2022-03-08, 12:33
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så generöst av Ryssland! De vill "bara" invadera delar av Ukraina. Sällan har jag skådat en sådan godhet.

Exakt. Putte är verkligen godheten personifierad.

Sen kanske han bara vill ha en pytte pytte liten bit av Gotland också. Det är klart han ska få det
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Bilföretagen kryper till korset. För bara en vecka sen bojkottade man Ryssland, men nu kryper Toyota till korset och meddelar idag att man kommer öppna upp fullt ös i Ryssland.

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1501156541054996482?t=DK-YeekQcZOVUqkWB-VaDg&s=19

Så det där är länken till informationen att de pausar arbetet 4:e mars.
Kan du skita ur dig en länk till informationen (från Toyota) om att nu den 8:e mars så blir det högtidligt öppnande och fullt ös?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
asbmilitary som källa?

Toyotas egna meddelande
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nu har Putin gått ut med att han inte vill ha hela Ukraina, utan bara Krim och nåt till område. Och folk här tror att Putin vill ta över hela Europa. Ryssland har förfan erbjudit att lägga ner sina vapen, vad mer begär ni av dom?

Det lilla man begärde av Ryssland var att ge fan i att gå in i Ukraina eller bråka om Krim sen 2014. Inte ens det klarade man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Ekonomiska intressen, hur kan du försvara det när USA plöjde ner miljarder kronor om dagen första månaderna i Irak. Hur ska det kunna bli ekonomiskt försvarbart. Man kan fråga sig vem som är naiv.

USA är vår befriare från er odemokratiska länder som endast är ute efter att plundra stackars människor. Hade er ryska elit under senaste decennierna stoppat pengarna i egen ficka hade Ryssland säkert klarat sig mer galant. Nu är det bara pinsamt för er.

Så vem är naiv?

Haha, förs invaderar det ett land som inte hade behövts invaderas. Bombar sönder all infrastruktur. Sen har de mage att be amerikanska och irakiska befolkningarna betala för det. Halliburton, Blackwater m.fl. har tjänat hur mycket pengar som helst. Kolla det bolagens kopplingar till olika politiker.

Du är för obildad och okunnig. Ingen vits att ta den diskussionen vidare med dig. Kriget berättigades av att det fanns weapons of mass destruction vilket visade sig vara falskt.

Tragisk att det fortfarande finns människort som du. Återgå till Aftonbladet.
Citera
2022-03-08, 12:34
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Bilföretagen kryper till korset. För bara en vecka sen bojkottade man Ryssland, men nu kryper Toyota till korset och meddelar idag att man kommer öppna upp fullt ös i Ryssland.

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1501156541054996482?t=DK-YeekQcZOVUqkWB-VaDg&s=19

Står inget om det i länken du postade. Bara att Toyota stänger allt i Ryssland. Var läser du att Toyota ska öppna upp igen?
Citera
Medlem
Citat:
Men dom e ju beredda att ge upp nu. Det är det jag menar, Putin vill uppenbarligen inte ha detta krig längre men Ukraina vägrar snacka!

Ljuger du eller är du idiot?
Ryssland kräver fortfarande demilitarisering.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Ryssland bjuder upp sig själv på dans, men tyvärr gick piruetten i backen och man får vända hem med smisk på röven.

Samtidigt har man förstört för sina invånare under decennier tillbaka, Ryssland gräver sin egna grav.
"decennier tillbaka"? hur lyckas man med det?
Citera
2022-03-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Skrev jag Kiev eller Stalingrad jag kommer inte ihåg, kan du kolla?
Du skrev att ryssarna kommer gå under precis som i Stalingrad.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Men dom e ju beredda att ge upp nu. Det är det jag menar, Putin vill uppenbarligen inte ha detta krig längre men Ukraina vägrar snacka!
Den som ger sig in i leken får leken tåla. Inte så roligt för Putin och luffarna nu när dom börjat få stryk.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej. det är för Command and Control, de systemen har utvecklats kraftigt sedan WIlliam Wallace storhetstid.

Anledningen till att de dödas i "fronten" är för att ryssarna av någon anledning har förbjudit 1000års av stridsledningsutveckling... de har ju inte ens visselipipor som under andra världskriget.....

Du har inte så mycket att välja på om din civila (com)radio bara spelar Bayraktar och ukrainas nationalsång varje gång du vill ha något genomfört.....

Du behöver inte ta vad jag skrev bokstavligt, dock är Zelinsky en ledare och Putin inte, du förstår säkert vad jag menar.

Jag håller dock dock med i det du skriver om ryssarnas stridsledning, det spelar troligen en betydande roll i det vi ser nu.

I övrigt anser jag att NATO borde upprätta en flygförbudszon över Ukraina, dags att skydda det ukrainska civila samhället.

Ryssland fördriver folk och dödar civila, dags att sätta stopp för det nu.
Citera
2022-03-08, 12:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nu har Putin gått ut med att han inte vill ha hela Ukraina, utan bara Krim och nåt till område. Och folk här tror att Putin vill ta över hela Europa. Ryssland har förfan erbjudit att lägga ner sina vapen, vad mer begär ni av dom?

Det där kan vara Putin`s exit-plan ifrån detta misslyckande.

Dvs, han börjar inse att näää, inte lönt att slå huvudet i väggen med en storming utav Kiev (med de förluster det innebär).., det börjar bli svårt att hålla ihop allt, och armen pallar inte mer.

Så han struntar i Zelensky.., drar sig tillbaka till linjer man kan försvara (dvs mer än utbrytarrepublikerna och Krim). Går på deffensiven och erklarar denna "speciella operation" som en succe. Han fick inte "nazisten" i kiev, men har garanterat Rysslands gränser/försvar mot NATO. Och om Ukraina önskar en permanent fred.., "so fine" : Erkänn krim och utbrytarrepublikerna.., så får ni "det extra" territoriet jag tog.

Han vet ju att gas-bizznien i EU börjar gå mot sitt slut.
Senast redigerad av Snapcount 2022-03-08 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in