Citat:
Tycker det är lite svårt ta henne på allvar. Så här säger hon, läkare som hon är, helt seriöst om Jesus:Lite intressant är att Einhorn nämnde saker som jag skrivit. Bland annat jämförelsen med Estonia och den icke existerande överdödligheten år 1994. Resonemanget om att överdödlighet är ett sådant trubbigt mått. Man skulle kunna tro att Einhorn läst vad jag skrivit här på Flashback, eller så är det någon annan som gjort det och pratat med henne.
Något annat jag tycker är intressant. Det sprids ett rykte om att vi inte haft någon överdödlighet under år 2020 på konspirationssidor och i olika forum. Detta trots att det var en betydande överdödlighet det året. Även när de definitioner de själva använder går emot dem, så fortsätter de att använda dem. Einhorn konstaterar precis som jag gjort (faktiskt i en helt egen tråd), att regeringens koronastrategi är precis den som förordnas av Bolsonaro och olika nazistgrupper.
Något annat jag tycker är intressant. Det sprids ett rykte om att vi inte haft någon överdödlighet under år 2020 på konspirationssidor och i olika forum. Detta trots att det var en betydande överdödlighet det året. Även när de definitioner de själva använder går emot dem, så fortsätter de att använda dem. Einhorn konstaterar precis som jag gjort (faktiskt i en helt egen tråd), att regeringens koronastrategi är precis den som förordnas av Bolsonaro och olika nazistgrupper.
Enligt Lena Einhorn klarade sig Jesus genom att han hängde så kort tid på korset (”bara” sex timmar). Dessutom genom den förunderliga dryck han tog strax innan sin fejkade ”död”. Den var inte surt vin som evangelierna säger, hävdar hon, utan exakt den dos farmaka som behövs för att en redan av gisslingen skadad människa, som sedan hängt en halv dag fastspikad i stekande sol, ska gå in i djup medvetslöshet men inte döden.Därpå släpptes, enligt Einhorn, de närmaste anhängarna fram och tog ned Jesus från korset samt svepte honom i trettio kilo sårläkande myrra och aloe. Vidare såg de till att han tillfrisknade och med romarnas goda minne lämnade landet.https://www.dagen.se/debatt/2006/10/10/lena-einhorn-har-fel-om-jesus-och-paulus/
Hon är alltså en utbildad läkare som förklarar att Jesus inte alls dog på korset utan i konspiration med romarna överlevde dödsstraffet för att sen dyka upp i skepnad av Paulus.
Man undrar om inte hennes teorier om sars-cov-2 och svenska myndigheters agerande är lika flummiga och spektakulära. Hennes uttalanden om pandemin kan tyckas få trovärdighet just genom att hon faktiskt är läkare och virolog, men när man ser hur hon använder medicinska resonemang för att provocera på andra områden, som ovanstående (en judinna som avser krossa kristendomens centrala tes om Kristi död på korset) undrar man om hennes bakgrund inom virologi verkligen ska ses som indikation på att hon vet vad hon talar om. Hon har för länge sedan sadlat om till författare och regissör, och kreativt tänkande tycks locka henne mer än vetenskaplig trovärdighet.
Dessutom kräver en pandemi en helhetssyn där negativa aspekter av restriktioner vägs in i folkhälsoarbetet, och där verkar hon och hennes gelikar misslyckas med att se helheten. Man får nästan intrycket att hon och hennes gäng styrs av ångest inför viruset, att de har ett alltför känslostyrt sätt att reagera. Den vetenskapliga saklighet hon förhoppningsvis gav uttryck för när hon för länge sedan forskade i virologi tycks helt bortblåst.
Det är iofs inte förvånade att du sympatiserar med henne. Ni tycks vara av samma skrot och korn.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-07 kl. 13:58.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-07 kl. 13:58.