2022-03-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det tror du rätt i och när det väl faller, kommer det att falla fort...

Nu får den ukrainska armén användning av de 5000 pansarskotten vi skickade till dom
Citera
2022-03-08, 19:22
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Jag vet inte i vilket land du lever i men inte fan kommer vi lida brist på vare sig kött, spannmål eller basvaror.
Visst, kanske kommer bli lite mindre med frukt och grönsaker men det skiter jag i.

Vem fan bryr sig om ryssen, han har varit hatad i Norden de senaste 1000 åren.

Jag vill inte leva i ett U-land för att ni hatar Ryssland och försöker sänka deras ekonomi till ingen större nytta.

Priset på allt kommer att öka. Sjuk inflation är framför oss. Hoppas allt är värt det, du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det stämmer inte. Även om det skulle stämma, är det värt att sänka hela jäkla ekonomin för detta?

"Haha, där fick du ryssen, jag har två kronor du har bara en, HAHA, där fick du!"

Jadu.
Det stämmer.

Varför år våra börser öppna och Rysslands börs är stängd?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Unilever skrotar ryska Mongoliet.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1501260691604271105
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Genom att Ukraina hånar Ryssland med att sätta våra pansarskott i händerna på nynazister.

Vi räddar ingenting. Vi riskerar mycket.
Va??
Har vi skänkt pansarskott till wagnergrupoen?
Citera
Medlem
Citat:
Nej, ni sänker ekonomin för att försöka rädda ett korrupt skithål (Vilket ni inte kommer lyckas med btw). Putin försöker inte ta över världen, ditt jävla psykfall.
Vilken börs är stängd?
Citera
2022-03-08, 19:23
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det tycker jag faktiskt. Jag betalar gärna för att barbarin i öst hålls borta från Europa. Precis som förr i tiden, innan man fick för sig att den eviga fredens tid hade kommit.

På sätt och vis är detta straffet för att väst var naiva nog att försöka släppa in Ryssland i värmen.

Okej, så det står ju klart att en del i tråden är förståndshandikappade. De är alltså villiga att sänka vår ekonomi för att försöka sänka Rysslands.

Vad fan säger man till dessa?
Citera
2022-03-08, 19:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Nej, ni sänker ekonomin för att försöka rädda ett korrupt skithål (Vilket ni inte kommer lyckas med btw). Putin försöker inte ta över världen, ditt jävla psykfall.
Vi sänker åtminstone Rysslands ekonomi. Hur går det där, är det så att strömmen kommer och går? Butikshyllorna tomma?
Citera
2022-03-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Lilla Ivan, du menar mobila krematorier.
Och den ryska armen HAR mobila krematorier.
Du verkar dock bra på att förolämpa på svenska din lilla mongol.
Källa? Det visade sig vara Fake news, varför måste ni sprida falska nyheter? Desperation? Sluta skäm ut dig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Carolus Andersson
@fri_skytt
As for international law, theres nothing illegal about it (though different countries have different laws). There was however never an option to get captured alive, and I would assume the same rules still applies today.
https://twitter.com/fri_skytt/status/1499389288999444487?s=20&t=wHkK91QOFf1lIgJkLyob6w

Blir inte mer rätt bara för att du postar samma länk två gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vilken börs är stängd?

Jag tror att "öppna börsen" kommer att bli en meme efter denna konflikt. Lite som "betala skulderna" blev efter Greklands ekonomiska kollaps, även om det nog kommer bli betydligt värre i Ryssland.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Jag vill inte leva i ett U-land för att ni hatar Ryssland och försöker sänka deras ekonomi till ingen större nytta.

Priset på allt kommer att öka. Sjuk inflation är framför oss. Hoppas allt är värt det, du.
Helt ok om resultatet är att Ryssland försvinner och vi får Putins huvud på ett fat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in