2022-03-07, 22:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin skulle fullständigt förlora ansiktet om han bara gav upp nu och drog sig tillbaka. Har mycket svårt att hans narcissistiska personlighet skulle tillåta honom att bara ge upp och krypa tillbaka med svansen mellan benen.

Då är det slut med honom tror jag.

Nej, han måste kunna visa upp åtminstone något.
Citera
2022-03-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ukraina är i färd med att fullständigt klä av landet Ryssland dess maktstatus

Det kommer inte finnas några ryssar-är-hårda memes efter detta spektakel Det blir väl ukrainarna som tar över den rollen. Nu vet man att kyrilltöntarna bara var skällande och inget bett och så fort en ryss kaxar sig så kan man påminna om det hela och se de bli röda i sitt fula vodka-nylle.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Putin skulle fullständigt förlora ansiktet om han bara gav upp nu och drog sig tillbaka. Har mycket svårt att hans narcissistiska personlighet skulle tillåta honom att bara ge upp och krypa tillbaka med svansen mellan benen.

Visst, men det är ju därför han kommer att fortsätta. Du skriver som om det är något fel på att vara högrest och att inte ge sig. Och så tillskriver du honom egenskaper som du tydligen inte verkar så eftersträvansvärda.

Vad gör det för skillnad? Tror du att det kommer att bli som du vill om du önskar det riktigt, riktigt mycket - och dessutom skriver om det på Flashback.

Jag fattar att du inte gillar krig, det gör inte jag heller. Men jag förstår när jag inte ska mucka längre. Det är där det brister för Zelensky. Gör som Putin säger. Det blir enklast så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
En bra källa är ju https://liveuamap.com/

Jag har inte sett några större lägesförändningar alls idag. Striderna verkar dock ha varit hårdare än igår.

Långa kolonner rycker fram mot Kiev från öster. Men där har Ukraina varit framgångsrika att attackera dessa kolonners försörjning. Strax väster om Kiev är det samma läge som förra veckan där förstäderna Bucha och Irpin växlar i kontroll fram och tillbaka.

Sen i söder är det främst hårda strider runt Mykolaiv och Mariupol. Båda är viktiga hamnstäder med ca en halv miljon invånare var. Mariupol lär vi få läsa böcker och se filmer om i framtiden, staden har nu varit under extremt hård attack i 10 dagar men inte fallit.
Stort tack för sammanfattningen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Här har ni en lista över Rysslands materail så isner ni att Ukraina aldrig kan vinna.

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/army-equipment.htm

Siffra på tanks; 21820 st

Siffra på pansarvagnar; 26000 st

Carl bildt ska skjuta sönder 1000 st pansarvagnar säger han. Finns ju några kvar sen trots allt.
Dessa tanks och pansarvagnar är lika stor bluff som c19--vaccinet.
Senast redigerad av Sir89 2022-03-07 kl. 22:38.
Citera
2022-03-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Frågan är om man vill ha en militärkupp i Ryssland just nu.

Har svårt att se hur det skulle kunna bli värre än vad det är just nu? Visst det kan bli värre, men sannolikheten är mycket större att en ny regering vill avsluta dumheterna så fort som möjligt. Varför annars kuppa bort Putin?
Senast redigerad av Patch1 2022-03-07 kl. 22:38.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Hans
Nya testamentet är inte Tanakh. Om kung David står det i Tanakh, den judiska heliga skriften (gamla testamentet i kristen tradition). Han var både kung och krigare. Du hävdar att judar inte får vara varken politiker eller soldater. Jag hävdar att du har fruktansvärt fel eftersom det vimlar av nåde krigare och politiker i den judiska skriften. Var du får Nya Testamentet ifrån är dock ett mysterium.

Lär dig lite religionshistoria innan du uttalar dig.
Nej jag hävdar att Paul var en lögnare och att den kristna Bibeln inget har med Judiska skrifter att göra.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jo jag såg det.

Nato-medlemsskapspunkten är mer specifikt: "Ukraina måste skriva i sin grundlag att landet ska vara neutralt och att inte får gå med i några allianser."
Antar att det inkluderar EU?

En sådan skrivelse innebär att Putin kan slicka såren några år och sedan försöka igen. Ukraina kommer aldrig acceptera det.

Jag tror Putin anföll Ukraina för sent. Om 5 år kommer det vara ännu mer dödfött än nu.

Hur tänker du att Ryssarna ska kunna återuppbygga sin förmåga på bara ett par år?

Tror du inte att dom fått en rejäl näsknäppare när det gäller sin militära förmåga.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Har ryssdjävlarna ont om ammunition eller är det stridsviljan som är slut, veka typer.

Det kan även vara så att de själva behöver ett avbrott för att kunna samla sig till nya och hårdare angrepp. Tyvärr.
Citera
2022-03-07, 22:37
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vet inte om man får diskutera taktik eller sånt i den här tråden.

Men skulle vilja veta hur det gått till när de hade sönder allt det här.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500478604987273228

Är det ryska eller ukrainska grejor ? Måste ju va flygattack eller drönare ?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Strider runt flygplatsen

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500946261121380356
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Här har ni en lista över Rysslands materail så isner ni att Ukraina aldrig kan vinna.

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/army-equipment.htm

Siffra på tanks; 21820 st

Siffra på pansarvagnar; 26000 st

Carl bildt ska skjuta sönder 1000 st pansarvagnar säger han. Finns ju några kvar sen trots allt.
Hur många tror du ens är funktiosdugliga?

Rysslands ekonomi är mindre än Italien samtidigt som man har skyhög korruption.

Kom in i matchen nu för fan.

Ditt inlägg är på en 16 årings nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in