2022-03-07, 17:39
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
7 st ryska tankbilar utslagna

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1500868256051216387
Han säger Tsuka, (Bitches)
Citera
2022-03-07, 17:39
Medlem
Citat:

Ukrainska jägarförband jobbar effektivt med att slå ut logistiken och eventuella förnödenheter.
Citera
2022-03-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Vänta tills ryska arbetare får gå ner i lön, vänta på det.

Deras löner/köpkraft har rasat kraftigt redan, rubeln är snart värdelös och räntorna lär fortsätta uppåt.
Kommer iofs inte finnas mycket att handla ändå..

Det kommer nog krävas att armen/polis vänder sig mot Putin innan han riskerar att störtas dock.
Citera
Medlem
Citat:

Ingen stor konvoj men jag antar att förarna är dödade.

Det ser också ut som om vägarna är svåra och fullt med lera. Har vägverket lagt ned?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Rysk inkompetens och korruption frammförallt.
Finns en bra tråd om det här.
https://twitter.com/TrentTelenko/status/1499164245250002944

Det blir så när man beställer sina delar från alibaba
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Vad hände med dina vänner som landade i Hostomel och tog med sig byggnader från Grozny i bakgrunden? En jävla bra logistik må jag säga
Ingen är perfekt. Oj jag gjorde en miss.

Sonnenswe har gjort typ 40.
Citera
Medlem
Ja berätta nu då som har så koll om dessa pass när jag slutar så jag inte jobbar övertid
Men bara kolla så är jag här ofta då finns många vettiga debatter jag vill ta lärdom av

när jag skrev att jag någonsin stötte Ryssland ?

mmm just det ja... i rest my case

Jag debattera mest här för militära skäl, taktik om du måste veta men jag fick inte panik när corona kom och köpte inte halva toa förrådet och jag köper inte 10 ton gulash soppa och skriket "RYSSEN KOMMER ,NATO MÅSTE VI ANSLUTA OSS TILL IDAG " så fort ett krig uppstår

Dock hoppades jag våran media kan trycka micken på våran sketna fd statsminister F.Reinfeldt om han fortfarande anser att Försvarsmakten är ett särintresse

Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Ordet dagpasset är mycket bättre. Vi vet ju att alla loggar ut samtidigt, för att sedan kommer några konton in för nattpasset.
Senast redigerad av David1982 2022-03-07 kl. 17:43.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Tycker vi ska åka ned och ge igen för Poltava som gjorde slut på stormakten Sverige
Vi kunde haft Ryssland idag.

Ve och fasa, det hade väl bara blivit som en gigantisk expansion av Norrland?

100 miljoner sossar till som skall ha kommunala utjämningsbidrag.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En fråga till Er (dom flesta nicken är för mig okända sen tidigare) som är pro Putin och som har förklaringar på att allt går enligt planen.

Är även stängningen av den ryska börsen i över en vecka en del av planen?

/Provokatör

Nähe, ingen ville svara på om stängningen av den ryska börsen i över en vecka var en del av planen. Jag tar en till fråga.

Är det en del av planen att låta ryska soldater sitta i fordon och vänta i en konvoj i över en vecka?

/Provokatör
Citera
2022-03-07, 17:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Ukrainska jägarförband jobbar effektivt med att slå ut logistiken och eventuella förnödenheter.
Ja det är väl därför så drösvis med ryska pansarfordon stått övergivna för ukrainska bönder och armén att hämta.
Citera
2022-03-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Och Putin har fört tillbaka Ryssland till år 1674, ur ett ekonomiskt perspektiv. Ryssarna har inte ens råd att förnya Netflix-abbonemanget. Och om de hade haft råd, skulle de ändå inte kunna göra det eftersom att de är isolerade och blockerade från mer eller mindre ALLT.
Japp..men vem fan bryr sig om ryssland..det är ju i Eu och Sverige vi bor i som har hamnat i skiten.
Citera
2022-03-07, 17:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kanske krävs det att Ryska officerare får höra att deras barn precis blev huvudrätten på en BBQ för svältande ryssar innan armen vänder sig mot den store ledaren?

De lär få höra den dagen deras barn återvänder från kriget om inte svinet Putins lakejer misshandlar dem till döds innan dess.

Mycket har jag tänkt om Putin men att han är precis lika svinig som Hitler trodde jag aldrig

Vi har åter fått ett kvitto på att ord från Kreml inte är värda ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in