2022-03-08, 20:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag vet ligger inte Rammstein i Ukraina. Skulle vilja se USA vidarebefordra några plan till Ukraina. Vilka ska flyga dit dem? Well played, Poles!

Ukrainska piloter kan flyga dit dem.
Citera
2022-03-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Polen byter bort sina MIG-plan till USA som skänker dem till Ukraina, om jag förstått det hela rätt: https://twitter.com/yarotrof/status/1501268708521492484

Smoooth...

slava ukraini
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
I Putins värld så är all opposition nazister, till och med judar.

Varför är detta en omöjlighet menar du? Det är en ideologi som alla kan leva efter om de vill. Det är fritt val.

I detta fallet använder mäktiga judar massa WT-nazister som sina lakejer och nnyttiga idioter i kampen mot ryssen. De förenas i kampen mot ryssar. För judarnas del är kampen mot alla goyer.

Vad jag förstått så dödades många polacker, ryssar och judar under 30- och 40-talet av dessa Bandera-nazister från västra Ukraina. Idag är judar på samma sida som dessa nazister.
Senast redigerad av goyimcuck 2022-03-08 kl. 20:19.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tänk om Putin får för sig att SD är nazister.
Ring till ryska FSB och GRU och knasa ner dem.
Säg att det det är dessa nazister som är de som driver på en svensk anslutning till NATO intensivast.
Citera
2022-03-08, 20:17
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Vad jag vet ligger inte Rammstein i Ukraina.

Skulle vilja se USA vidarebefordra några plan till Ukraina. Vilka ska flyga dit dem?

Well played, Poles!

Ukriana får väl hämta dem själva. Britterna hjälper nog till med logistiken för det har Boris lovat något han skött med bravur än så länge då västerländskt materiel strömmar in i Ukraina och letar sig så förträffligt långt öster och söderut som Kharkiv och mauripol Azov fick en rejäl laddning NLAW och Javelin idag.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Ja, grejen är följande. Ifall planen startar i Polen och landar i Ukraina, och deltar i stridshandlingar på vägen dit, så är Polen de facto ett krigförande land i konflikten. Oavsett vem som flyger planen.

Hur amerikanerna kommer att transportera dem till Ukraina vet jag inte. Jag gissar dock att de kommer ha större möjligheter att hävda sig mot eventuella protester från Moskva än vad Polen har. NATO eller ej.

Rätt säker på att Ukrainska piloter kommer bussas till Ramstein-basen där Mig29orna kommer stå nyservade och uppradade och flyga formation tillbaka till Ukraina.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Använder båda sidor Ukraina som soptipp?!

Det verkar så, alla som vill kriga får kriga i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Ja, grejen är följande. Ifall planen startar i Polen och landar i Ukraina, och deltar i stridshandlingar på vägen dit, så är Polen de facto ett krigförande land i konflikten. Oavsett vem som flyger planen.

Hur amerikanerna kommer att transportera dem till Ukraina vet jag inte. Jag gissar dock att de kommer ha större möjligheter att hävda sig mot eventuella protester från Moskva än vad Polen har. NATO eller ej.

Ja du.. lycka till !!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainska piloter kan flyga dit dem.
Ja, där finns en lösning.

Återstår bara hur amerikanarna ska förklara det för ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Men helt ärligt.

Stora stygga björnen klarar inte ens av att serva militärfordon så de är funktionsdugliga?

Ja.

Massor av utrustning stjäls och säljs. Försvinner genom korruption.

Ungefär som det faktiskt såg ut i Ukrainas armé 2014.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Om ryktena stämmer så bör alla som följer med händelserna hålla sig vakna ikväll eller i natt:

Elijah J. Magnier
@ejmalrai
#BreakingNews:
#Russia injected all the reserve forces that were not involved in the battle in the first days in #Ukraine. The total number of Russian forces in Ukraine is now near 150,000, indicating Russia's determination to end the battle. A potential change of tactic expected
https://twitter.com/ejmalrai/status/1501260873171677184?s=20&t=MatI-nW2etiuWsplocTzvw

Within Syria
@WithinSyriaBlog
Russian has been moving dozens of ballistic missiles and cruise missiles. It has been also preparing a large SEAD forces. Everything indicate that we may soon see a large shock and awe wave.
https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/1501260498096074752?s=20&t=MatI-nW2etiuWsplocTzvw

OBS! Bara rykten än så länge från olika håll.

Hotar nog att jämna stor del av Kiev till marken om Zelenskyyregimen inte går med på deras krav för fred. Ska bli spännande att följa.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
SHIT!

Polen kommer överföra alla sina MIG-29 till Ukraina!

Slava Polska i Ukrainski narod!

https://www.gov.pl/web/diplomacy/statement-of-the-minister-of-foreign-affairs-of-the-republic-of-poland-in-connection-with-the-statem ent-by-the-us-secretary-of-state-on-providing-airplanes-to-ukraine

Härligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in