2022-03-07, 10:34
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
inte behöver man vara rädd för ryssen

Är du inte frisk? Har du sett mängden vapen mängden med förstörd Ukrainsk militär utrustning, det är säker 5 ggr mer än vi har totalt och då har ryssland gått fram med silkesvantar.

Du kommer att få ångra detta imbecilla uttalande.

Mest rädda är rysstrollen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Man ska nog ta de ryska uppgifterna med en stor nypa salt. Dessutom har Ukraina, likt Ryssland, enorma lager med Sovjetmateriel.
Du ska ta samtliga uppgifter med ett lastbilsflak med salt från båda sidor, sociala medier och vanlig media.
Däremot är de ryska siffrorna deras officiella uttalande, tolka dom som du vill.
Ett krigs första offer är alltid sanningen.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Dagens lista från Ryska försvarsministeriet
https://www.youtube.com/watch?v=V2MkUB3mQR8
Texten finns i beskrivningen så du kan översätta från Ryska.
2396 mål träffade inklusive
82 ledningscentraler
119 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
76 radarstationer
69 flygplan på marken
24 flygplan i luften
827 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
84 MLRS raketartillerifordon
304 fältartilleri och granatkastare
603 enheter av speciella militära fordon
78 drönare

Gårdagens
https://www.youtube.com/watch?v=SoEXHakeg58
Texten finns i beskrivningen så du kan översätta från Ryska.
2203 mål träffade inklusive
76 ledningscentraler
111 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
71 radarstationer
69 flygplan på marken
24 flygplan i luften
778 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
77 MLRS raketartillerifordon
279 fältartilleri och granatkastare
553 enheter av speciella militära fordon
62 drönare

i förrgår
https://www.youtube.com/watch?v=h_y0I79KC5A
2037 mål träffade inklusive
71 ledningscentraler
98 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
61 radarstationer
66 flygplan på marken
16 flygplan i luften
708 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
74 MLRS raketartillerifordon
261 fältartilleri och granatkastare
505 enheter av speciella militära fordon
56 drönare

I förrförrgår
https://www.youtube.com/watch?v=cVRx-FhH4dg
1812 mål träffade inklusive
65 ledningscentraler
56 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
59 radarstationer
49 flygplan på marken
13 flygplan i luften
635 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
67 MLRS raketartillerifordon
252 fältartilleri och granatkastare
442 enheter av speciella militära fordon
54 drönare
Det är över 1000 mer träffade mål på mindre än en vecka förra veckan var det 1145 st och nu då 2037.
Citera
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Dr.Mengele och Paolo Macchiarini var också läkare.
Finns inte nödvändigtvis något likhetstecken mellan läkare och smart.

Du blandar ihop smart och ond. Typ som ett barn som kallar en elak person dum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, tiden får utvisa vem av er som har rätt. Som tur är lär det ju bli svårt att dölja militära framgångar respektive nederlag eftersom det antingen är ryssar eller ukrainare som är kvar på platsen.
Dom kommer att stänga säcken snart, ge det en vecka eller två sedan är dom inringade precis som tysken, har dom tur slipper dom fira sin sista jul ätandes hästkött
Citera
2022-03-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
inte behöver man vara rädd för ryssen

Är du inte frisk? Har du sett mängden vapen mängden med förstörd Ukrainsk militär utrustning, det är säker 5 ggr mer än vi har totalt och då har ryssland gått fram med silkesvantar.

Du kommer att få ångra detta imbecilla uttalande.

Som har poängterats verkar det som att man endast ”behöver” vara rädd för Rysslands kärnvapen. Om jag före detta krig trodde att Sverige skulle vara en enkel match för Ryssland tror jag sannerligen inte det längre.

Jag tycker för övrigt att du är otrevlig, och om du är en vuxen människa borde du veta bättre. Och vem skriver ens imbecill? Lol.
Citera
2022-03-07, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är över 1000 mer träffade mål på mindre än en vecka förra veckan var det 1145 st och nu då 2037.
Dom har säkerligen gjort allt dom kunnat för att minimera civila offer men i takt med att Ukriana blir mer och mer trängd så blir dom också mer och mer desperata, säker gömmer dom sig bland civila speciellt nazzarna kräk som dom är.
Citera
2022-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Vad har detta med ämnet att göra?

Du klagade på folk som inte vill kämpa i en meningslös kamp. Då jag utgår ftån att du är svensk så frågade jag i vilken mån du har kämpat, för någonting som betyder något.
Citera
2022-03-07, 10:37
Medlem
En rysk delegation har åkt till Belarus för att förhandla med representanter för Ukraina, rapporterar Reuters som hänvisar till belarusiska Sputnik.

Det är den tredje omgången av förhandlingar. När de olika länderna tidigare kommit överens om "humanitära korridorer" har försöken misslyckats, något som de båda sidorna beskyllt varandra för.

Detta är 3:e gången man förhandlar - på bara 12 dagar.

Tycker det är ett tydligt bevis och indikation på att båda sidorna vill ha slut på det här nu.

Man gör allt för att nå en lösning, ju mer båda sidorna dessutom torskar + omvärlden sätter press desto närmare en lösning bör vi vara.
Citera
2022-03-07, 10:37
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du ska ta samtliga uppgifter med ett lastbilsflak med salt från båda sidor, sociala medier och vanlig media.
Däremot är de ryska siffrorna deras officiella uttalande, tolka dom som du vill.
Ett krigs första offer är alltid sanningen.

Ja, och dit räknas även ryska officiella siffror såklart.
Citera
2022-03-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, tiden får utvisa vem av er som har rätt. Som tur är lär det ju bli svårt att dölja militära framgångar respektive nederlag eftersom det antingen är ryssar eller ukrainare som är kvar på platsen.
Personligen tror jag aldrig att en helt korrekt siffra kommer fram, framför allt om Ryssland kommer stå som "Segrare" de kommer aldrig att officiellt verifiera sina förluster. Då de vill försöka undvika intern kritik.
Hur Ukraina kommer agera är väl lite frågetecken runt, just nu vill de ju visa styrka så de rapporterar naturligtvis inte sina förluster. Men kan tänka mig det omvända att de överrapporterar vid en "vinnst" för att visa på Ryssens barbari.
Hur som hälst är detta vansinne, en mängd människor får sätta livet till och 2 länder kommer att få betala dyrt under många år p.g.a att en person vill visa sin makt och befästa "Sitt rike".
Citera
2022-03-07, 10:39
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Som har poängterats verkar det som att man endast ”behöver” vara rädd för Rysslands kärnvapen. Om jag före detta krig trodde att Sverige skulle vara en enkel match för Ryssland tror jag sannerligen inte det längre.

Jag tycker för övrigt att du är otrevlig, och om du är en vuxen människa borde du veta bättre. Och vem skriver ens imbecill? Lol.
Att tro att sverige har något att sätta emot Ryssen är sorgligt naivt.

Om Putin vill så jämnar han sverige med marken på 30 minuter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in