2022-03-07, 22:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man är nära en "deal" mellan Iran/USA. Såpass nära att de andra inblandade har dragit hem och sagt : -Vi har gått så långt vi kan.., det är nu upp till USA/Iran. Iranska ledamoten skall även ha lämnat Wien idag..
Iran är väl inte nödbedda om de plötsligt får sälja sin olja på världsmarknaden? De är väl hårt sanktionerade som det är idag? Samtidigt är Iran ett de länder som lade ner sina röster i FN om den resolution som kräver att Ryssland omedelbart upphör med sin militära insats i Ukraina.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag håller med dig till fullo. Den gemene ryssen kommer inom få veckor vara fullständigt rasande på Putler.
Men det kommer inte att vara lätt att ta död på honom och han är inte dum. Han fattar att det finns ett stort intresse av att ta kol på honom. Även hans medarbetare som ska möta honom behöver garanterat passera flera metalldetektorer. Titta på hur han möter sina egna kollegor – så sitter en man som är orolig för att få en kniv i ryggen av sina egna: https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/T3cSRnRp6IOhtMPOcEdmFQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MA--/https://s.yimg.com/os/creatr-uploaded-images/2022-02/417de5d0-98c2-11ec-bf3f-aa47d35384f3

Betänk att Hitler utsattes för flera misslyckade mordförsök för 80 år sedan. Om man inte kunde ta kål på Hitler då så kommer det inte vara lättare att ta livet av Putler nu.

Det är nått otroligt komiskt över den där bilden

https://www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2021-06-21-rysk-militar-trogen-putin.html

"– Ju starkare militären blir, desto större risk att den tjänar egna syften i stället för regimens. Vi har vid tidigare stora omvälvningar i Ryssland sett att militärens vilja att underordna sig den politiska ledningen sviktat"

Jag tycker det här är rätt intressant. Jag tror ju att många militärer ser nederlaget med Ukraina som Putins fel. Om t.ex försvarsministern och några högt uppsatta militärer skulle få för sig att man var tvungen att avsätta Putins för Rysslands bästa så skulle det säkert gå.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Konstruktivt

Väldigt. Och Proaktivt.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ryssarna har ju även sina vacum-smällare även.., blir inte förvånad om man använder sig av någon utav dessa. När/om det börjar krisa..

Innan "riktiga bomber".
Jo, det var det jag tänkte på men hade inte rätt ord på tungan för det. Kärnvapen håller de sig nog in i det absolut längsta innan de drar av. Det riskerar ju att de får en svärm tillbaka av övriga västvärlden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag måste erkänna att jag tycker lite synd om de ryska värnpliktiga. De som kör lastbilar eller håller på med logistik i övrigt (de som skjuter mot bostadsområden kan dra åt helvete).

Inte nog med att de äldre soldaterna bögvåldtar dem i barackerna och tvingar dem igenom olika slags homoerotiska upplevelser så tvingas de stå ut med gammal skitutrustning då allt det nya stjäls och säljs. Sen när du ska på övning så visar det sig att du istället ska invadera Ukraina och blir stående i flera dygn i en trailer park till konvoj. Utan bränsle och utan mat. Och med walkie talkies från hobbyaffären som enda samband.

Och detta samtidigt som du hela tiden matas med propaganda om hur Ryssland är en supermakt. Man skulle fan bli deprimerad för mindre.
Det är synd om hela det Ryska folket eftersom de har en gammal kommunist som ledare som dessutom är idiot.
Citera
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Judar får inte delta i krig.
Varför tjänar inte ortodoxa judar i israelisk militär?
Religiöst undantag

Sedan grundandet av staten Israel 1948 har ortodoxa judar vägrat att tjänstgöra i den israeliska militären av religiösa skäl. Vanligtvis studerar de Torah i Yeshivas, och är som sådana lagligt befriade från militärtjänst.

Dom som deltar är väl olika sorts Europeer eller Amerikaner som kallar sig Judar men är inte det.

Hmm, vad säger detta om t.ex. kung Saul? Kung David? Tanakh är ju full av berättelser om krig, är de inte "riktiga judar" menar du?
Citera
2022-03-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det är rätt omfattande transporter, och svårt att få in stora transporter i Ukraina. Pansarskotten till exempel ligger ett och ett i trälådor som väger 36 kilo har jag för mig. Så bara pansarskotten väger 180 ton, ungefär 5 fullastade långtradare.

Sen var det hjälmar, skyddsutrustning, och 135.000 fältransoner, vilket också väger en del...
Chansar här men du verkar sansad och påläst, vet du hur dagens krig gått? Har inte haft tid att hålla mig uppdaterad
Citera
2022-03-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är bara era fantasier att Ryssland vill ta över land efter land. EU/NATO kunde ha valt en mindre konfrontativ väg. Men det gjorde dom inte så nu har vi resultatet. Alla är loosers.

Det var nog dags att sätta ned foten.
Han har varit på och försökt påverka politiken i masdor länder ofta med hjälp av förtäckta hot om våld.

Putin är en mobbare som bara förstår ett språk och det är våld.
Citera
2022-03-07, 22:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Iran är väl inte nödbedda om de plötsligt får sälja sin olja på världsmarknaden? De är väl hårt sanktionerade som det är idag? Samtidigt är Iran ett de länder som lade ner sina röster i FN om den resolution som kräver att Ryssland omedelbart upphör med sin militära insats i Ukraina.

Det skall även tilläggas att om en "deal" skulle bli färdig imorgon, så kommer det ändå ta tid tills oljan börjar flöda.., ett par månader...
Citera
2022-03-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kriget förklarat i två beslagtagna handböcker!

Rysk officershandbok - beslagtagen av ukrainska GUR:

"The Russian army is the last bastion against the satanic new world order".

https://twitter.com/christogrozev/status/1500728148996018176

Ukrainsk handbok - beslagtagen av ryssarna:

Are you gender-competent? Ukrainian soldiers were taught to understand what “gender” is and freely define it for themselves.
https://t.me/boris_rozhin/29133

För mig definerar de här beslagen ner allt vad det här handlar om till sin innersta kärna. I slutändan är det här en kamp mellan gott och ont.

Helt otroligt (i retorisk mening alltså, vi vet ju att det är väldigt troligt). SVT och annan Västmedia är ju visserligen alltid noga med att välja ut rätt sorts människor att intervjua men om de människor jag har sett dem intervjua är i någon mån representativa så har åtta års judiskt styre sedan 2014 haft dramatisk effekt. Nästan alla ser ut som vänsterexyremister, feminister och lesbianer med kort blått hår, ringar i näsan och fan vet allt. Många civila i Ukraina ser ut som nån AFA/BLM-pöbel från Portland i Oregon.
Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Putin kör ju suicide by Cop nu.

Han avancerar (risigt) till nån sätter stop för han.

Ge Ryssarna Krim nu istället, så drar han tebax allt..

Är ju inte så jävla svårt.

Nja, ta tillbaks Krim skulle jag säga.
Putin bör lämnas dö i ett dike långsamt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Väldigt. Och Proaktivt.

Läs min edit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto