2022-03-08, 11:02
Medlem
Jag tror att Ukrainas chans nu ligger i att slå ut tankbilar och att gå hårdare fram mot mindre ryska truppkoncentrationer. På så sätt underminerar man det ryska självförtroendet som säkert går nedåt.

Dom större stridsgrupperna angrips bäst genom att slå mot underhållet.

Tror jag som icke expert.

Nej nu måste jag få läsa Aftonbladet i lugn och ro.
Citera
2022-03-08, 11:03
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Även om man får ta siffrorna med en nypa salt så vågar man nog inte överdriva för mycket, man kan ju sätta det relation till att runt 14500 ryssar stupade i det drygt nio år långa kriget i Afghanistan..
Om övriga siffror stämmer så matchar det ganska bra

1000 APC * minst 6 personer = 6000
300 stridsvagnar * 4 = 1200

osv osv
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Om du inte är rädd, kom då till Karelen och titta på oss. Du kommer att befria Karelen samtidigt.

Frågan var alltså vilka 'ni' är, är det du och dina löss?
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Blev det jobbigt nu när någon erkänner vad det hela går ut på.

Detta är vad proxykriget i ukraina innebär i slutändan, WW...

Tucker är ju en erkänt skicklig, icke agendadriven analytiker. Håller Marjorie Taylor Greene och Alex Jones med? I s f är jag övertygad.
Citera
2022-03-08, 11:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Har ryssarna mest massa skräp när det kommer till pansarvagnar eller har dom också nyare saker som kan klara av NLAW tex?

De vill säkert inte att aramata hamnar i händerna på USA....
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Bayaktar sägs ha förstört tre ryska T-80 igår.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1501133327629172737
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tucker på Fox News säger att usa nu är i krig med Ryssland...

Tucker: We are at war with Russia
Länk:https://www.youtube.com/watch?v=1PC7DzTRS7A
Han är ganska ensam med sitt försvar av Putins motiv för kriget. Övriga höger-hökar vill se så mycket stöd till Ukraina som det bara går:
https://www.foxnews.com/opinion/ukraine-lethal-aid-congress-sen-joni-ernst
https://www.foxnews.com/opinion/end-ukraine-slaughter-and-stand-up-to-russia-americans-tell-biden-in-new-poll
Och de älskar Zelenskyj.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men tänk också så många som bara försvunnit. Ryssland medgav ju runt 1600 skadade bara efter några dagar och då 498 döda.

Det är en fullständig katastrof, vi har ju bara hållt på 12--13 dagar.

Ja, ett stort antal sårade med. Ryssarna har väl inte kommit med några siffror sedan i omsdags heller.. Antagligen går det riktigt dåligt för dem.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vill varna er som tror att Ryssland förlorar bara för att deras soldater dör och plan skjuts ned.

De tar ändå mark hela tiden

Det är helt normalt för Ryssland med döda. De har en annan syn på individen, kollektivet är det viktiga

Därför behövs inget säkerhetstänk , flera tusen dör under värnplikten i fredstid

Om någon värnpliktig dör eller skadas i Sverige blir det ramaskri

De maler på med sin skräptaktik och de är stolta över att de förlorade miljoner man mot Hitler. Ju fler de förlorar i Ukraina ju bättre blir den heroiska vinnarsagan

För vinna kommer de göra

"Vinna" gjorde amerikanerna både i Afghanistan och Irak. Och vi vet ju hur det gick.

https://i.imgur.com/E5slr5K.jpeg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ta ditt propagandamaterial som du har blivit tilldelad för idag och kör upp dem i röven.

Azov har slagit tillbaka två anfall mot staden de senaste dygnen.

Fuck you era skabbiga mongoler!
Du det kommer lite uppmaningar till er spinkisar idag

https://twitter.com/200_zoka/status/1501136476674924544?t=grbZwLd-xhSx8ZA_rqIfWw&s=19

Kom ut och slåss istället för att gömma er inne bland civila!
Citera
2022-03-08, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad försökte du lura i oss nu då? Att älska krigsduvan putin? Även hat och förakt måste man förtjäna och det har ju putin verkligen jobbat hårt på att förtjäna. Avståndet till Ukrainas populäre folkvalde president vs paria-putin har ju aldrig varit större. så föraktet för putin är mer än berättigat. Få gillar ju en rysk despot men alla gillar en ukrainsk kämpe.
ukrainsk kämpe, du syftar på Zelinsky som sålt sig stenhårt snyftande vädjande via media, är du så lättlurad.

Han agerar exakt som Hitler gjorde sista månaderna från bunkern, exakt så. Blev Hitler en hjälte då?
Citera
2022-03-08, 11:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Man ser inte vilka stridsvagnar som är vän eller fiende. Det räcker inte med Z:a eller något annat. Jag hade fått skjuta rubbet till jag själv dödades. Ett sånt djävla krig.

Jag tror Ukraina har en fördel med det för de har bättre ledning och samband, och information om var trupper är från USA. Så då vet man att man lurpassar vid en väg så kommer alla pansarbilar som passerar där vara ryska, för man vet var de egna trupperna håller till. Större risk för Ryssland som har dåligt radiosamband och verkar ha dålig samordning. Jag har sett att Ukraina målar flaggor på stridsvagnar de erövrat från ryssarna.

Det var ett rykte att ryssarna krigade med sig själva söder om Kiev och förstörde flera fordon.

Förr i tiden hade man färgglada uniformer så att man såg tydligt vem som var svensk och ryss etc. Nu skall allt vara kamouflagemålat så då ser allt likadant ut. Så istället har de röda och gula band på armarna för att synas! Och man ritar Z på stridsvagnarna! Kanske går vi tillbaka till färgglada uniformer och även målar stridsvagnar i fina färger? De ukrainska skulle kunna vara gula nedtill och blå på övre halvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in