2022-03-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du skrev detta:

”Problemet är att USA bröt mot avtalen först och då kände sig ryssarna tvingade att bryta avtalen för att ha kvar sin säkerhet.”

Efter att jag skrev detta:

”Ryssland har brutit vartenda avtal det ingått om Ukrainas ställning och dess gränser (Budapestmemorandumet, vänskapsavtalet mellan Ryssland och Ukraina och båda Minskavtalen).”

Varför skulle du skriva avtal i pluralform, ”avtalen”, om du inte menar plural? Jag måste väl rimligen utgå från att du inte är helt efterbliven?

Har du läst Budapestmemorandumet nu, som du lovade göra? Jag ser ju att du är tillbaka och postar igen så jag ser fram mot besked om vilken enskild bestämmelse i Budapestmemorandumet det är som det är USA brutit mot.

Jag skriver från mobilen och uttrycker mig lite slarvigt ibland, jag ska bättre på det USA bröt bara avtalet dom själva är med i såklart. Hade dom varit med i Minsk-avtalet så hade dom säkert brutit mot det också, var så säker.

Kul att du tog upp Budapestmemorandumet, det är väldigt lätt att se att USA bröt avtalet på punkt 2. Klart och tydligt. Kommer det en ursäkt från din sida nu?
Citera
2022-03-07, 07:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Tror inte vi sett toppen , men det visar sig
Putte kommer inte ge sig
Elpriset i södra Sverige var 5:- kWh nu i morse hörde jag
Dyrt med energi nu
Solidaritet får kosta.
Citera
2022-03-07, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Whataboutism måste vara er paradgren.

Ska vi prata om Rysslands erövringskrig i Europa nu? Eller är det bara USA som gäller i denna tråd?
Bra att veta hur man gjort tidigare.
Domstolar jobbar så.
Citera
Medlem
4300 anhållna efter söndagens protester i Ryssland. Detta enligt Indiska WION.

10 000 sedan starten.

15 år fängelsestraff om man protesterar mot insatsen.

3 år fängelsestraff om man poserar med skyltar med "No war" och liknande.

Gallonmadrassen i häktet är nog upptagen.

https://youtu.be/GjchAVRvKr0
Senast redigerad av slutataxera 2022-03-07 kl. 07:38.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag skriver från mobilen och uttrycker mig lite slarvigt ibland, jag ska bättre på det USA bröt bara avtalet dom själva är med i såklart. Hade dom varit med i Minsk-avtalet så hade dom säkert brutit mot det också, var så säker.

Kul att du tog upp Budapestmemorandumet, det är väldigt lätt att se att USA bröt avtalet på punkt 2. Klart och tydligt. Kommer det en ursäkt från din sida nu?

Nej, du får nog förklara hur du menar.
Citera
2022-03-07, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Trams! Krigsmakten har en dryg miljon anställda och värnpliktiga totalt. Flotta, flygvapen, marin, stabsfolk, kontorister och allt. Armén har 280 000 man av vilka 200 000 är insatta i Ukraina. Läs på lite istället för att vara oförskämd!
Du får läsa själv.
https://www.globalfirepower.com/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Tror inte vi sett toppen , men det visar sig
Putte kommer inte ge sig
Elpriset i södra Sverige var 5:- kWh nu i morse hörde jag
Dyrt med energi nu

Tyvärr, det blir dyrt. Men å andra sidan, hade man inte reagerat så hade man från väst skickat en tydlig signal där det är ok för Putin att utan problem och motstånd invadera nästa land (efter Ukraina).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Nej, du får nog förklara hur du menar.

Ska jag göra läxan åt dig? Vad står det under punkt 2?
Citera
2022-03-07, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Stackars soldater. Men människokroppar och deras liv har noll betydelse i Putins ögon, vilket jävla svin han är...

Putin skiter alltid i sina medborgare. Särskilt tydligt i krig...

Att skicka ut soldater under oorganiserade former, är indirekt mord. Det minsta man kan begära som soldat, är logistik och uppmärksamhet på högre nivå.

När man irrar runt (som Putins gubbar verkar göra) är man sitting duck. Du kan ha toppmodern utrustning men det spelar ingen roll.

Du kör fast, du kör vilse, du synkar inte med dina polare osv. Plötsligt är du ensam och slaktas av springande ukrainare med enklare vapen...

Det är nog många patetiska scener som utspelat sig.

Och Putins gubbar dör i tusental.
Citera
2022-03-07, 07:34
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Putin skiter alltid i sina medborgare. Särskilt tydligt i krig...

Att skicka ut soldater under oorganiserade former, är indirekt mord. Det minsta man kan begära som soldat, är logistik och uppmärksamhet på högre nivå.

När man irrar runt (som Putins gubbar verkar göra) är man sitting duck. Du kan ha toppmodern utrustning men det spelar ingen roll.

Du kör fast, du kör vilse, du synkar inte med dina polare osv. Plötsligt är du ensam och slaktas av springande ukrainare med enklare vapen...

Det är nog många patetiska scener som utspelat sig.

Och Putins gubbar dör i tusental.

Ja det är så det är och det är hemskt...

Jag hoppas att de sovjetiska medborgarna får upp sina ögon hur den känslolösa sovjeten i Kremlin behandlar sina soldater.
Citera
2022-03-07, 07:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Sveriges neutralitet försvann över en natt.

Visst så är det härligt, jag blir glad när jag tänker på det 😁
Citera
2022-03-07, 07:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bra att veta hur man gjort tidigare.
Domstolar jobbar så.

Du tänker att denna tråd är en domstol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera