet, kanske i fler länder.
"Direkt riktade mot Ryssland och dess befolkning"?
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Har alla NATO-länder, Danmark, Norge, Baltstaterna m fl amerikanska kärnvapen riktade mot Ryssland på sin mark?

Möjligtvis inte. Dock känner jag inte till NATO:s sekretess och strategi eller hur öppna dom är med var dom har hela sin arsenal. Däremot har Zelenskij pratat högt och brett om att tillåta NATO installera kärnvapenmissiler på ukrainsk mark.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg

Bra öga där! Någon som kan identifiera nationalitet?
Citera
2022-03-08, 21:00
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag är inte säker på mer än vad jag läst.

Jag tror att EU/NATO och USA har ganska bra koll på vad man kan och inte kan göra.

Tror tex att USA bromsade Finland när det gällde NATO.

Ok, tack för svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ukrainska fordon iallafall, ukrainsk uniformer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men så här och vad jag tror stridspitten på Twitter försöker förklara och som du inte begriper.

Ryssarna har sagt att man kommer att hantera alla utländska stridande som kriminella.

Så var det bra med det.

Du får hålla reda på vad du själv skrivit.

Citat:
….då ryssen antagligen kommer att avrätta tillfångatagna då tillresta inte omfattas av några krigslagar.

De omfattas av samma krigslagar som alla POW.
Alltså kommer dina vodkastinkande kompisar göra sig skyldiga till ännu flera krigsbrott. Det kommer kosta för råttan Putin och hans nickedockor detta kriget - om de ens överlever.
Citera
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag tror helt ärligt att det är realpolitik som händer här. Man vet i Sverige att man riskerar att dras in i en konflikt om Baltikum ifall Ryssland får fortsätta på det nuvarande spåret, och man vill inte riskera att ignoreras i det fallet - då hela grejen bygger på hjälp utifrån.

Så dessa pansarskott är tänkta som en investering för framtiden, att folkopinionen i Europa inte ska undra varför de ska hjälpa ett Sverige som själva valde att inte göra något.
Ja. Men vi vill inte dras in i nazism heller. Mitt inlägg med länk togs bort men jag anser det vara väldigt legitimt i diskussionen om invasionen i Ukraina. Vi kan knappast beväpna vilka grupper som helst och om antisemitiska grupper och nynazister är en naturlig del av Ukrainas styre, då är de definitivt mycket högerextrema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in