Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Man ser inte vilka stridsvagnar som är vän eller fiende. Det räcker inte med Z:a eller något annat. Jag hade fått skjuta rubbet till jag själv dödades.

Ett sånt djävla krig.
Jag tror Ukraina har en fördel med det för de har bättre ledning och samband, och information om var trupper är från USA. Så då vet man att man lurpassar vid en väg så kommer alla pansarbilar som passerar där vara ryska, för man vet var de egna trupperna håller till. Större risk för Ryssland som har dåligt radiosamband och verkar ha dålig samordning. Jag har sett att Ukraina målar flaggor på stridsvagnar de erövrat från ryssarna.
Det var ett rykte att ryssarna krigade med sig själva söder om Kiev och förstörde flera fordon.
Förr i tiden hade man färgglada uniformer så att man såg tydligt vem som var svensk och ryss etc. Nu skall allt vara kamouflagemålat så då ser allt likadant ut. Så istället har de röda och gula band på armarna för att synas! Och man ritar Z på stridsvagnarna! Kanske går vi tillbaka till färgglada uniformer och även målar stridsvagnar i fina färger? De ukrainska skulle kunna vara gula nedtill och blå på övre halvan.