2022-03-08, 11:31
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Fruktansvärda bilder, det är bara delar av de ryska soldaterna och köttslamsor lite här och där. Bara här lär ju några dussin ryssar ha pulvriserats. Och det finns hur många sådana här platser per dag, runt om i Ukraina.

Kanske är det sådana här bilder och filmer som måste spridas i Ryssland, för att det på allvar ska bli en stark opinion.

Jättebra att ryska armén decimeras. Det tar ju minst 18 år att odla fram nya orcher.
Citera
2022-03-08, 11:33
Medlem
350 000 ryska soldater har dött.
62 ryska rymdskepp har skjutits ner.
1000 miljoner ryska tanks har sprängts.
En ensam ukrainsk babuschka har oskadligjort 47 ryska drones med sin sopkvast på balkongen.
Ändå tar ryssen mark.
Hur går detta ihop?
Senast redigerad av Oksai79 2022-03-08 kl. 11:34. Anledning: glömde ord
Citera
2022-03-08, 11:33
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Så om det finns nazister i ett land, så är det fritt fram att invadera på bred brutal front?
Haha ja logiken är så korkad så att det inte finns

Ukraina kan ha en ny Adolf Hitler som ledare. Det ger inte Ryssland rätt att gå in där.
Citera
2022-03-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Fruktansvärda bilder, det är bara delar av de ryska soldaterna och köttslamsor lite här och där. Bara här lär ju några dussin ryssar ha pulvriserats. Och det finns hur många sådana här platser per dag, runt om i Ukraina.

Kanske är det sådana här bilder och filmer som måste spridas i Ryssland, för att det på allvar ska bli en stark opinion.

Det skulle spä på hatet och öka risken gör att massförstörelsevapen sätts in.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Vi behöver knappast ta någonting med salt, i Ukraina finns ett par hundra journalister från ett trettiotal länder. Ryssland har serbiska och iranska reportrar. Behöver vi utveckla det mer.
Jag förstår inte riktigt? Menar du att Ukrainas siffror är mer pålitliga då eller tvärtom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Aftonbladet har mer än 12000 ryska soldater dött i kriget inklusive en del högre officerare.

Min egen reflexion är att så här kan det inte fortsätta. Om man skall se det ur Rysslands synvinkel så är ju över 12000 döda på 12 dagar ett blodbad.

Dom måste dra sig ur.

Vi rör oss mot dag 13 nu.

1000 döda per dag är groteskt många.
Med tanke på kvalitén på invasionen, är det inte otroligt att antalet stämmer.
Ryssar fryser väl ihjäl också. De blir inte bara dödade i strid.
Jag tänker mig att sårade ryssar fryser ihjäl och att ryssar som får soppatorsk mitt ute i ingenstans, lämnas utan mat och underhåll, i minusgrader.
Ryssen är som vanligt sin egen värsta fiende.
Det är få moderna, industrialiserade nationersom är så envetet självdestruktiva.
Samma sak under kalla kriget.. farligaste fienden för en ryss, var alltid en ryss.
Hela Ryssland behöver terapi.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-08 kl. 11:39.
Citera
2022-03-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det tror jag också. Kineserna är kända för kappvänderi och svekfullhet när det blåser. Sen gillar dom garanterat inte att Putin håller på och hotar om kärnvapen eftersom ett kärnvapenkrig indirekt skulle drabba Kina. Ska nån hota om kärnvapen är det Kina själva tror jag dom tänker. Inte nån knähund i Europa.

Korrekt analys.
Citera
2022-03-08, 11:36
Medlem
Citat:
Jättebra att ryska armén decimeras. Det tar ju minst 18 år att odla fram nya orcher.

Blir nog snarare undernärda Goblin`s av det. gröt och vodka är inte en sund och balanserad kost.....
Citera
2022-03-08, 11:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Vilket är skrattretande eftersom han bokstavligen försöker gå till historien som Stalin 2.0. Om någon ska ha koll på nederlaget i Finland och varför det gick dåligt så är det ju han. Man behöver inte ens ha någon militärhistorisk kunskap egentligen för att förstå att ju mer någon har att förlora desto hårdare motstånd kommer den bjuda på. Mycket trodde man om Putler men inte att han var retarderad.
Ryssland förfalskar historieskrivningen, precis som alla andra fast mycket värre. Det finns knappast nån info på ryska om alla misslyckanden i vinterkriget då såna inte existerade enligt Sovjet.
Citera
2022-03-08, 11:37
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:

Vi kommer aldrig att tillåta fler orcher. Det är det sista vi ser av mongolerna på ett halvt millennium. Lägg ett par spetsar i Serbien därefter så är Balkan en fredlig zon. Vi borde egentligen ha ha ödelagt dessa områden tidigare men varit för dumsnälla och en del politiker har sålt ut sig till oligarkerna. Nu blir det ett slut på eländet.
Citera
2022-03-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag förstår inte riktigt? Menar du att Ukrainas siffror är mer pålitliga då eller tvärtom?

Ja, det är iför inte ett påstående utan fakta att de ukrainska siffrorna är närmare verkligheten än de ryska..... om det sen innebär att de prickat rätt på sissta decimalen är en annan femma.
Citera
2022-03-08, 11:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Blev det jobbigt nu när någon erkänner vad det hela går ut på.

Detta är vad proxykriget i ukraina innebär i slutändan, WW...

Ja, så länge Kreml fortsätter retoriken med att det finns amerikanska kärnvapen i Ukraina, så går allt mot en världskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in