Citat:
Ursprungligen postat av
punishersweden
Ja, vi får se hur det blir. Men läggs det på fler sanktioner då är jag säker på att kranen till Tyskland stängs av.
Det skulle väll göra ryssarna bankrutt lite snabbare, men i samanhanget inte superviktigt, annat än som "moralisk väst-grej".
Citat:
Får se vad som händer då.
Inget speciellt. några gastunga länder får skruva ner temperaturen tillfälligt. en del industrier tar en stöt. Försumbart i sammanhanget.
Citat:
Deras LNG hamnar är ju inte klara på ett tag.
Nog mer långsiktigt. att isolera ryssland över tid finns det en enorm (historiskt unik tillochmed) konsensus kring.
Citat:
Hur som helst, inom en vecka borde Ukraina ha gett upp såvida inte den globala maffian kan skickar in mängder av vapen och skapa motsvarande situation som i Syrien.
Det skeppet har seglat.
Citat:
Det bästa för globala maffian är om parterna är jämnstarka då kan det säljas vapen under lång tid och få en långt utdragen konflikt. Men jag tror inte Ryssarna kommer tillåta att det händer.
Jag tror du blandar ihop verkligheten med någon torr teoretisk realism eller konspirationsteori.
Mitt råd är att du håller dig till ödlemänniskor och aliens, då minskar risken att du blottas som okunig, såväl som foliehatt.