Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Läste en intressant intervju som Aftonbladet gjort med Lena Einhorn. Nu hittar jag tyvärr inte artikeln längre, men den var väldigt intressant.
Jag tycker Lena länge haft väldigt vettiga åsikter i frågan. Hennes kritik är i stort densamma som även jag har. Sverige har gjort för lite och för sent genom hela pandemin och det är den stora anledningen till att vi klarat oss betydligt sämre än våra europeiska grannländer.
Ja att ni sängvätare tycker om varandra förvånar nog ingen. De flesta svenskar är garanterat mycket tacksamma för att inte du eller Lena Einhorn varit i bestämmande position under dessa två år. Lååååånga perioder av lockdowns, utegångsförbud, förbud mot att vistas mer än x antal kilometer från sitt hem, förbud mot att träffa människor från annat hushåll, förbud mot att bedriva sin verksamhet, masktvång osv osv. Det är vad svenska folket hade tvingats genomlida om sängvätaren Lena Einhorn fått bestämma.
Den som är rädd kan stanna hemma - ingen tvingar dig att gå ut. Inte ens Tegnell.
Och att bristen på åtgärder är "den stora anledningen till att vi klarat oss betydligt sämre än våra europeiska grannländer" är en extremt enkelspårig och enfaldig analys. Men vad mer kan man vänta sig av lockdowners...

Det finns mängder av parametrar att ta hänsyn till. Att "de är grannländer" räcker liksom inte.
Det enda positiva med dessa två år är väl att alla dessa äckliga auktoritärt lagda människor som t ex Lena Einhorn kommit ut i ljuset och visat sin sanna natur. Tidigare gick de bara mitt i bland oss utan att någon visste om deras latenta fascistgener. Nu har de exponerat sig själva, och vi kommer aldrig förlåta denna halva av mänskligheten för hur de betedde sig 2020 - 2022.