2022-03-07, 14:02
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Det är precis det jag fruktar också. Att Putin har ess att plocka fram vid en eventuell NATO-konfrontation som inte nödvändigtvis är kärnvapen men ändå kan göra stor skada. Att skicka in all avancerad militär teknologi i Ukraina är lite som att visa vilken hand man sitter på i ett pokerparti.
Efter corona, så inser man att det finns vapen som man inte vill ha ut.

Som berättelse, så jobbar en släkting till mig på ett läkemedelsföretag. De kan alltså med 100% sannolikhet ge möss cancer för att sedan forska på dem.

Vi vill nog inte veta hur illa detta kan bli.
Citera
2022-03-07, 14:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
En halv miljard kronor skrot som bara ligger där.

Och här ligger troligen en annan SU 34 och brinner
https://twitter.com/bone_ash_bullet/status/1500273218128683010?s=21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina lägger ner sina vapen

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt

• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.

Ingen risk att de accepterar, det var ju i stort situationen för 2 veckor sedan, (minus några barn ryssarna dödat i utbyte mot skarpare ekonomiska sanktioner och att de förvandlar ukraina till ett skrotupplag för sitt slitna vapenarsenal)
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Jag tycker det är rimligt att dom avstår NATO men får istället EU.
Mongolerna kommer inte nöja sig med det. Aldrig. De kommer inte gå med på att låta Ukraina bygga upp sin militär igen. Hade varit helt sjukt om Ukraina går med på det. På sin höjd köper de sig några år innan de blir överkörda igen. Det bästa de kan göra är att fortsätta slåss och göra det så smärtsamt och dyrt som möjligt för ryssen. Hus och vägar kan man bygga upp men de område man ger till Ryssen kommer man aldrig få tillbaka.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En önske/julklappslista ifrån Ryssarna då.., och de vet ju hur illa kriget har gått nu efter en vecka. Så de vet ju lika väl att Ukraina kommer inte acceptera detta alls.

Ukraina struntar ju i hur deras deras ekonomi går, för de handlar det om deras framtida existens som nation.

Detta kommer att förkastas i sin helhet ifrån Ukrainas sida. Man har snubbar, vapen och minst en månad till utav "skitväder" offensivt där nere..

Hur kommer Rysslands ekonomi att se ut efter en månad, sex månader med ekonimiska sanktioner.., är ens Puin president då eller blivit avsatt i en kupp ?

Ryssland har ingen rätt att bestämma något över några andra länder.
Rysslands enda intressesfär ska vara ryssland.

Fortfarande är inte Gazprombank avstängt från banksystemet Swift, så Ryssland kan fortfarande handla med omvärlden.
Citera
2022-03-07, 14:04
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Med tanke på hur dåligt det går för ryssen både på slagfältet och hemmavid så hoppas jag att det inte ska ta så lång tid innan Ryssland kapitulerar.

Men kan det kanske behövas att Ukraina börjar bryta sig in på rysk mark?
Låter fantasifullt men Ryssland förlorar materiell i en rasande takt och putin flyger in terrorister från Syrien och Tjetjenien.
Ukraina har redan gjort ett tillslag på en rysk flygplats om jag minns rätt.

Mvh

Japp det stämmer, de skickade någon raket mot någon rysk flygbas vill jag minnas. Men i övrigt tror jag inte de har något intresse över att gå in även ryska gränsen. Det skulle väl isåfall vara för att ställa till ett helvete för trupp och materiel som väntar på att gå in.

I övrigt vill Ukrainarna bara vara ifred.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverilex
Du är helt blåst om du tror att försvarande Ukraina skulle kunna göra en offensiv IN I Ryssland.
Det är inte ett lätt företag och helt beroende på situationen.
Men omöjligt, efter att ha bevittnat Inkompetentomir Pruttins fadäs, är det inte längre.

Men jag tror inte att det kommer behövas heller.
Snart har putin slut på människor som vill strida för honom och vad då? Samtidigt som Rysslands går under ekonomiskt.
Nån kommer stoppa honom innan dess.

Tick tack putin.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker det är rimligt att dom avstår NATO men får istället EU.

Min gissning är att går Ukraina med på det här kommer EU positiva helt plötsligt försvinna eller byta sida precis som förra gången.
Så Ukraina blir basicly ett nytt beralus utan egna åsikter. Eller ja nån har säkert åsikter om deras nuvarande styre efter det. Men enligt rysk modell brukar det göra att man blir självmordsbenägen när man säger det högt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Att dollarn ligger på 9,97kr är stört.

När Covid slog till gick dollarn snabbt upp till över 10kr.
Citera
2022-03-07, 14:05
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du verkar ju vara en putin, så det är väl inte bara i ryssland det finns hetsporrar.

Jag vill inte ha krig, framförallt vill jag att mina barn skall kunna växa upp och ha ett fint liv. Om det krävs offer för hetsporrar, så får det vara.

Det är inte ens fel att två träter, nato kan avsluta detta, men vill inte.
NATO har inget med detta att göra!
Kommer inte ha något heller med detta krig att gör lyssna på vad man säger istället för något annat, Stoltenberg har sagt det varje GÅNG nu NANTO kommer inte gå in i Ukraina och då är det så också!
Enda som kan få slut på skiten är Putler och hans anhängare annars kommer detta fors!
Citera
Medlem
Ukrainska styrkor har återerövrat staden Tjuhuiv i östra Ukraina enligt Reuters. DÖD åt Ryssland och jag önskar Lavrov en het semester i helvetet.
Citera
Medlem
Citat:
https://www.reuters.com/world/kremlin-says-russian-military-action-will-stop-moment-if-ukraine-meets-2022-03-07/

Det är källan.
Om några månader kommer Ukraina att möta Kremls krav på fred. Därför att Kreml och hela Moskvaregionen då kommer att tillhöra Ukraina. Putin talar om hur krim historiskt tillhör Ryssland men glömmer bort att Moskva historiskt styrts från Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in