2022-03-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominga87
Folk har väl börjat tappa det påriktigt. Tack för din varning. Borde aldrig klickat på länken
Ukrainare anfaller sina egna?
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Visar bara att det inte finns någon logik. Känslorna tar över helt. Ryssen är självaste satan enligt dom här.
När en NPC får tillstånd/direktiv att hata så hatar den. Vare sig det gäller att hata antivaxxers, "ryssen", nazister eller vad som än är på den mediala dagsmenyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag såg hela filmen och för mig är det uppenbart vad som sker. Stridsvagnen är på jakt efter beskjutning och skjuter på det som dyker upp. Stridsvagnen säkrar vägen så fordonen bakom kan ta en annan väg. Det hela ser arrangerat ut för att visa något annat och inte en Ukrainsk soldat i vyn. Man får anta att det är en Ukrainsk postering någonstans bakom bilen och om nu mannen levde så släppte dom medvetet förbi honom trots hotet framför. Att den gamla stackars mannen är död är ju uppenbart och man var ivrig att filma det. Men det är fritt att ha en annan åsikt.

Konstigt att man sällan får se Ukrainska soldater döda och lämlästade. Dör dom inte eller håller ryssarna inte på med sådan här, filmar döda och lägga ut på sociala medier.

Bilderna talar för sig själva tycker jag. Hur skulle det vara arrangerat? Det var förövrigt ett äldre par i bilen om du missade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja på vår bekostnad!
Och?? Är du så fattig? Har inga problem att leva idag och kan betala mycket för att få bort en tyrann.
Citera
2022-03-08, 16:38
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Hur många användare på Flashback använder begreppet "rysstroll"? 30%

Kan det faktiskt vara så att det egentligen rör sig om "NATO-troll"?

NATO-troll och kärnvapenhetsare. Fattar inte att så stor mängd blivit hjärntvättade till att gilla ett land som de inte kunde bry sig ett skit om tidigare och hade svårigheter att peka ut på en karta. Nu är de dessutom villiga att totalt kasta bort vår levnadsstandard också.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Fan sjukt om USA stoppar oljan, börsen kommer gå ner allt kommer rasa..är det värt det

För USA spelar det ingen större roll. De är ju inte beroende av något ryskt. För länder som Tyskland om EU följer på inte så bra kortsiktigt.

Men bra i det långa loppet och det blir äntligen tyst på rysstroll som Greta och nya satsningar på kärnkraft bla.
Citera
Medlem
Dominga87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Är det inte Putin som extraknäcker då?

Jo det är det.
Citera
Medlem
Nån som vet om pluttin varit hos läkaren nyligen? Tänkte om gubben blitt dement och vill ha det som det va förr? För nått jävla tok fel i hjärnkontoret har det ju blivit...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
När en NPC får tillstånd/direktiv att hata så hatar den. Vare sig det gäller att hata antivaxxers, "ryssen", nazister eller vad som än är på den mediala dagsmenyn.

Halmgubben bara växer. Har du hört någon säga att AQ är bra grejer nu? Mer än i din egna fantasi.

Att Ryssland är ett hot mot Europa och världen är inget nytt. Många har framfört den åsikten under årtionden.
Citera
2022-03-08, 16:39
Medlem
Jag trodde innan det här kriget att ryssarna var starka. Jag trodde de hade Spetznas som var jämförbara med västs SF-förband. Jag trodde de hade material jämförbart med material och framförallt att de hade soldater jämförbart med väst. Snacka om att det visade sig fel. Förutom att Ukraina (och de ska ha all cred för det) slåss heroiskt så är de ryska förbanden bedrövliga. De har inga förband som klarar stadsstrid utan får hyra in syrianer. Hade det inte varit så allvarligt så hade jag skrattat ut ryssen. Nu tycker jag bara att ryssen kan ta sig i röven och lämna Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Jadu Ryssland är ju inte en av nationerna som fixar egen valuta eller egen industri. Management by fear har inte riktigt funkat på dom senaste seklerna.. det är gamla sovjet som gäller där med 2 timmar kö för att köpa en brödlimpa när man nyss satt och tittade på att köpa en lägenhet i Turkiet..

Det var under kommunismen (skapat av judar i väst) och under postkommunismen under CIA-agenten Jeltsin och hans judiska oligarker.

Det Ryssland som växer fram under Putin är något helt annat.

Men håll du dig till dina friheter som feminism, HBTQ, massinvandring, låtsasjobb, fejkvalutor, klimathysteri och covid-sprutor. Ta en titt på väst idag. Inget någon är imponerad av. Totalt förfall och desperation råder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Tror ångesten över att priserna på bränsle mat och el åker till rymden tack vare verkningslösa sanktioner kommer vara större.

Ja vi svenskar är ju så jävla ovana med höga bränsle priser och sen kan man också trolla bort den här uppgången genom att bara plocka bort momsen om man vill.

så lösningen är enkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in