2022-03-08, 18:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Varför vågar inte putin öppna ryska börsen?

Kineserna kommer köpa upp Gazprom o andra energibolag direkt när de öppnar haha.
Citera
2022-03-08, 18:46
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej.

Jag ställde frågan.

Varför vågar ej putler öppna ryska börsen?

Hur skulle jag eller någon annan kunna veta det? Du får ta och fråga honom!
Citera
2022-03-08, 18:48
Medlem
Så här kan kriget i Ukraina fortsätta – fem möjliga scenarier

https://svenska.yle.fi/a/7-10013882

Det har snart gått två veckor sedan Ryssland invaderade Ukraina. Ryssland har hittills nått begränsad framgång i södra Ukraina. Men i norr och öster har Ryssland lidit betydande förluster och offensiven har stannat av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Zelensky är inte i närheten av Putlers förmögenhet.
Putler gömmer sig i sin "bunker" precis som Adolf gjorde medans Zelinski far omkring olika gömställen i Kiev.
Propaganda, ałlt det där är säkert inspelat i förväg, kom ihåg att han är en fd skådespelare och usel komiker.

Förutom att Zelenskyj är en korrupt simpel terrorist och folkmördare ju. Vilket som är värst kan de hjärntvättade Ukraina-kramarna här inne försöka lista ut, om deras IQ räcker till. (Vilket jag betvivlar)
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsailor
Magdalena Andersson sa det på presskonferensen för ett par timmar sedan. Finns på svtplay.

Ok, då skall jag kolla upp det. Tack! Låter i mina öron inte särskilt seriöst att hävda folkmord än så länge, även om Putin gott kan få kvävas av sitt eget blod för min del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det här stycket var ändå rätt lustigt.

Jaha, nu var det dags att börja oroa sig för det?

Manskap, vapen och fan och hans moster väller ju in från Polen, där Putin har 0 koll. Massor av extremister och muppar ansluter på Ukrainas sida. Det blir väl 30 nationaliteter till slut och du kan ge dig fan på att smågrupper kommer att angripa varandra, vid sidan av den egentliga konflikten. Skitsoppan är komplett.
Om en månad är ryssarna bara en liten del av en kaotisk multikulitkonflikt. Det är ett jävla skämt.... Det blir Irak 2.0.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Du länkar ju för fan ryak propaganda tidningar där man får 15 år i fängelse om man kritiserar kriget..
FYI: Moscow Times är knappast Kreml-vänlig.

Eftersom det tillhör allmänbildning så förklarade jag inte det.

Men annars har du ju en länk till ABC.

Om du begriper engelska d.v.s. vilket inte verkar troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Om väst sanktioner ej biter på Putin så öppnar Putin börsen.

Men om han ej vågar öppna börsen så är de ganska uppenbart att väst sanktioner har dragit ner Rysslands ekonomi t Nordkorea nivå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål

För kvinnomisshandlaren putte vill inte att kina ska köpa upp hela ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://t.me/milinfolive/78243

Som sagt är man blir mörkrädd av att se ukrainarna, tattarna försöker MEDVETET få barn att dö i kriget genom att placera sina fordon nära lekparker och i bostadsområden. Zelensky försöker få upp antalet civila dödsfall medvetet då han är besatt av makten och gör allt för vara kvar där.

Därför började Ukrainska trupper bomba civila när dessa försöker fly genom den humanitära korridoren i Mariupol. Det är sk false-flag operationer skapade av Ukraina och NATO. Man börjar döda sina egna civila för att få Ryssland att se ut som the bad guys och ge orsaker för USA att börja gå in kriget.

Jag älskar Putin har alltid stått upp för rättvisa och den lilla människan.

2008 Räddade man civila i abkhazien och sydossetien, sedan i Krim och donbass 2014 då Ukraina börjde genociden efter maidan då azov och nassar tog över makten. Sedan var det Ryssland i Syrien som befriade landet från ISIS medan väst verkar hellre låta islamister ha kontrollen. Jämför bara libyen före och efter khaddaffi….

Det här var nog veckans bästa Krya på dig kamrat!!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Kommer Moskvabörsen öppna i morgon? Vad kommer den i så fall sjunka med, 98 eller 99%?
Citera
2022-03-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://t.me/milinfolive/78243

Som sagt är man blir mörkrädd av att se ukrainarna, tattarna försöker MEDVETET få barn att dö i kriget genom att placera sina fordon nära lekparker och i bostadsområden. Zelensky försöker få upp antalet civila dödsfall medvetet då han är besatt av makten och gör allt för vara kvar där.

Därför började Ukrainska trupper bomba civila när dessa försöker fly genom den humanitära korridoren i Mariupol. Det är sk false-flag operationer skapade av Ukraina och NATO. Man börjar döda sina egna civila för att få Ryssland att se ut som the bad guys och ge orsaker för USA att börja gå in kriget.

Jag älskar Putin har alltid stått upp för rättvisa och den lilla människan.

2008 Räddade man civila i abkhazien och sydossetien, sedan i Krim och donbass 2014 då Ukraina börjde genociden efter maidan då azov och nassar tog över makten. Sedan var det Ryssland i Syrien som befriade landet från ISIS medan väst verkar hellre låta islamister ha kontrollen. Jämför bara libyen före och efter khaddaffi….

Inga barn hade dött om det inte vore för Putin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in