2022-03-07, 23:44
Medlem
Dominga87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Skulle han ha blivit överkörd så hade han redan blivit det. Det bästa vi kan hoppas på är plötsligt hjärtstopp inne på någon toalett någonstans som det hände med den förra. Men borde inte hålla tummarna för att det skulle hända.

Det är ingen som hetsar till ett krig förutom han. Alla andra gör precis som man borde göra när dom ser att nån blir utsatt.

Du ser, du kom med ett bra exempel själv nu (avseende hjärtstopp). Man vet aldrig vad tiden kan utgöra.
Citera
2022-03-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominga87
Du skriver sannolikt. Ingen vet. Återigen, så varför ta detta nu?

Okej. Ta bort sannolikt. 100 % att han fortsätter. Kommer vara så hög på sin framgång att han smäller av några atombomber av ren glädje.
Citera
2022-03-07, 23:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hur gick det med de polska stridsplanen som skulle levereras? Blev det flip eller flopp? Eller föll det på att bruksanvisningen bara fanns på Polska?

Jag tror att Polen tvekar.

Ryssarna kom med utspel igår också, som var ganska indirekt riktat till just detta.

Det löd som så att de länder som låter Ukraina använda flygbaser anses vara part i konflikten.

Dvs, ska Polen inte dras in så måste man frakta in planen på annat sätt än att låta Ukrainska piloter hämta dom i Polen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dominga87
Du ser, du kom med ett bra exempel själv nu (avseende hjärtstopp). Man vet aldrig vad tiden kan utgöra.

Sitta o hålla tummarna kan man göra på bingo eller nått, när ett land inte håller på att bli helt utplånat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det kom nu ikväll – Ryssland hotar att stänga gaskranen.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/QyBvPQ/russland-truer-med-aa-stanse-gassleveranser-gjennom-nord-stream-1

Hotar ja, det har dom väl gjort hela tiden mer eller mindre, direkt eller indirekt.

Putain skall bara vara j-ligt glad att nån öht köper hans gas.
Citera
2022-03-07, 23:47
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Aha! Undrar vad som händer med BRICS efter detta.

Samarbetet verkar ju vara rätt dött senaste toppmötet var 2017 och Kina och indian bråkar väl intern om någon gräns numera. Så det där BRICS samarbetet är nog mest ett luftslott.
Citera
2022-03-07, 23:48
Medlem
Upperkutts avatar
FÖRSÖKTE GÖRA EN TRÅD OM DETTA MEN BLEV HÄNVISAD TILL ATT POSTA I BEFINTLIG TRÅD OM INVASIONEN SÅ NU GÖR JAG DET

Vad kan syftet med detta vara?

https://streamable.com/us6kcq

I videon har soldaten på sig en bombdesarmerings-hjälm samt placerar en sprängladdning med hjälp av en lång stång.

Sedan fotar han allt när han har placerat klart allt med en mobiltelefon och går därifrån.

Här är filmen spelad baklänges:

https://streamable.com/40fxjn

Så att den slulle vara fejk och baklänges kan vi sluta att tro redan nu.
Citera
2022-03-07, 23:49
Bannlyst
Citat:
Det kom nu ikväll – Ryssland hotar att stänga gaskranen.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/QyBvPQ/russland-truer-med-aa-stanse-gassleveranser-gjennom-nord-stream-1

TJEESUS, vilken game changer.

300 dollar fatet.

Då blir suvarna och premiumtyskarna billiga på Marketplace. Som jag väntat på att få lägga mina rysska krigsfingrar på en Taycan.
Citera
2022-03-07, 23:50
Medlem
Dominga87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Sitta o hålla tummarna kan man göra på bingo eller nått, när ett land inte håller på att bli helt utplånat.

Det som du benämner "sitta och hålla tummarna" brukar jag kalla för hopp. Jag vill se och tro på hoppet. Inte bli sprängd i luften i ett världskrig
Citera
2022-03-07, 23:51
Medlem
Tuors avatar
Fullt rimliga krav av Ryssland. Smart drag av dem måste jag säga. Ryssland försöker att rädda denna fiasko-invasion och dessa krav sätter nu stor press på Ukraina.

Ska de gå med på dessa krav (som faktiskt är väldigt schyssta krav måste jag säga) eller ska de fortsätta att låta städerna bli sönderbombade?

Jag tror nog att majoriteten av Ukrainas befolkning väljer att gå med på dessa krav om det innebär fred
Citera
2022-03-07, 23:51
Medlem
Dominga87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Okej. Ta bort sannolikt. 100 % att han fortsätter. Kommer vara så hög på sin framgång att han smäller av några atombomber av ren glädje.

Mmm, säkert, för att folk verkar förvänta sig det av honom... Som du gör nu
Citera
2022-03-07, 23:52
Medlem
gp1s avatar
Och nu börjar det ekonomiska kriget. Vem vet hur detta slutar?

Citat: Ryska staten och ryska företag kommer att tillåtas att betala räntor och avbetalningar till utländska långivare i rubel. Det är innebörden i ett dekret som undertecknades av president Vladimir Putin på lördagen, enligt Bloomberg News.

De som kan ekonomi kan föreställa sig konsekvenserna. Det jobbas nu i EU att förhindra en dominoeffekt som den under senaste bankkrisen.

Citat: Den ryska regeringen har svarat på sanktionerna genom att kraftigt begränsa tillgången till utländsk valuta, vilket skapat problem för låntagare att leva upp till sina skyldigheter. Enligt dekretet ska dock betalningar anses vara genomförda om de gjorts i rubel hos centralbanken

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/03/07/ryssland-sanktioner-och-atgarder.html

Den enes död den andres bröd -business as usual, medan människor dör eller svälter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in