2022-03-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Så det är en slump att du har anammat just den hållning som de samlade judemedierna framför angående Ryssland? Ditt hatfyllda inlägg angående Ryssland framstår i den kontexten som ett försök till att kittla deras förstörelsefantasier. Kan det vara så att du omedvetet blivit judenhetens mentala slav?

Seriöst, dina tvångstankar är värre än jag trodde. Är det någon som är judenhetens mentala slav så är det du lilla vän för det är det enda du verkar tänka på.

Krya på dig kamrat!!
Citera
2022-03-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag är inte rysstroll, jag är bara mot kriget. Man borde ha löst det vid förhandlingsbordet och jag förstår inte varför zelensky vill kriga för områden som ändå vill vara självständiga. Han har förstört sitt eget land och låtit sitt eget folk dö för sina maktanspråk.

Nej, det är Putler med anhang som startat kriget, som invaderat Ukraina och som bombar kvinnor och barn, inte Zelensky.

Du kunde lika gärna säga att det var Churchills fel att så många britter dog under andra världskriget för dom kunde ju bara gått med på Hitlers krav.
Citera
2022-03-08, 14:54
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Nu ryter Kina ifrån mot knähunden och krigsbrottslingen Putin.

Världens största demokrati finns i öster och heter Kina. Över en miljard människor bebor detta paradis och trivs och mår bra. Jag lyfter på hatten och skickar mina välgångshälsningar till Kinas folk. Länge leve Kina. Länge leve de styrandes drömsamhälle. Ner med borgar-packet som tar alla chanser att förringa Kina som nation. Kina; Vi är Dig trogna...

Storslagna Kina siktar mot stjärnorna, snart ska de landa en taikonaut på månen. Kina är det bästa landet på vår skruttiga lilla sten till planet och det är där alla framsteg görs. "Länge leve Folkrepubliken, länge leve denna progressiva nation!

Nu ska jag till systemet men på vägen dit ska jag sjunga denna för att hylla Kina som räddat Jorden från Atomkriget.

Sjung med i texten du också . Det går bra att sjunga på kinesiska likväl som på svenska.
Dōngfāng hóng, tàiyáng shēng,
Zhōngguó chū liǎo ge Máo Zédōng,
Tā wèi rénmín móu xìngfú,
Hūěrheiyo, tā shì rénmín dà jiùxīng!

Máo zhǔxí, ài rénmín,
Tā shì wǒmén de dàilùrén
Wèi liǎo jiànshè Xīn Zhōngguó,
Hūěrheiyo, lǐngdǎo wǒmén xiàng qiánjìn!

Gòngchǎndǎng, xiàng tàiyáng,
Zhào-dào nǎlǐ nǎlǐ liàng,
Nǎlǐ yǒu liao Gòngchǎndǎng,
Hūěrheiyo, nǎlǐ rénmín dé jiěfàng!

Svensk översättning

Östern är röd, solen går upp
I Kina framträder en Mao Zedong
Han planerar lycka för Folket
Hurra! han är Folkets stora räddningsstjärna!

Ordförande Mao, älskar Folket
Han är vår vägledare
när vi bygger det Nya Kina
Hurra! han leder oss framåt!

Kommunistpartiet, liknar solen
Där det lyser blir det strålande
Varhelst Kommunistpartiet finns,
Hurra! uppnår Folket befrielse!
Jag tycker du ska avstå från att gå till Systembolaget.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Vi har ju skånepartiet som vill tillhöra Danmark. De röstade på 80-talet för utträde ur Sverige. Jämtland röstade för att slå ihop sig med Norge. Tycker du att varje län har rätt till omröstning om vad de vill.
Catalonia, Corsica och Baskien. vill alla vara självständiga. Finns säkert många exempel som jag inte kommer på i nuläget. Att folk i en region vill bli självständiga räcker givetvis inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Detta krig är en sådan katastrof för Ryssland, att jag undrar om det är en fälla.
Putin kanske har lurats att tro att han kan gå in i Ukraina problemfritt....
Man kan undra om han inte backstabbats och lurats av både kinserna och Väst.
Jag tror att det finns två förlorarer i slutändan: Ryssland och Ukraina, punkt.
EU, USA och Kina kommer att profitera på Putins haveri.
Någon föreslog en tudelning av Ryssland, mellan Kina och Väst.
Onekligen en fantasieggande lösning, men så dramatiskt blir det inte.
Att Ryssland är uträknat kan vi nog räkna med....

Det är en fullständig katastrof för Ryssland ja. Och värre kommer det att bli.

Kriget lär de "vinna" i bemärkelsen att så småningom inta Kyiv och utse en marionett-president samt befästa strategiska punkter med militär.
Men de kommer att bli angripna överallt i hur många år som helst.

Men ekonomin är redan havererad.

Men underskatta inte ryssar. Det är ett plågat folk. Alltid plågade av sina härskare. Inte ens Hitler lyckades plåga ryssar i samma omfattning som deras egna ledare lyckats med genom historien.

Så de kommer att tåla allt som Putin orsakar dem. medelklassens tillgångar och pensioner är redan borta för all framtid. Befolkningen kommer att fortsätta minska med ca 10 miljoner för varje 10-tals år.

Men de kommer att slava och lita på sina ledare som de alltid gjort (ja de gjorde revolution en gång förstås med Tsar-väldet var på dekis då)

Att Kina kommer att profitera i bemärkelsen tjäna pengar kan vi räkna med.

Men USA och resten av västvärlden kommer att plågas av inflation och höga räntor lång tid framöver. Så långt från profitera man kan komma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Bästa vapnet i detta krig har ju trots allt varit ukrainsk lera och däck från Alibaba

Om ukrainarna verkligen vill vinna kriget ska de se till att ryssarna hittar stora mängder vodka när de plundrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
DPR befinner sig i staden idag. Meddelande går ut på bilradion:

"Det här är Ryska Federationen, lägg ner era vapen och undvik skapa onödigt lidande"

https://twitter.com/spriter99880/status/1501166942270500864?t=sKmnf-Nbvww3Exbxcm3XKw&s=19

Azovs bataljonschef som befinner sig i staden pissar på sig. Nu är det slut.

Det visar hur mycket separatisterna hatar folket i Donbass och varför Ukraina försvarade sig mot dem i 8 år.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Jag är inte rysstroll, jag är bara mot kriget. Man borde ha löst det vid förhandlingsbordet och jag förstår inte varför zelensky vill kriga för områden som ändå vill vara självständiga. Han har förstört sitt eget land och låtit sitt eget folk dö för sina maktanspråk.

Utmärkt att du tycker dig vara så klok. Mongolerna borde ju inte starta kriget. Zelensky gör vad varje ledare för en nation bör göra, försvara sitt land. Man kan lösa det idag om man vill, mongolerna åker hem och börjar bygga sitt eget råttbo, även om det nu tar ett par hundra år.
Citera
2022-03-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Kommer snurra väldigt kraftfulla vapen på svartamarknaden, väldigt snart.
Vad kan gående raten vara för en stinger el. Robot 57? Noll kontroll på grejerna.
Ungefär som ryska stridsspetsar som hamnat på svarta marknaden tillsammans med hundratusentals andra ryska vapen.
Citera
2022-03-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Ungefär som ryska stridsspetsar som hamnat på svarta marknaden tillsammans med hundratusentals andra ryska vapen.

Du hittar en del i Biskopsgården också
Citera
2022-03-08, 14:58
Medlem
Citat:
är du dum i eller? det gäller inte bara dessa områden du har sätt putins krav tidigare va?
Citera
2022-03-08, 14:58
Medlem
När börjar resten av Europa börja mobilisera mot Ryssland?
En stridsvagn skjuter mot en bil där föraren och medpassageraren är 70+ och funktionshindrade
https://v.redd.it/f78ism2hk5m81
Här ser man hur bilen ser ut efter att blivit träffad av stridsvagnen
https://v.redd.it/bsjzgi5c7nk81

Hur kan detta vara okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här