2022-03-07, 18:26
Medlem
orrecrists avatar
Är allt verkligen Putins fel? Någon som har någon artikel el dylikt om hans närmaste män? Hur blev det som det blev på riktigt liksom?!
Citera
2022-03-07, 18:26
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja och när de knatat runt i ukriana en stund i leran,snön och blöta och börjat på fått skyttegravsfot så längtar de hem till geten i Syrien de med.

Vet inte heller om jag ska skratta eller gråta åt att Putin tar in soldater från områden med så auktoritära och ickedemokratiska styren det bara går. De som triumferar i brott mot mänskligheten.
Citera
2022-03-07, 18:27
Medlem
orrecrists avatar
Får dom 3000 amerikanska soldaterna åka ner och ansluta sig hursomhelst?
Citera
2022-03-07, 18:27
Medlem
Termos99s avatar
Ukrainsk borgmästare ihjälskjuten nära Kiev

Ryska trupper har skjutit ihjäl borgmästaren Yuri Prylypko i Gostomel, enligt ukrainska myndigheter. Han ska ha dödats samtidigt som två andra när de delade ut förnödenheter till behövande, rapporterar den ukrainska statliga nyhetsbyrån Ukrinform, och hänvisar till ett offentligt uttalande från kommunfullmäktige på Facebook.

Gostomel ligger nära den ukrainska huvudstaden Kiev, och där ligger även flygplatsen Gostomel, även benämnd Antonov-flygplatsen. Det är en av tre flygplatser i Kiev, och den har sedan invasionen inledddes har varit utsatt för luftangrepp och varit plats för strider mellan ryska och ukrainska styrkor.

SVT.
Citera
2022-03-07, 18:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Avnazifieringen är borta?
Man verkar ha tagit bort kravet på att Ukraina ska ge upp sina vapen.

Så om det blir slutresultatet har Ryssen alltså jämnat halva Ukraina med marken samt gjort sej själv till ett U land för något dom i princip redan hade lyckats med när första skottet avfyrades i denna "special operation".
Och jag som trodde det gick åt helvete för ryssen. Misslyckad operation och man har bara haft en massa förluster. Jämnat halva Ukraina med marken?

Nu får ni väl bestämma er hur ni ska ha det.
Citera
2022-03-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Och Kina skulle då som mäktig handelsplatser godta guldfot som betalningssystem tänker du?
Kina har ju redan ett betalningssystem i drift och fler än Ryssland kommer nog att ansluta som säkerhet mot det amerikanska sanktionsvapnet. Grattis till Kina då ...
Citera
2022-03-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Kina har ju redan ett betalningssystem i drift och fler än Ryssland kommer nog att ansluta som säkerhet mot det amerikanska sanktionsvapnet. Grattis till Kina då ...

Så nu pratar vi inte längre om guldmyntfot? Intressant. Nästan som att du inte har någon aning om vad du pratar om.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nä onsdag är senaste jag hörde, dock med begränsningar utländska ägare får inte sälja tillgångar hur som helst längre.

Ja, de ska meddela tidigt på onsdag om börsen ska öppna(med kraftiga begränsningar som du säger), dock tror jag inte den gör det.. förblir nog stängd ett bra tag till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och jag har aldrig sett desinformation och propaganda på denna nivå någonsin. Inte ens under de hetaste stunderna i Syrien.

Men Ryssland har förluster men inte några 11000+ döda t.ex. Det är snarare ukrainska sidans siffror. Vad jag förstår är Ukraina supertäckt med radarspaning från både markstationer och AWACS-plan. Den telemetrin vidarebefordras i realtid till den ukrainska militären. Förklara en del av ryska flygvapnets förluster. De säger att man tvingas flyga lågt och bli sårbara för MANPADS.
Man ska inte heller bortse från att Ukraina är det land med mest luftvärn som har attackerats i modern tid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Air_Force#Air_Defence
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns ju en god poäng för Putin att begränsa media/internet och att i princip stänga igen landet totalt. Soldater ska inte ha ID, falska intyg om uppsägning osv..

Ingen ska få se ohyggligheterna som följer.

Måste säg att jag är lika förvånad, inte för jag någonsin litat på Putin men att det skulle gå så här långt hade jag aldrig ens fantiserat om.

Det kommer bli enormt svårt för både Kreml och det ryska folket att återfå något förtroende alls, Putin kommer aldrig få se det hända.

Väst kommer inte att lita på Ryssland på mycket lång tid om ens någonsin.

Jag tror att Putin lever kvar i gamla föreställningar och förstår inte att nya tider kräver nya strategier. Han har missbedömt sin motståndare och missförstått hur länder och lojaliteter hänger ihop idag.

Världsordningen kommer att ritas om.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du fantiserar bara.

En morot mot 50 miljoner försnillade rubel, det är så det ryska betalningssystemet kommer att se ut ganska snart.

Att Ryssland drivs in i armarna på Kina är det troligen få som betvivlar. Beijing blir ryssarnas nya huvudstad i praktiken. Att Kina kommer att diktera villkoren för ryssarna kan de tacka strategen Putin för.

En framtid med ekonomiskt samarbete mellan Kina, Ryssland, Syrien och Iran för att nämna några som nu har enats genom västvärldens översitteri...

Detta kommer i förlängningen leda till väldiga allvarliga ekonomiska konsekvenser för väst...

Det talas redan om att detta kan leda till ett ökat pris på råoljan till 185 dollar fatet..
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och jag har aldrig sett desinformation och propaganda på denna nivå någonsin. Inte ens under de hetaste stunderna i Syrien.

Men Ryssland har förluster men inte några 11000+ döda t.ex. Det är snarare ukrainska sidans siffror. Vad jag förstår är Ukraina supertäckt med radarspaning från både markstationer och AWACS-plan. Den telemetrin vidarebefordras i realtid till den ukrainska militären. Förklara en del av ryska flygvapnets förluster. De säger att man tvingas flyga lågt och bli sårbara för MANPADS.
Något är fel om du lämnar utrustning för 90–100 milj och bara går därifrån, ett dussintals stridsvagnar, bandhaubitsar, stridsfordon etc.

https://mobile.twitter.com/sbreakintl/status/1498619309618503680
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in