2022-03-06, 20:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Du orkar inte kolla en kort video där en av världens främsta inom vaccinforskning berättar sanningen. Ja jag är en stolt foliehatt och blir inte det minsta provocerad av ordet.

Hellre det än någon som i ren rädsla eller tryck utifrån av överviktiga kärringar i nåt fikarum som skriker: HAR DU INTE TAGIT ANDRA SPRUTAN...? usch vilken hemsk person du är som inte tänker på dina medmänniskor.

Det enda som har varit sjukt underhållande dessa 2 år är hur det är möjligt att så många utan att tveka sprutar in genteknik mRNA ämnen i sina kroppar FLERA GÅNGER vissa 3 sprutor. Det är ju så dumt så det blir komiskt.

Tycker du borde kontakta Aftonbladet, Expressen, SvD och DN och berätta om dina bitchfilmer där "världens främsta" och "dom" berättar om sina tankar och idéer. De kommer säkert vara jätteintresserade. Eller är det köpte av "Big Pharma"?
Citera
2022-03-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker du borde kontakta Aftonbladet, Expressen, SvD och DN och berätta om dina bitchfilmer där "världens främsta" och "dom" berättar om sina tankar och idéer. De kommer säkert vara jätteintresserade. Eller är det köpte av "Big Pharma"?

Du har tydligen ingen aning om vilka som styr medierna, du tar din information ifrån och det säger väl ändå allt. Noll koll har du och fattar inte ens att MSM inte får skriva något negativt om vaccinet utan bara propagera för att alla ska ta fler sprutor. Kunde ha skrivit att resten kan du räkna ut själv, men jag tror helt ärligt inte att du kan det för du skriver så fruktansvärt obetydliga saker så smart är du inte det kan jag garantera.
Citera
2022-03-06, 21:20
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Du har tydligen ingen aning om vilka som styr medierna, du tar din information ifrån och det säger väl ändå allt. Noll koll har du och fattar inte ens att MSM inte får skriva något negativt om vaccinet utan bara propagera för att alla ska ta fler sprutor. Kunde ha skrivit att resten kan du räkna ut själv, men jag tror helt ärligt inte att du kan det för du skriver så fruktansvärt obetydliga saker så smart är du inte det kan jag garantera.
Men plocka då fram bevis för vilka "som styr medierna". Alternativt kan du hålla din stora käft eller ägna dig åt den vetenskapliga diskurs som vi andra engagerar oss i. Enkelt uttryckt: Det tramsiga skitprat du ägnar merparten av din tid åt har NOLL bäring och är inget som vi bryr oss om nämnvärt.

Ok? Bra, då har vi etablerat det!
Citera
2022-03-06, 21:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Varför får de inte skriva något negativt om det skulle finnas skäl för det?
Citera
2022-03-06, 21:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Läste en intressant intervju som Aftonbladet gjort med Lena Einhorn. Nu hittar jag tyvärr inte artikeln längre, men den var väldigt intressant.

Jag tycker Lena länge haft väldigt vettiga åsikter i frågan. Hennes kritik är i stort densamma som även jag har. Sverige har gjort för lite och för sent genom hela pandemin och det är den stora anledningen till att vi klarat oss betydligt sämre än våra europeiska grannländer.
Citera
2022-03-06, 22:01
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Men plocka då fram bevis för vilka "som styr medierna". Alternativt kan du hålla din stora käft eller ägna dig åt den vetenskapliga diskurs som vi andra engagerar oss i. Enkelt uttryckt: Det tramsiga skitprat du ägnar merparten av din tid åt har NOLL bäring och är inget som vi bryr oss om nämnvärt.

Suck, bevisen duger ju inte för dig så länge det inte kommer från just den media som man hävdar ljuger. Idiot
Citera
2022-03-06, 22:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Läste en intressant intervju som Aftonbladet gjort med Lena Einhorn. Nu hittar jag tyvärr inte artikeln längre, men den var väldigt intressant.

Jag tycker Lena länge haft väldigt vettiga åsikter i frågan. Hennes kritik är i stort densamma som även jag har. Sverige har gjort för lite och för sent genom hela pandemin och det är den stora anledningen till att vi klarat oss betydligt sämre än våra europeiska grannländer.

Ja att ni sängvätare tycker om varandra förvånar nog ingen. De flesta svenskar är garanterat mycket tacksamma för att inte du eller Lena Einhorn varit i bestämmande position under dessa två år. Lååååånga perioder av lockdowns, utegångsförbud, förbud mot att vistas mer än x antal kilometer från sitt hem, förbud mot att träffa människor från annat hushåll, förbud mot att bedriva sin verksamhet, masktvång osv osv. Det är vad svenska folket hade tvingats genomlida om sängvätaren Lena Einhorn fått bestämma.

Den som är rädd kan stanna hemma - ingen tvingar dig att gå ut. Inte ens Tegnell.

Och att bristen på åtgärder är "den stora anledningen till att vi klarat oss betydligt sämre än våra europeiska grannländer" är en extremt enkelspårig och enfaldig analys. Men vad mer kan man vänta sig av lockdowners... Det finns mängder av parametrar att ta hänsyn till. Att "de är grannländer" räcker liksom inte.

Det enda positiva med dessa två år är väl att alla dessa äckliga auktoritärt lagda människor som t ex Lena Einhorn kommit ut i ljuset och visat sin sanna natur. Tidigare gick de bara mitt i bland oss utan att någon visste om deras latenta fascistgener. Nu har de exponerat sig själva, och vi kommer aldrig förlåta denna halva av mänskligheten för hur de betedde sig 2020 - 2022.
Senast redigerad av hardusettminapa 2022-03-06 kl. 22:10.
Citera
2022-03-07, 00:24
Medlem
Laureths avatar
https://pbs.twimg.com/media/FNFMP_zXsAIkdBd?format=jpg&name=small

Storbrittanien v.8

3120 vaccinerade kolade av med covid

559 ovaccinerade med covid

Något som är intressant man kan se här, är att 70% av de vaccinerade som dött, är trippeldoserade.

Väntar ivrigt på bortförklaringarna
Citera
2022-03-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
https://pbs.twimg.com/media/FNFMP_zXsAIkdBd?format=jpg&name=small

Storbrittanien v.8

3120 vaccinerade kolade av med covid

559 ovaccinerade med covid

Något som är intressant man kan se här, är att 70% av de vaccinerade som dött, är trippeldoserade.

Väntar ivrigt på bortförklaringarna

Det låter ju som utmärkta siffror? Med tanke på att vaccinationstäckning lär ligga runt 96-98% i de mest utsatta grupperna så innebär det att många fler hade dött om dom inte varit vaccinerade. en grupp på <4% står för 15% av dödsfallen. Baserat endast på dessa siffrorna så verkar alltså vaccinet ge ett skydd på åtminstone 75%. Inte illa!

Samma sak med trippelvaccinerade - så länga det är fler än 70% av de de vaccinerade som även har taget boostersprutan så innebär det att den skyddar.
Senast redigerad av Frispel2 2022-03-07 kl. 01:07.
Citera
2022-03-07, 05:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det låter ju som utmärkta siffror? Med tanke på att vaccinationstäckning lär ligga runt 96-98% i de mest utsatta grupperna så innebär det att många fler hade dött om dom inte varit vaccinerade. en grupp på <4% står för 15% av dödsfallen. Baserat endast på dessa siffrorna så verkar alltså vaccinet ge ett skydd på åtminstone 75%. Inte illa!

Samma sak med trippelvaccinerade - så länga det är fler än 70% av de de vaccinerade som även har taget boostersprutan så innebär det att den skyddar.

Just så. Jag klarade mig från att bli sjuk tack vare vaccin. Vissa tror att vaccinet inte fungerar, men det fungerar. Det som tyvärr visat sig är att skyddseffekten klingar av relativt snabbt, men det gäller även efter genomgången infektion. Vi får nog vänja oss vid att vaccinera oss 2-3 gånger om året. Jag hoppas vaccinpassen återinförs.
Citera
2022-03-07, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

Plocka fram bevis? Ska du ha bevis för nåt som är allmänt känt och som diskuterats i flera olika trådar här, är du helt bakom flötet? I

Vilka är "vi" när du säger att ni inte bryr er nämnvärt? och varför svarar du mig i så fall?

Kanske för att det finns ett uns av förståelse för någonting långt där inne som säger att det kanske ligger nåt i vad han säger ändå? Prova att försöka vidga dina tankar lite o var inte rädd för fantasi så kanske du börjar inse ett och annat snart också.

Ha en bra vecka
Citera
2022-03-07, 06:03
Medlem
Citat:
Varför får de inte skriva något negativt om det skulle finnas skäl för det?

Det finns stora skäl att slå upp BREAKING NEWS artiklar om vaccinet, av flera anledningar. Men det görs inte från någon endaste main stream media tidning eller någon kanal.

Jag har postat flera länkar där dom går igenom det egentligen innehållet i dessa mRNA gentekniksprutor. Något som den breda allmänheten borde få veta. Men icke.

Du verkar inte heller ha hittat bortom svt, tv4, aftonbladet osv men om du vet hur man använder Internet och förstår engelska så kan jag rekommendera att titta på några av de hundratals videos som finns utspridda på olika, inte globalistköpta sidor med censur. För där får du ganska snabbt klart för dig hur farligt det är för immunförsvaret att spruta in giftet 2-3 gånger i kroppen. Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in