2022-03-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det det som är grejjen. För att det ska bli en förhandlingslösning måste båda parterna få komma hem och framstå som vinnare. Annars är det att man skriver under en villkorslös kapitulering.

Ryssland får Krim och en halva arean av utbrytarrepublikerna. Dealen är att både Ukraina och världssamfundet erkänner de områdena som Ryska.

Ukraina får gå med i EU. De får bli västerländska.
De får ha hur stark försvarsmakt de vill så länge de inte är med i NATO.
Ryssland avsäger sig det som intresseområde.

Ryssland måste allstå backa på det där med demilitarisering. Det är nog den svåra knuten att lösa.

Jag tror Ryssland kommer vilja ha Oblasterna väster om Donetsk. Alltså Zaporizhia och Kherson. Dessa 2 oblaster går upp mot floden Dnieper. Det är ingen jätteförlust för Ukraina. Små områden. Bor väl mest ryssar där nere iallafall.
Då får Ryssland Azov-havet för sig själva så deras flotta kan ligga tryggt där.
Och Ryssland kommer då att kunna släppa på vattnet igen ner till Krim genom kanalen.

Kan de göra en sådan uppgörelse plus att Ukraina skriver på om att aldrig ingå i Nato så är ryssarna nöjda.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Inte helt fel tidsperiod, då man ekonomiskt snart är där igen

Ja potatisodling och annan självförsörjning lär bli jävligt inne framåt vintern , problemet är väl att i så fall måste de börja plöja och så typ nu.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
2% röstade på Belitsky. https://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Biletsky. Det är man som har sagt att han vill utrota "untermenschen". Han sitter i Ukrainas parlament.

Det fanns 34 000 000 röstberättigade i förra valet. Jag tror att du kan räkna själv.
Min systers man har Ukrainska rötter. Satt under ett bröllop och hade en lång konversation med hans mormor. Man blev rätt chockade hur öppen hon var med sina Nazist sympatier. Men allt var baserat på ett hat gentemot ryssar som gjorde så att folk i hennes by svalt ihjäl i drivor under 2a världskriget. När senare Tysken kom iom Barbarossa blev det som en räddning för hennes folk, och de beundrades deras befriare. Väldigt många anslöt till Nazi filosofin och det är nog mycket väl så att det på vissa håll lever kvar än idag, dock mest som ett innerligt groende hat mot ryssen och inte så mycket så Juden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Skitsnack. Finns ingen logik i det där överhuvudtaget.

ingen logik? Verkligen, kan du presentera argumenten?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är det jag menar. Killarna med RPG i twitter-klippet vi såg måste haft dödslängtan om verkligen sköt på en tank, eller ett mer potent pansarskyttefordon. De står ju inte ens på knä och har inget skydd alls. Så jag är tveksam till att det är ett äkta anfall mot något av ovanstående.

Jag tror också att det är uppvisning/träning. Killarna är för avslappnade och så tar han selfie efteråt. Det kan han inte göra om det finns fiender i närheten för de kan ju skjuta på honom.
Citera
2022-03-06, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Sug på din tumme lägger ut något som ej kan bevisa något.

Sug på dig själv. Som påstår att det är ett varningsskott i benet. När ett skott i benet uppenbarligen kan döda.

Kan inte ha så många hjärnceller kvar du och dina mongol pöjkar.

Det är som att skjuta nån i benet. Och sen säga åt dem att springa.
Senast redigerad av therefore 2022-03-06 kl. 21:53.
Citera
2022-03-06, 21:51
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja det är en av alla olika anledningar som ryssarna har använt för att äntligen få möjlighet att mörda kvinnor och barn. Jag tror vi börjar tappa räkningen snart.
Ukrainas president är jude, och enligt den här anledningen så är Ukrainas ledning dessutom nazister. Nazist-judar alltså. Fy. Klart man måste mörda Ukrainas kvinnor och barn när de har nazist-judar vid makten.

En nazist-jude är väl ungefär lika rimlig som en baath-islamist. Och det var väl ganska precis det som USA invaderade Irak för. Jag tror till och med de sa på ett ganska tidigt stadium att en av målsättningar var att de-baathifiera Irak. Likheterna är slående.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Israeliska tidningar skriver att Putin under mötet med Naftali Benneth har sagt att vi vet var Zelensky befinner sig men vill inte döda honom.
Han blir en martyr då. Värre för Ryssland
Citera
Medlem
Citat:
2% röstade på Belitsky. https://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Biletsky. Det är man som har sagt att han vill utrota "untermenschen". Han sitter i Ukrainas parlament.

Enligt artikeln du själv länkar till åkte han och hans parti ut ur parlamentet i valet 2019. Och de 2% röstade inte på honom, utan på en hoper partier som valsamarbetade.
Senast redigerad av wejo 2022-03-06 kl. 21:56.
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Lite gulligt ändå att du har Ukrainska flaggan som profilbild. Handhjärta till dig för det
Det är många som sympatiserar med dem idag. Ja, betydligt fler än vad man kunde tro faktiskt:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Citera
2022-03-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Röda Armén har nu åtminstone delvis gått över till att använda civila fordon som vi har sett komma på tågen.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1500564066246574081
Intressant. Minns filmerna på tåget som fraktade dem mot gränsen.

Känns som ett väldigt desperat drag ändå. Gissa hur många fler ryssar som dör nu...
Citera
2022-03-06, 21:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
https://twitter.com/UAWeapons/status/1500479931981180933

Verkar som att de svenska p-skotten anlänt i området! Man ser "Skjutregler" stå på vapnet. Man blir både stolt och samtidigt rädd då man inser hur mycket bajs vi kommer få äta för detta framöver.
De har fått med nya dekaler med ”Skjutski regli” på? :-)

Skämt åsido: är det någon insatt som vet hur mycket bättre M86 är jämfört med de klassiska RPG vi såg i twitter-klippet tidigare idag? En uppenbar faktor är kalibern (84 mm) som för mitt öga förefaller grövre än en RPG. Så kraftigare RSV-laddning = bättre genomslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in