2022-03-07, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
De är ju inte odödliga. Bara för att de dog innebär inte att de inte var erfarna eller skickliga. Det konstiga är väl att du sitter och hejar på ett lag och hoppas att den andra sidan dör. Trots att du inte träffat en ukrainare i ditt liv.
Självklart hejar jag på den sidan som blivit invaderad av en galning, och som nu kämpar för sina liv på egen mark. Det gör du också förmodar jag.
Citera
2022-03-07, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är spinndoktorerna o väst spm har fått dig att känna så.

Kom ner på marken broder. Kriget är här. Inte på datorn.
Absolut, låt oss se hur det går. Än så länge har Ryssland gjort bort sig grovt.
Citera
2022-03-07, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Får se om de klarar sig bättre än den specialstyrka som blev utplånad vid Kiev.
Tjetjenerna i Kiev lever, spinndoktorera, har så klart fått dig att tro dom är döda.

https://twitter.com/200_zoka/status/1500661720167108608?t=tAdWPg-oRdpoCGnPOiM49w&s=19

Han,var en riktigt ful jävel, men mycket testosteron.
Citera
2022-03-07, 04:26
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Självklart hejar jag på den sidan som blivit invaderad av en galning, och som nu kämpar för sina liv på egen mark. Det gör du också förmodar jag.

Jag hejar snarare på att konflikten snart är över och att så få ukrainare dör i onödan som möjligt. Jag får ingen njutning av att ukrainare kämpar för sina liv på deras mark när det är omöjligt att vinna.
Citera
2022-03-07, 04:29
Medlem
Citat:
Absolut, låt oss se hur det går. Än så länge har Ryssland gjort bort sig grovt.
Ryssland har inte alls gjort bort sig. Trupperna har de senaste dagarna återhämtat utanför städerna sig medans fredssnacken har pågått och väntar på nästa fas.

Gick uppenbarligen inte bra eftersom Zelensky avättade sin egna fredsförhndlare.

Beroende på hur snacket går imorgon får vi se vad blir.
Citera
2022-03-07, 04:36
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
The saker med en utomstående analys som alltid: "Putin går in i fas 2 på måndag"

http://thesaker.is/day-11-putins-last-warning-before-beginning-of-the-2nd-phase-of-the-operation/

Putin massar trupper utamför Kiev och Odessa, städerna är omringade.

Dödsstöten kommer snart.

Här får ni en vacker bild på Azov bataljonens huvudstsd så länge. https://twitter.com/200_zoka/status/1500584148708302848?t=KFhIhHAB0CedbOLgb1Or5A&s=19

Wow! Ghost of Damascus verkar finnas på riktigt! Trodde det var enligt legenderna bara

https://twitter.com/200_zoka/status/1500607406421725187?t=4kFEHRWQtKmlqx8Zcl8NjQ&s=19
Du postar källor. Tack.
Jag tillför en som skriver lite om personen bakom din första källa. The Saker.
"The Saker – Blind Loyalty, Disguised as Defiance"
https://euvsdisinfo.eu/the-saker-blind-loyalty-disguised-as-defiance/
Citat:
The Saker of the Vineyard is a blog by a retired Swiss Red Cross officer, residing in Florida and defending Russia against an enigmatic Empire. The Saker has become a franchise for an international network of pro-Kremlin outlets, with branches in German, Italy, Latin America, and Russia. A Saker is a sort of falcon, falco cherrug, endemic to the steppes of Eurasia. The name of the blog is an anagram of the blogger’s name.

The Saker connects Russian nationalist groups and outlets with North American anti-Semite groups; Russian communists with French and Italian right-wing activist. Devote Christians with aggressive thugs. It’s a successful franchise in disinformation.
Senast redigerad av Drooid 2022-03-07 kl. 04:40.
Citera
2022-03-07, 04:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Poängen är att civila inte behöver dö så länge en galning inte bestämmer sig för att föra krig mot ett grannland på falska grunder.
Vilka är de falska grunderna?
Citera
2022-03-07, 04:50
Bannlyst
Frankrikes president Emmanuel Macron talade i telefon med Rysslands president Vladimir Putin på söndagen. Samtalet var långt, men beskedet från Putin var kort: Hans mål ska nås – genom förhandling eller krig.

Kanske dags för Ukraina att gå med på förhandling?

Jag är inte jätte insatt men varför vill Ukraina inte gå med på förhandling? Är det bättre att hela landet blir grus? Barn dör helt i onödan? Och förr eller senare kommer landet bli grus och onödiga dör. Vare sig det tar 1 vecka till eller 2 år till så kommer det bli slut resultatet för Ukraina. NATO kommer inte ta in Ukraina hur mycket han än tigger.

Så vad tycker ni? Jag har svårt att tro att Putin under några omständigheter kommer bara ge upp
Citera
2022-03-07, 04:56
Bannlyst
Citat:
Det gör de i vilket fall som helst, oavsett om de är döda eller levande, för de kan inte vinna. Känns ganska meningslöst att heja på något som är oundvikligt.

Citat:
Jag hejar snarare på att konflikten snart är över och att så få ukrainare dör i onödan som möjligt. Jag får ingen njutning av att ukrainare kämpar för sina liv på deras mark när det är omöjligt att vinna.

Tänker på exakt samma sätt. Dom har pest eller kolera att välja mellan. Alla som dör nu för förgäves.

Sen att Ukrainas president inte bryr sig om att detta kan eskalera till något mycket mycket större som drabbas oss alla bara för sin stolthet . Det gillar jag inte..
Citera
2022-03-07, 04:58
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Frankrikes president Emmanuel Macron talade i telefon med Rysslands president Vladimir Putin på söndagen. Samtalet var långt, men beskedet från Putin var kort: Hans mål ska nås – genom förhandling eller krig.

Jag är inte jätte insatt men varför vill Ukraina inte gå med på förhandling? Är det bättre att hela landet blir grus? Barn dör helt i onödan? Och förr eller senare kommer landet bli grus och onödiga dör. Vare sig det tar 1 vecka till eller 2 år till så kommer det bli slut resultatet för Ukraina. NATO kommer inte ta in Ukraina hur mycket han än tigger.

Så vad tycker ni? Jag har svårt att tro att Putin under några omständigheter kommer bara ge upp

Det är Zelenskyyregimen som är bakom det. De vet om att de inte kan vinna, så de kastar så många liv som krävs i köttkvarnen för att väcka en reaktion ifrån väst, hittills har inte denna taktik fungerat och tacka fan för det. Men han kommer bli allt mer desperat. Nästa på listan är barn, ganska övertygad om att han kommer att använda barn i någon form för att väcka en reaktion ifrån väst för det vore den naturliga eskalationen i hans sinnessjuka huvud.

En vettig ledare hade räddat sitt folk och avslutat kriget och haft fredssamtal nu. Han hade inte kastat allt med puls i köttkvarnen för att få sitta kvar med sin sinnessjuka regim.
Senast redigerad av woefulnissan 2022-03-07 kl. 05:01.
Citera
2022-03-07, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69

USA vill att Ukraina slåss till siste ukrainski. Hjärndött men säg något som inte är hjärndött med USA 2022

http://thesaker.is/day-11-putins-last-warning-before-beginning-of-the-2nd-phase-of-the-operation/

Citat:
I think that it is important to understand the context in which Putin made this statement. As a reminder

The Ukronazi armed forces are down to less than 25% of its original size.
Almost all the remaining forces are in some type or another of cauldrons.
Russia has full air supremacy
The Ukronazi fleet does not exist anymore
In spite of all the propaganda, no help from abroad will affect the outcome of this war
It appears that Russia will surround Odessa and eventually take control of the entire Ukrainian Black Sea coast

Citat:
If the Ukrainian delegation agrees to a surrender, then things can be resolved with the least amount of needless deaths and suffering. However, the West will not allow the Ukrainians to surrender and those Ukrainians who might agree to talk will get shot by their own (it is happening all over Banderastan right now).
Citera
2022-03-07, 05:03
Medlem
Citat:
Det är Zelenskyyregimen som är bakom det. De vet om att de inte kan vinna, så de kastar så många liv som krävs i köttkvarnen för att väcka en reaktion ifrån väst, hittills har inte denna taktik fungerat och tacka fan för det. Men han kommer bli allt mer desperat. Nästa på listan är barn, ganska övertygad om att han kommer att använda barn i någon form för att väcka en reaktion ifrån väst för det vore den naturliga eskalationen i hans sinnessjuka huvud.

En vettig ledare hade räddat sitt folk och avslutat kriget och haft fredssamtal nu. Han hade inte kastat allt med puls i köttkvarnen för att få sitta kvar med sin sinnessjuka regim.
Korrekt analys.

Zelensky skulle slåss med sina soldater till siste man lovade han förra veckan. Slava Ukraina sa han i en video på sociala media

Men på senast har han gömt sig framför kameran i ett rum och man vet inte ens om han är kvar i Kiev.

Massor med droger tar han iallafall. Helt bäng i filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in