2022-03-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
https://youtu.be/C5eXWeoe1Ko

Redan 2014, direkt efter kuppen, började judarna propagera för bögeri och mångkultur i Ukraina. Här leder president Zelensky en homosexuell danstrupp som stönar och juckar i TV. De förnedrar traditionella ukrainska ideal och kultur och framställer ukrainska män som grisar.

De gör så överallt där de tagit makten. Folk förstår inte att deras "kulturella bidrag" är ett vapen mot dem. Man sitter o kollar på Mello och anar inget. Det mesta i svensk tv är ett psykologiskt vapen mot svensken.
Citera
2022-03-07, 13:14
Medlem
Felstavarens avatar
Saftigt ras på rubeln nu, idag har den fallit ytterligare 30% mot dollarn än så länge.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Inget händer riktigt. Måste inte Ryssland göra något snart? Påbörja massiva bombningar, eller nya storoffensiver? Är det lugnet före stormen vi ser nu? Vad tror ni blir Putins nästa drag i kriget?

De kan nog göra en attack mot Kyiv snart. Förmodligen misslyckas den och sedan är mycket av anfallskraften borta.

Orsaken till misslyckandet skulle vara att förbanden i väst har problem att få fram underhåll. De i öst måste antingen slå sig fram till broarna mitt i staden eller försöka gå över floden i söder.

Eftersom förbanden i väst och nordväst inte verkar kunna skära av Kyiv kan staden förmodligen få nya vapen och ny ammunition.

Efter attacken måste nog de ryska förbanden hämta andan åtminstone några dagar.

Ett problem just för trupperna som kom över Tjernobyl är ju att det är träskmark och att kärnkraftsolyckan gör att infrastrukturen är obefintlig. Det är inte mycket mer än den väg man sett bilder ifrån.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I en annan tweet stod det 20 st hkp, uppgifterna får tas med en nypa salt än så länge.
Ovaett vad så är det rätt intressant. Verkar ju bara vara Kherson och Melitopol av större städer som ryssarna har lyckats inta än så länge.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Jag har gjort min tolkning, bra sagt. Men du skulle sagt det först inte efter att jag fråga om källa, det är så man kör propaganda. Lite som västledare påstår att man EJ har skrivit ett avtal "not one inch", vilket är sant men inte hela sanningen

Självklart ägnar jag mig åt propaganda, då jag mötte ett påstående med ett påstående gällande att Sverige står ohotat.

Vad tror du själv Putin menar med "allvarliga militärpolitiska konsekvenser"?
Beaktat i den händelsekedja som utvecklat sig världsvis, samt inkl ryskt attackflyg vid Gotland för några dagar sedan.
Citera
2022-03-07, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det kommer bara att upprepas krav på underkastelse och att Ukraina frivilligt ska låta sig bli en del av det Ryska Imperiet

I dagsläget där ryssland förlorar flera 1000 fordon, vad kan de kräva?

Deras armé är så dåligt så man tror det är på låtsas som att de skulle förlora hockey mot Danmark nä ännu värre faktiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

De får återgå till de tidevarv då det inte var en riktig valuta, utan bara ett sätt att hålla reda på kostnader.

Bevisen är att Sovjet inte ens accepterade att man köpte deras saker med rubel. Man var tvungen att betala med internationella valutor eller andra varor.

De enda som fick handla med rubel var andra kommunistländer, och även då var det mest imaginära pengar på ett balanskonto.

En anledning till att ondskans imperium kollapsade: "Vi låtsades att vi arbetade, och de låtsades att de betalade oss"
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad för typ av ställning tar Ungern i denna fråga? Är Viktor Orban en person som stöttar Putin? Om ja, då anser jag att hans land har inget med EU att göra något mer.
Läste så sent som igår i någon av våra vanligaste medier (minns inte vilken) att Orban har tagit avstånd.
Citera
2022-03-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Är den där dansen utförd 2014 direkt efter att de slängde ut den ryska marionetten? Säker på tidpunkten?
Fast då var ju inte Zelenskyj politiker
Måste säga att har en viss talang att dansa i alla fall.

Ja, 2014 stod det någonstans. Har inte djupforskat i dateringsfrågan dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Saftigt ras på rubeln nu, idag har den fallit ytterligare 30% mot dollarn än så länge.

Bara början.

Liksom prisuppgången på olja
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
https://youtu.be/C5eXWeoe1Ko

Redan 2014, direkt efter kuppen, började judarna propagera för bögeri och mångkultur i Ukraina. Här leder president Zelensky en homosexuell danstrupp som stönar och juckar i TV. De förnedrar traditionella ukrainska ideal och kultur och framställer ukrainska män som grisar.

Tack för länken, här har vi ännu en anledning att gilla Zelensky. Han verkar vara en skön person.
Citera
2022-03-07, 13:17
Medlem
Putin's Wartime Fans In The GOP

https://youtu.be/8UrFp_TUY4M

Hör publiken jubla för Putin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem