2022-03-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De behöver robotar! Inte nallebjörnar.

Snart sammansätts nog en frivilligbataljon med expertkompetens på Patriot batterier eller liknande och rullar över gränsen med lite schyssta pjäser.
Citera
2022-03-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Kina och XI var rätt fördömande idag angående kriget i ukriana och uppmanade Putin till att försöka lösa detta på diplomatisk väg och att gå försiktigt fram. Rätt hårda ordalag från Kina.

Rätt så uppenbart att Kina, för varje dag som går,.blir allt tröttare på ryssen. Putin har väl säkert lovat kinesen att allt skulle vara över inom loppet av tre dagar. Men icke.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Men läs innantill. Planen är på väg till Tyskland
Jag förstår. Förklara gärna vilket land kommer att ställas till svar. Inte för att det spelar roll i det långa loppet. Men hur tolkar du det.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Man måste frakta dom på annat sätt än att flyga in dom i Ukraina.

Räkna med att Ukrainska piloter plockar upp planen i Tyskland och flyger dom själva till Ukraina.
Citera
2022-03-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I diskussionerna här får vi ALDRIG glömma att det är Ryssland som invaderat ett grannland. Det trodde vi aldrig mer kunde ske i centrala Europa. Detta är ett flagrant avskyvärt brott mot folkrätten.

Hoppas att Ukraina kan få nytta av alla free will fighters från jordens alla hörn. Kan Ryssland plocka in Tjetjenier kan väl Ukraina svara med Azerbadjaner.

Men varför har man inte sökts stöd hos talibanerna? Dom är ju kämpat med stingers mot ryssar tidigare. Det är nu en ny värld. Gamla fiender blir nya vänner. Gamla vänner blir fiender.

I ett krig mot invasionsstyrkor är alla medel tillåtna.

Centraleuropa är inte i Ukraina,, Tills nyligen visste vi inte ens om att Ukraina ens räknades till Europa..
Vi får hoppas att detta inte sprider sig till Östra Europa också (Mongoliet)
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Man måste frakta dom på annat sätt än att flyga in dom i Ukraina.

Går bra att flyga in dom. UA har parkerat plan i Rumänien som flygs in vid behov. Troligen så beväpnas dom i UA före anfall.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Den döde verkar vara en ahmat från tjetjenska special-armen, silvertejps armbindel tyder på det.
Jag har sett vita och den här silver armbideln. Den vita utgår jag ifrån att de är från donetsk etc med den silvriga hade jag ingen aning om men tack!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Nu kom nyheten om flygplanen upp på CNN:
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-08-22/index.html
Citat:
Poland says it’s ready to deploy all their MiG-29 fighter jets to US air base in Germany

From CNN's Sugam Pokharel

Poland said on Tuesday that it was ready to deploy — immediately and free of charge — all their MiG-29 fighter jets to the US Air Force’s Rammstein Air Base in Germany and place them at the disposal of Washington to provide them to Ukraine, according to a statement from the Polish foreign ministry.

“At the same time, Poland requests the United States to provide us with used aircraft with corresponding operational capabilities. Poland is ready to immediately establish the conditions of purchase of the planes,” it added.

The Polish government in the statement urged “other NATO Allies — owners of MIG-29 jets — to act in the same vein.”
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Varför är detta en omöjlighet menar du? Det är en ideologi som alla kan leva efter om de vill. Det är fritt val.

I detta fallet använder mäktiga judar massa WT-nazister som sina lakejer och nnyttiga idioter i kampen mot ryssen. De förenas i kampen mot ryssar. För judarnas del är kampen mot alla goyer.

Vad jag förstått så dödades många polacker, ryssar och judar under 30- och 40-talet av dessa Bandera-nazister från västra Ukraina. Idag är judar på samma sida som dessa nazister.

WT nazister, bandets, goyer mm
Är alla nazister med i någon djävla sekt ?
Vilka sekter är för respektive emot Putin och vilka sekter är ok enligt Putin?
Han gillar uppenbarligen Wagner gruppen.

Hela det här ältandet om sekter påminner mer om The People's Front of Judea https://www.youtube.com/watch?v=WboggjN_G-4
Citera
2022-03-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
En inklippt hjälm där man inte ser helheten säger inget. Du bör ta reda på lite mer fakta före du gapar.
Bara för att man ser en Svastika så innebär inte det med automatik att det är nazister man pratar om även om ni gärna vill göra den kopplingen utan att ta reda på mer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

Vilka ni? Finns väl obegränsad med information om Azov. JAG har kollat på massvis med trovärdigt material och bevis för att så är fallet. Har DU?
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Nyss hotade EU Polen med represalier,, men det är väl lite bekvämt att fokus är på flygplan istället.

Putin har enat både EU, Nato och folket i Västländerna. Finns inte utrymme för interna motsättningar eller för interna tröttsamma ”kulturkrig” när verkliga fiender hotar. Tack för det Ivan!
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Död åt nazzarna

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka62Mv/julklappen-pryddes-av-ett-hakkors
Titta här, här är en bild till när dom bara använder en Indisk swaztika? https://pbs.twimg.com/media/FK_RhxaWUAEv9w6?format=jpg&name=small
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in