Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Uppenbart att urakina vinner långsiktigt när Nato pumpar in matriel samtidigt som frivilliga soldater från väst ger sig in i kampen på Urakinas sida, detta samtidigt som ryska föråd töms och ekonomin krackelerar.
Är ju helt omöjligt att vinna för Ryssland om Nato fortsätter att backa upp.
Produktions kapaciteten och de ekonomiska musklerna bakom Nato och neutrala länder är ju tiotals om inte mer gånger kraftigare än Ryssland som självdör.
Tack för vettig sammanfattning.
Nästan det enda vuxna svar jag har fått idag ....
Jag läste nyss att Väst langar in 19000 raketer (med olika funktioner mest antitankvapen) i Ukraina (!) Och detta är bara en del av det samlade stödet till Ukraina.
Naturligtvis används Polen som transitplats men även Rumänien, så Ukraina har en enorm stödapparat.. och för att stoppa leveranserna från Väst, måste Putin kontrollera hela Västflanken och i kriga mot NATO. han har hotat med att bomba leveranser, vilket han aldrig vågar göra.
NATO kan rent militärt förhålla sig passivt och operera intensivt precis utanför Ukraina men ändå skapar man huvudvärk för Putin.....
Ja Putin står med skit upp till hakan .....
Jag tror inte karln lever i ett halvår till.....
Lite intressant läsning:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10587931/Secret-airfield-near-Ukrainian-border-getting-17-flights-weapons-DAY.html