2022-03-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vid 12-tiden på tisdag kom rapporter om att ryska styrkor skjuter på civila som försöker fly hamnstaden Mariupol, rapporterar BBC.

Oleg Nikolenko, talesperson för Ukrainas utrikesdepartement, säger att ryska styrkor angripit den humanitära korridoren som går mellan Mariupol och Zaporizjzja, som ligger i nordöstra Ukraina.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig längre om ryssarna inte ens kan kommunicera att en vapenvila råder till sina förband. Säger inte att det definitivt är så, men sättet som hela denna fars bedrivs på får mig att misstänka att de inte har samband med alla förband i området.

Vilket naturligtvis inte frikänner dem från ansvar.
Citera
Medlem
Nu har bara Putler 3 kompisar kvar, Lukasjenko, Assad och "Rocketman"

Efter dagens möte med de europeiska ledarna kom så det tydligaste uttalandet hittills från Xi Jinping om kriget. Presidenten sa till Reuters att han kräver "maximal återhållsamhet" i Ukraina.
Han sa också att "det smärtar Kina att se hur krigets lågor åter tar fyr i Europa".
En klar passning till Ryssland.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Den ortodoxa kyrkan i Ryssland, likt Putin-lovers och rysstroll i denna tråd, hyser en oförklarlig och manisk dragning till det homoerotiska. Gaysex synes uppta så gott som hela deras tankeverksamhet 24/7. Knappast friskt.

Är det samme "fader" Kirill som har en olycklig tendens att visa sig offentligt iklädd dyra mutor?

https://www.rferl.org/a/russia-patriarch-kirill-wristwatchbling-expensive-scrutiny/30420982.html
Det är inte helt lätt att få grepp på de Putin-trogna. Ukraina består av:

- nazister
- judar
- knarkare
- bögar och/eller gender-teoretiker

eller kanske allt på samma gång? Vad som är säkert är att USA/NATO/judarna ligger bakom allt ont.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vad är "fred och brod"?
ryssmongolisk ironi. brod-bröd
Citera
2022-03-08, 13:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Mar 8, 2022

Shell plc (Shell) today announced its intent to withdraw from its involvement in all Russian hydrocarbons, including crude oil, petroleum products, gas and liquefied natural gas (LNG) in a phased manner, aligned with new government guidance. As an immediate first step, the company will stop all spot purchases of Russian crude oil. It will also shut its service stations, aviation fuels and lubricants operations in Russia.
Citera
2022-03-08, 13:45
Medlem
Conceptions avatar
Tydligt fall av krigsbrott. Var är ni nu alla Pro-Ryssar som påstår att de inte skjuter mot civila?

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t9fvsm/war_crime_on_60_year_old_couple_targeted_by/
Citera
2022-03-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Men ändå borde dessa troll kickas ut med deras trollpropaganda från mongolien

Om man är ryss och är inte i Sverige så gör man bara sitt jobb. Är man svensk så är det på gränsen till förräderi och bör straffas med livstidsfängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
För BBC är så himla trovärdiga. Så trovärdiga att deras reporters blev hemskickade

Hemskickade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
ja, det är ett annat sällskap, alltså två ”konvojer” på väg västerut över rumänien.
och nu tar usaf rygg på dem ochså
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu även JCB....

Japaner litar ju inte heller på Putler

https://www.global.jcb/en/info/20220308.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Menar du att det är ett bättre system nu? Med en elit som stjäl otänkbart stora belopp från arbetare?

(FB) Skrota arbetslinjen - inför medborgarlön! (Sammanfogade ämnen /mod)

Oligarkernas tid är snart över ska du se. Särskilt de ryska oligarkernas.

Jag menar det jag skrev om kommunistiska länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaha, nu är det kroppsformen det är fel på ... ok, västerläningar är spinkiga bögar, har jag förstått rätt? Eller är det nåt mer barnsligt tillmäle som man ska lära sig?

Västerländska "spinkisar" är mer framgångsrika än ryssarna någonsin varit
Jag tror västerlänningar skiter blankt i vad kroniskt uppfuckade ryssar kallar dem ...

Just nu pumpar Väst in massiva resurser i Ukraina, ryssar grillas till höger och vänster och Ryssland är inte i närheten av att kontrollera Polska gränsen, som är superviktig.

Du som satsar pengar på Ryssland, kan du förklara vad Ryssland ska göra vid Polska gränsen?
Hur ska införseln (av vapen fordon och förnödenheter) stoppas? Ska Ryssland bomba NATO-personal?
Den första polacken som dödas = attack på NATO.

Jag har tagit upp ämnet tio ggr i tråden och inget rysstroll har sagt ett pip. Har du en kommentar?

Jag vet inte vad Ryssland gör vid Polska gränsen.

Vad gör NATO vid Ryska gränsen?

Det är F.Ö inte jag som kallar västerlänningar för spinkisar. Det är tjetjenerna som sagt det i ett klipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in