2022-03-06, 20:56
Medlem
fitz-humes avatar
En diger lista på vad som behövs till Ukraina, humanitärt bistånd och militärt:
https://dovidka.info/en/needs/
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Jävlar, han i början som låg vid bilen såg det ut att bara vara skelett kvar av, eller såg jag fel?
Du såg rätt. Nasty stuff.

Tittar du noga så ser du ett bränt lik inne i fordonet.
Senast redigerad av serbiskneger 2022-03-06 kl. 21:08.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Så kan det vara. Det får tiden utvisa. Men när det gäller gasen, har han visst fått avsättning för den öster ut...
Demokraterna i USA har varit ivriga motståndare till gasledningarna hela tiden, och detta är antagligen anledningen till att Biden under Obama stod i tät förbindelse med "rebellerna" ISIS i Syrien (senare IS). Att Hillary Clinton kände till vilka de gav sig i kast med har offentliggjorts av CIA.

Trump tillät Ryssland att återta territorium åt Rysslands allierade Assad.

Krim är precis lika viktigt i detta avseende om inte till och med mer. Varför Putin ansåg att en fullskalig invasion av Ukraina var att föredra just nu kan jag bara spekulera i, men antagligen vill Biden se en möjlighet att strypa gasen vid behov.

Dock kan inte Putin ha givits korrekt information av sina närmaste. Invasionen är nämligen en fullständig flopp, och Putin är dessutom paranoid av en anledning;
MSM i Väst drevar mot honom personligen, på exakt samma vis som skedde med Hussein och Khaddafi (och som Putin försöker sig på med Zelenskyj).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Amerikas förre presidentkandidat Bernie Sanders ger sin syn på det hela:

https://streamable.com/l0f7b0

Jag visste inte att han var så klok!

Här tar han upp att usa, som är orsaken till denna konflikt i Ukraina, har samma syn på sitt lands försvar som Ryssland har.

Han tar upp liknelsen med Kubakrisen och att NATO ville placera kärnvapen i Ukraina.

Han belyser också hyckleriet med att folk fördömer Ryssland som skyddar sina gränser medan man står och klappar händerna när andra stater gör på samma vis.

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Han tar upp årtalet 1949. 1949 hade sovjeterna utvecklat sin egen atombomb och kärnvapenkapprustningen. Det efter att USA 1945 släpper ner första bomben i Japan för att 3 dagar senare släppa nästa.

Under åren sedan de två atombomberna släpptes över Japan har ett antal historiker föreslagit att vapnen hade ett tvådelat mål. Det första var att få kriget med Japan till ett snabbt slut. Det har föreslagits att det andra målet var att demonstrera det nya massförstörelsevapnet för Sovjetunionen.

Vips, så skapades NATO.
Citera
2022-03-06, 20:57
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Du ärhelt okunnig om kärnvapentaktik och skall därför inte yttra dig.Detta fantasikärnvapen skulle då bekämpas av polskt robotsystem, följt av en konventionell attack mot avfyringsplatsen.

Va spelar det för roll? Är det en hämnd för en kärnvapen detonation och utagerat flygfält? Det är ju som om jag bränner ner ditt hus hus så ska jag vara orolig att du repar min bil?? Menar du allvar att alla NATO-länder i Europa ytterst riskerar ett utplånat Europa medan USA sitter och myser på andra sidan pölen.
Jag skäms fan om du har varit svensk militär. Jag uttalar mig bäst fan jag vill - det här är ett diskussionsforum för helvete!
Senast redigerad av Thunderace 2022-03-06 kl. 21:02.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ukraina fortsatte menar du?
Vi ser som sagt inte befolkningen ta emot befriarna med flaggor och jubel?

Du vet vad jag menar... Nu orkar jag inte med dig mer för idag.

Puss o god natt, min vän
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det och att kunna förneka hur höga förlustsiffrorna faktiskt är. Stupade utan identifikation listas som saknade/MIA av den Ryska regimen.

Ja vissa soldater sks också fått avsked från armen i fredags. Medan de är i Ukraina! Nu alltså får ID inte bäras. Man undrar om ledningen redan vet att man på ett drygt vecka kanske har fler döda (16000) än vad man hade under 7 års krig i Afghanistan?

Det försöker man i så fall mörka med att det var inga ryska soldater som dog är skadade/POW. Det var ryssar på genomresa i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu tror jag inte det handlar om att invadera dom, utan snarare om att krossa nazisterna där och sedan dra sig tillbaka och befästa de rysktalande områdena... Som tidigare har beskjutits under hela 8 år.
Du menar Donbasregionerna som Puttler-Ryssland invaderade för 8 år sedan och där befolkningen sedan levt i elände? Det eländet är skapat av skitstöveln i Kreml genom hans invasion, före det hade ryssar och ukrainare inga större problem med varandra i området. Och vad gäller nazister så lever Puttler själv upp till definitionen av en Fascist och högernationalisterna i Ukraina fick 2% och 0 platser i de demokratiska val till parlamentet som hölls härom året.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Eller kan det vara du som inte förstår.

"Does this justify the war? Absolutely not, Russias actions are criminal, not two ways about it" är med i hennes slutplädering.

Tack för att du bevisar min ståndpunkt <3
Som sagt; titta på klippet ett par gånger tills du förstår hela inslaget.
Citera
Medlem
camos avatar
https://twitter.com/UAWeapons/status/1500479931981180933

Verkar som att de svenska p-skotten anlänt i området! Man ser "Skjutregler" stå på vapnet. Man blir både stolt och samtidigt rädd då man inser hur mycket bajs vi kommer få äta för detta framöver.
Citera
2022-03-06, 20:58
Medlem
Naofumis avatar
Intressant klipp från Patrick Lancaster, där han intervjuar DPR soldater och visar erövrade positioner där Azov nazister/Ukrainska armén har flytt.
Citat:
Russia - Ukraine War: In The Trenches Of Newly Captured Ukrainian Positions
https://www.youtube.com/watch?v=vI7itB8g5s8
Citera
2022-03-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Då får de ett skott på pannan.
Om tusentals går ut beväpnade?? Tror inte att de kommer vilja orsaka så pass stor massaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in