2022-03-08, 18:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du är rolig du och jag anar att det blev lite känsligt för dig när dina trosfränden kom på tal...
Men jag skall göra ett försök med dig. vad skall man benämna följande illdåd med?

Statskuppen 2014 där man beskjuter sina egna demonstranter med hjälp av georgiska krypskyttar...

Odessa där man gör majbrasa av fackföreningshuset med folk i och dessutom våldtar, skjuter, mördar...

Man beskjuter i 8år civilbefolkningen i Donbass med tusentals döda som följd...

I min värld är detta ren ondska och i din värld är det väl det goda...

Ligger det då så långt borta att beteckna dessa svin för satanister, som du vurmar om?...

Vidare hur är man funtad som människa om väljer att vara president i ett sådant land, god eller ond?

Vidare passar jag på att fråga mig vad du är en som förvarar detta svineri?

Vi har gått igenom det så många gånger och det har dött folk på båda sidor, och de senaste åren har det bara dött 20-40 personer per år.

Det blir inte rätt bara för att pratet upprepas.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu börjar vietnameffekten så smått ta fart i Ryssland. Kommer bara öka eftersom likhögarna växer.

"A Russian governor in Siberia has been confronted by angry citizens who blamed him for deploying a local riot police unit to Ukraine to become “cannon fodder”, a video clip circulating online showed.

The footage, first posted by Radio Free Europe (RFE) on Monday, showed a fiery exchange between Sergei Tsivilyov, the governor of the Kemerovo region, and people in the city of Novokuznetsk.

“They lied to everyone, they deceived everyone … Why did you send them there?” one woman asks Tsivilyov, saying that the soldiers thought they were going for military drills in Belarus.

“They didn’t know their objective … They were sent as cannon fodder,” the woman adds.

The governor would not have been responsible for the decision to deploy the unit, which would have been made by the country’s national guard, a separate internal military force directly subordinated to the president, Vladimir Putin.

According to RFE, the confrontation took place on Saturday at the gymnasium of the training base for riot police units, some of whose officers were killed or captured in Ukraine.

As the fighting in Ukraine nears its third week, more and more relatives of killed and captured Russian soldiers have expressed their opposition to the war, saying their loved ones were not told in advance about the country’s plans to invade Ukraine. Videos of captured Russian soldiers issued by the Ukrainians also appear to show that Russian troops were not informed of the invasion until the very end.

Western military experts have raised questions about Russian troops’ morale and preparedness in Ukraine, which could explain why Moscow’s blitzkrieg plan to overwhelm Ukraine and take Kyiv has so far failed."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, det säger jag:

Ukraine’s Zelenskiy Says Open to ‘Compromise’ with Russia on Crimea, Separatist Territories
/.../“What’s important to me is how the people in those territories who want to be part of Ukraine are going to live,” Zelenskiy told ABC News.
https://www.themoscowtimes.com/2022/03/08/ukraines-zelenskiy-says-open-to-compromise-with-russia-on-crimea-separatist-territories-a76821

Ursprungskälla:

President Zelenskyy's exclusive interview with David Muir: ABC News

https://youtu.be/ieaS3jvZS9Q via @YouTube

Men det stämmer ju fortfarande inte. Han har inte givit efter något ditt klappmongo.
Citera
Medlem
Det är tydligt att många krafter inte bara vill få stopp på kriget och pressa tillbaka Ryssland utan hoppas kunna genomdriva ett regimskifte i Ryssland och störta Putin.

Riskabelt spel.

Om Putin blir för trängd finns risken att han börjar snegla på sina taktiska kärnvapen. Iskander-robotarna har en räckvidd på 50 mil och kan enkelt utrustas med dessa.
Svaret på NATO:s upprustning - som Ryssland inte kan matcha - kan bli att han placerar dessa längs gränsen till gamla och blivande NATO-länder - från Finland och Baltikum till Ukraina.

I princip ett Nordkorea-scenario x 100 för Europa.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Återigen, var kommer satanism in i bilden? Det är det som det hela hänger på. Judiska knarkarnazistbögar kan jag stödja, men kan du bevisa för mig att Ukraina styrs av satanistiska judiska knarkarnazistbögar så måste jag omvärdera mitt stod och överväga att byta sida. Gå all in och köpa en tracksuit, och börja posta på internet om hur Putin är västvärldens räddare. Nu har du alltså chansen.

Onda gärningar görs av onda människor, eftersom dom styrs av ondskans makt (satan)

Således lille putt, kan man lugnt benämna sådana människor för satanister, utan att överdriva...
Citera
2022-03-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Titta vad han citerar ifrån, asbmilitary. En ryskmongolisk trollfabrik.

Ett jävla klappmongo är han.
Citera
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vad de bästa du kunde komma på? Visa oss då exempel på att det går tungt för Putin!

Visa oss hur mycket land har ukrainarna erövrat av Krim eller andra delar av Ryssland?
Att den ryska börsen hållit stängt i snart två veckor är väl ett ypperligt exempel på det. Rysslands ekonomi är på väg att krascha pga sanktionerna.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Mycket intressant karta över trupprörelser
https://twitter.com/Nrg8000/status/1501213722634764296?s=20&t=_b3ILINsdTEeSRcb6RE_Ww

Om den stämmer kommer ryssarna utanför Kiev få stora problem snart.
Dessutom har Kiev fått förstärkningar av 40 000 frivilig stridande från utlandet nu.
Citera
2022-03-08, 18:46
Medlem
https://t.me/milinfolive/78243

Som sagt är man blir mörkrädd av att se ukrainarna, tattarna försöker MEDVETET få barn att dö i kriget genom att placera sina fordon nära lekparker och i bostadsområden. Zelensky försöker få upp antalet civila dödsfall medvetet då han är besatt av makten och gör allt för vara kvar där.

Därför började Ukrainska trupper bomba civila när dessa försöker fly genom den humanitära korridoren i Mariupol. Det är sk false-flag operationer skapade av Ukraina och NATO. Man börjar döda sina egna civila för att få Ryssland att se ut som the bad guys och ge orsaker för USA att börja gå in kriget.

Jag älskar Putin har alltid stått upp för rättvisa och den lilla människan.

2008 Räddade man civila i abkhazien och sydossetien, sedan i Krim och donbass 2014 då Ukraina börjde genociden efter maidan då azov och nassar tog över makten. Sedan var det Ryssland i Syrien som befriade landet från ISIS medan väst verkar hellre låta islamister ha kontrollen. Jämför bara libyen före och efter khaddaffi….
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej.

Jag ställde frågan.

Varför vågar ej putler öppna ryska börsen?

Vi skall nog inte kalla det börsen längre. Möjligtvis ett säljtorg med getter och grisar. Rubeln är värdelös så man använder EURO och US$ som betalning. Eller ett par höns.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hur går det med tattar-konvojen? Står den fortfarande still på tomgång ? Jävla fiasko!

Om det stämmer att den innehåller trupper och utrustning från Rosgvardia och OMON så kommer den nog få stå kvar där uppe och vänta på att Kiev viker sig. Spekulationen gäller alltså att konvojen (åtminstone delvis) var tänkt att snabbt bussa in kravallsnutar till stan för att slå ner Kievborna efter att försvaret besegrats eller drivits på flykt, men den tidsplanen har ju skitit sig rätt rejält. Rullar man in med kravallpolisen i det här läget så lär de ryka på direkten.
Citera
Medlem
Jadu putin. Du har gjort två miljoner hemlösa och även fått hela jorden emot dig. Är du nöjd nu oligarkerna har prispengar på ditt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in