2022-03-07, 15:34
Medlem
Tyskland nästa land att lämna EU? Dom går inte med på något som USA och EU säger. slava germany!
Citera
2022-03-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ryssland kommer med rimliga krav

Donetsk + Luhansk (tillhörande områden) + Krim

Och att Ukraina inte går med i NATO och är neutrala

Detta är ju mycket rimligt

FÖR HELVETE ZELENSKI
Låt nu inte lidandet fortgå

Vad fan ska UKR med Donetsk och Luhansk till när dom inte ens vill tillhöra Ukraina
Är inte bara Putin som är sjuk i huvudet ! Går inte ZELENSKI med på dom här kraven så väljer han Död och förintelse av sitt eget FOLK !! En landsförädare !!!!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Alla är ju inte stridande trupper.
Nej, men merparten måste ju vara det. Sedan finns ju underhållstrupper också givetvis, men det är ju inget onormalt för just Ryssland.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här är en video om bakgrunden till att tjetjenerna är i Ukraina på båda sidor.
https://www.youtube.com/watch?v=EZAh6BgdIvs
Varenda djävla arab på min facebook höjer Putin till skyarna, det är äckligt obehagligt.
Dom kommer till Sverige pga krig och nu är dom på Putins sida istället.

Vidrigt!
Och dom från Libanon är alla pro hizbollah.
Och dom klanerna har vi gått om i Sverige.
Citera
2022-03-07, 15:36
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Jag tror att hälften av alla krig skulle ej funnits om Usa inte hade funnits.

Ta en tyst minut och tänk på Hiroshima.

Ta en tyst minut och tänk på alla krig som inte skett. Du refererar till saker som ett land gjorde för 80år sedan. Jag försvarar det inte.

Sen kan du jämföra med alla korrupta länder som Kina, Ryssland, samtliga arabländer etc hur de behandlar sitt folk.
Citera
2022-03-07, 15:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ytterligare en rysk hkp har skjutits ned utanför Kyiv verkar det som.

Bara det här dygnet.
- SU-34
- SU-24
- två st hkp

, https://mobile.twitter.com/aldin_ww/status/1496831295208439811
Varför länkar du en film från 24 februari? Och påstår att de skjutit ner "ytterligare" en helikopter.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det är väl helheten, Ryssland vet att de redan har förlorat kriget. Kriget skulle vara över på tre dagar.
Ja, de behöver mer trupp helt enkelt. Det kan jag förstå om det inte går riktigt som de tänkt sig från början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Gå in på wikipedia och läs lite om denna konflikt som pågått sedan 2014.

Ett alternativ till att jag "ljuger" kan ju vara att du inte har speciellt mycket bakgrundsinfo.

Kan det vara så? Är nog ganska säker på det.

Ja Ryssland invaderade Krim och Donnbas regionen. Områden som tillhör och är erkända som ukrainskt suvärent territorium .
Ett brott mot folkrätt såväl som mot budapestfördraget.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeCostanza123
Hur ska man tolka att Ryssland kommer med en konkret kravlista? Planen kanske inte går som den ska och att han nu griper efter halmstrån i ren desperation för att inte bli tomhänt?

Den där konkreta kravlistan vet Putin att Ukraina aldrig kommer acceptera. Så nu kan han visa att han kom med "rimliga" krav men att det var Ukraina som valde att fortsätta kriget vilket är precis vad Putin vill.
Citera
2022-03-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeCostanza123
Hur ska man tolka att Ryssland kommer med en konkret kravlista? Planen kanske inte går som den ska och att han nu griper efter halmstrån i ren desperation för att inte bli tomhänt?

Putins militär klarar väl inte av uppdraget. Och ända sättet då är att släppa en atom-bomb. Amerikaner har gjort det så Putin kan väl också göra det.
Men Putin vill slippa scenariot med atom-bomb så nu hoppas han på att han ska ha sån tur att Ukraina ger upp. Det kan gå. Tur är en del av verkligheten.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Demokrati? tillbaka till skolbänken med dig.
Tack för påminnelsen om att jag slösar bort min tid med att bemöta inlägg från såna som dig. Lesson learned och solen skiner därute!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
3. Att det blir ett nytt Afganistan med 20 års lidande för båda folken. Det är egentligen det Biden och gänget vill och Ukraina offras i deras lögner. Ryssland ska krossas och Ukraina är verktyget.
4. Att Ukraina går med på villkoren.

3. är det enda rimliga om inte Putin ger upp. Ukrainas folk lär aldrig ge upp efter att ha sett sina släktingar och vänner mördats i Putins anfallskrig.

Det som kommer att krossa Ryssland är sanktionerna, långsamt och plågsamt för Ryssland.

Det är inte kul att långsamt strypas.

Men det måste ändå ge folket i Ukraina viss tillfredställelse medan de får strida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in