2022-03-06, 23:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Likväl som att du tror att Ryssland är ett hot.

För Ukraina är landet det, men naturligtvis inte för oss.

Men, så du får visa att Ryssland inte är ett hot för Ukraina, eller så kan du bara säga att du hade totalt fel i din gissning.
Citera
2022-03-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
På vilket sätt, om något, berättigar vad Saudi (eller något annat land) gör att den barnamördande diktatorn putain invaderar, och ockuperar, Ukraina?

De berättigar väl inte men varför är man inte koncis om man nu bryr sig om mänskliga rättigheter? Det är ju samma politiker som direkt stödjer SA som nu kritiserar Putin.
Citera
2022-03-06, 23:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrollTabriken
Fan, man kan tro att du också är född på 70-talet. Den hjärntvätt man gick igenom under de första åren i grundskolan vara ganska massiv när det kom till allvaret i kärnvapen och kärnkraft, något som de flesta av oss förlikat oss med och lärt oss hantera under tidens gång.

I stundens allvar så kan vi dock ganska krasst konstatera att putain inte har makten att enväldigt trycka på någon röd knapp. Så länge ingen utländsk trupp sätter sina stövlar på rysk mark kommer inte heller något atombomb skickas åt något håll.

Sluta sprida massa kärringkänslor som inte har någon verklighetsförankring.

Fast om man befinner sig i en bandkanon som har några av dessa bak i skuffen, behöver man då överordnades tillåtelse från för att det ska funka, eller är det bara att sätta i tändrör och köra in en i kanonen i ett trängt läge?
Citera
2022-03-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är inte jag som är känslosam, det är ju ni som hetsar för potentiellt kärnvapenkrig till ingen nytta. Ni har aldrig brytt er om Ukraina innan, men nu är tydligen de värda att potentiellt dö för. Låter ju som en rationell person.

Mjae, jag kan inte skriva för "vi" men för egen del så gick gränsen just vid intåget och massakrerna i Ukraina.

Mer än så tänker jag inte utveckla det ståndpunkten men det är ganska intressant att du med ditt dravel anser dig vara en rationell person
Citera
Medlem
Som jag sa förut politiker ligger inte mig varmt om hjärtat, de skulle sälja sin själ bara de har makten (gäller även Sverige)
Jag tror tyvärr inte att Putin kommer få uteslutning, kanske en "time out"

För ta Kina , har ju tagit Tibet
Hong Kong är bra på väg
Om Kina blir starkare och vet att ingen rör de, anfaller de Taiwan , vi låtsas som det aldrig har hänt ngt

Ryssland har angripit mer än en ggn och ändå så kramas och pussas det med eliten

Men får se denna ggn...

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det händer bara inte. Men ett seriöst svar om det skulle hända. Folk skulle bli urförbannade på både Putin och Macron. Våldsamma demonstrationer.

Just nu tror jag inte att vare sig Europa eller Ryssland mår bra och det sätter hemska spår.
Citera
Medlem
Frickys avatar
"Western weapons continue to flow into Ukraine - for the first time a Ukrainian serviceman was seen with the Swedish "Pansarskott m/86" (AT4-CS) anti-tank launcher.

It was previously reported that Sweden would supply 5,000 AT4 to Ukraine."

Man blir lite tårögd när man får se en militär i Ukraina hålla ett vapen som skickats från Sverige. 🇸🇪🇺🇦🙏

Länk till tweeten där man får se bilder
https://twitter.com/UAWeapons/status/1500479931981180933?s=20&t=NwpnOXJ7E8tvz-71aTTtUQ
Citera
2022-03-06, 23:04
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
De måste det ha varit ganska många nazister i Ukraina för att lyckas vända ett krig?

Alla som kom till fronten var såklart inte nazister. Några miliser finns fortfarande kvar och hade även svarat med våld emot den ukrainska reguljära armen om de hade försökt avväpna dem.

https://www.youtube.com/watch?v=wMMXuKB0BoY&t=948s

Vice dokumentär där de besöker en av miliserna, får även se förödelsen som de ryskstödda separatisterna har gjort då tusentals ukrainare fick lämna sina byar som låg i krigszonen och flera dog.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Likväl som att du tror att Ryssland är ett hot.

Sedan Ryssland ljugit sig blå i ansiktet vet vi nu att Ryssland är ett reellt hot mot världen under rådande ledning.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Vad är det du vill ha sagt? Att de hade dålig tandvård innan kriget bröt ut?
att man försöker smutskasta ryssarna för allt i princip.
Citera
Medlem
Citat:
Varför inga sanktioner mot Saudi Arabien som bombar civila på daglig basis? Sannolikt tycker du inte det är nödvändigt för att du är en hycklare.

Du har ju rätt i sak men kolla på vilka grannar Saudi Arabien har, med det i perspektiv så framstår de som skötsamma och dessutom distanserade från väst-världen.
Citera
2022-03-06, 23:05
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Mjae, jag kan inte skriva för "vi" men för egen del så gick gränsen just vid intåget och massakrerna i Ukraina.

Mer än så tänker jag inte utveckla det ståndpunkten men det är ganska intressant att du med ditt dravel anser dig vara en rationell person

Hade du varit konsekvent så hade du åkt ned till Ukraina och slagits där för att rädda världen. Men det gör du inte, du sitter och har kul med ditt gladiatorspel medan du shitpostar på Flashback. Fegis.
Citera
2022-03-06, 23:06
Medlem
Frickys avatar
Citat:
En snabb reflektion ang Finlands strävan att gå med i NATO är att om det händer så har vi förutom Sverige hela norden med i NATO.

Att då ha Sverige utanför ett NATO-samarbete är på alla plan ganska korkat för vi kommer vid ett krigsutbrott troligen behandlas och anfallas som NATO-anslutna så troligen är det bäst att gå med - å det skrivs med en liten tår i ögat då jag varit emot ett sådan medlemskap tidigare.
Om Finland går med i NATO så tror jag att Sverige också komma hoppa på tåget väldigt snabbt.

Jag kan inte se en värld där Finland går med i NATO samtidigt som Sverige håller fast vid att vara "neutrala", vilket vi inte längre är.

Det är bra att Sverige inväntar Finlands ställning till NATO, vi vill inte ta förhastade beslut.
Senast redigerad av Fricky 2022-03-06 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in