2022-03-07, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Sannerligen - du kör på samma manus varje dag.

Be dina överordnade ge dig något nytt, så slipper du att bara sitta och kommentera andras stilspråk.

Det kan ju inte gärna ha varit dina befäls tanke att du skall rättfärdiga invasionen med sådant?

Jag tycker att vi alla borde stänga av våra datorer och gå ut och demonstrera. Vi borde kräva av regeringen att alla ryssar och ryss-troll i Sverige interneras, skickas till arbetsläger och slutligen avlivas. Zyklon B skall vara effektivt har jag hört.

Vi måste bli av med denna ohyra omedelbart, de förpestar vårt samhälle. Samtidigt bör vi kräva att NATO/USA omedelbart jämnar några ryska städer med marken med kärnvapen.

Dessa slaviska undermänniskor kommer förgöra oss om vi inte agerar omgående. Även om vissa av dem ser oskyldiga ut, kanske barn och kvinnor, så måste vi inte låta vårt medlidande och humanism stoppa oss. Vi kanske är arier och därmed den utvalda rasen men vi får inte visa oss svaga nu.

Slutlig lösning NU!
Citera
2022-03-07, 13:39
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nej fy för detta. Jag tycker att NATO får ta sitt ansvar och ge efter. Att säga att Ukraina är ett neutralt område. EU / NATO får faktiskt ta sitt ansvar med, det är ändå vi som har en hjärna, putin verkar inte ha något annat än ilska. Man kan inte riskera hela jordklotet för ett land.

Jag skulle vilja se fredsdemonstrationer istället för vapenskrammel.
Fredsdemonstrationer skulle inte ge någon effekt överhuvudtaget. Putin hade bara suttit och skrattat medans han äter sin ryska kaviar.

Det ända rätta är att svara med bly, det finns inget annat bättre alternativ om man vill stå upp för demokratin.

Det tillsammans med alla sanktioner är bra.
Det går dock inte att komma ifrån det faktumet att vi EU-länder leker med elden.
Senast redigerad av Fricky 2022-03-07 kl. 13:41.
Citera
2022-03-07, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
JAS hade sannolikt slagit ut många av deras jaktflyg då de snurrar åttor runt i princip alla moderna flyg idag. Sen hade Finland, EU och NATO skickat flyg omgående. Då har ryssarna bara gammalt skrot kvar.
Snurrar JAS i åttor kring ryssarnas kärror, du vet då inget alls.

Det JAS fixar bättre än troligtvis samtliga flygplan i världen är stridsledning och informationsspridning, det har vi varit kungar på i 60 år, faktiskt uppfunnit det i princip.

Men inte snurra i åttor, men det betyder inte att JAS får pisk av ryssen men inga åttor.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ryssland är ingen intressesfär.
Ni är mordor som har fått hybris ,ett pissland med 1.5% av världens ekonomi vars främsta bidrag är kunskapen att utradera städer i krig.
Rysslands intressesfär är Ryssland, men ryssarna ska fullständigt skita i andra länder.
I
Citera
Medlem
Bara en påminnelse om att vi nu går in i veckan som experterna på FSB säger blir avgörande, enligt läckta dokumentet till "Gulagu niet"

Citera
2022-03-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det kommer vi inte göra. Skulle öppna upp på tok för mycket för påverkan. Den dagen vi ansöker kommer det förmodligen informeras om samma dag vi söker ihop med att vi från den dagen har skyddsgaranti från NATO.
Jag tror att ett medlemskap kräver en demokratisk folkomröstning och det vore strategiskt att ha den medan människor känner oro.
Vi har redan solidaritetsförklaringen i Lissabonföredraget 42.7, EU måste stå upp för unionen om något medlemsland attackeras.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_svenska_solidaritetsf%C3%B6rklaringen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Hmmm...information från någons Facebook-konto. Svårt att verifiera.
Nog för att förlusterna för ryssarna verkar vara mycket stora men detta låter lite väl överdrivet.
Citera
Medlem
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA

Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:

• Att Ukraina lägger ner sina vapen

• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato

• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt

• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater

Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.

Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju helt sjukt! Det kommer alltså vara en massa människor som bara är försvunna och släktingarna vet inte var de har tagit vägen, bara att de var i militären och sedan får de inte kontakt med dem. Undrar vad militären säger när oroliga ringer och frågar om sina söner och män? Att de är på övning men kommer tillbaka snart?

Locket på tillsvidare.

"-Ingen information ges under speciella operationer.."

Det håller i några veckor till, sedan kommer rösterna att börja höjas ifrån oroliga föräldrar..

Så tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Den kommer att vara stängd åtminstone måndag och tisdag denna vecka.

Sajten är helt nere sedan en vecka tillbaka:
https://www.moex.com/

Ska bli så jävla intressant när den väl öppnar
Kaos
Citera
2022-03-07, 13:42
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Fredsdemonstrationer skulle inte ge någon effekt överhuvudtaget. Putin hade bara suttit och skrattat medans han äter sin ryska kaviar.

Det ända rätta är att svara med bly, det finns inget annat bättre alternativ om man vill stå upp för demokratin.
Kan du förklara varför det är viktigt att stå upp för demokratin i Ukraina så till den milda grad att vi riskerar atomvapenkrig?

Putin är galen, bättre att ge han vad han vill och sedan plocka ut han med dödspatruller.

Ryssland och Ukraina står för en stor del av matförsörjningen i världen, detta kommer bli allvarligt.
Citera
2022-03-07, 13:42
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Bara en påminnelse om att vi nu går in i veckan som experterna på FSB säger blir avgörande, enligt läckta dokumentet till "Gulagu niet"

Vad är det för källor som säger att detta är ett läckt dokument från "Gulagu niet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in