2022-03-06, 20:52
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
USA har sina militärbaser runt hela jordklotet och alla tycker det är helt normalt. Det är ju fullständigt onormalt! Hade de velat ha fred på jorden hade de givetvis inte haft det. De har råd med att ställa till med elände överallt eftersom de själva bor på en egen kontinent ute i havet långt från alla andra.

Zelensky tycker Ukraina ska kämpa till siste man. Men vad tjänar Ukraina på det?
Hellre död än ryskt lydrike.
Säger rätt mycket om hur avskydda ni är.
Folk dör hellre än hamna under mordors styre.
Ingen i hela världen vill veta av er.
Citera
2022-03-06, 20:52
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Att du bara orkar. Du måste ha spenderat ett par timmar att fantisera ihop din ryssvänliga konspirationsteori.

Folk protesterade mot Janukovytj. Folk blev skjutna. Logik. Jaha, så de sköt sig själva?

Hade inte din idol Putin låtit landsförrädaren Janukovytj fly sitt land, så hade kanske allt blivit utrett vid det här laget. I alla fall det mesta. Nu är jag ändå optimistisk. Så många ryska kopplingar, så jag kan ägna ett par timmar att hitta länkar och artiklar åt dig, men orkar inte slösa min tid på dig för det spelar ingen som helst roll vad jag skriver. Du kommer inte, och du ska inte, se sanningen annat än enligt Kremls instruktioner.

Oliver Stone är verkligen Putins nyttiga idiot. Jag gillade Wall Street. Synd att han slog slint fullständigt.
Vem skall jag tro på. Ukraina experten professor Ivan Katchanovski av Ottawas Universitet som citerar videobevis, vittnesmål av ögonvittnen och expertanalyser. Eller forumtrollet fitz-hume som hävdar att han har för mycket bevis för att orka pressentera ett.

Oliver Stone är en patriot som kritiskt granskar sitt hemland och dess roll i vår nutidshistoria.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-06 kl. 20:55.
Citera
2022-03-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Visa & Mastercard utfärdade i Ryssland funkar inom landet men inte utanför, så tolkade jag det hela? Men rätta mig gärna.
Bara kort utförda av ryska banker funkar i Ryssland, dock fungera inte dessa utomlands. När kortets giltighetstid går ut kan dom inte skaffa nya kort från VISA ha MasterCard.
Citera
2022-03-06, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Du förlorade detta var ett varningsskott på benet.
Hitta en där dom dödar.

Du förlorade din jävla idiot.

https://youtu.be/wayM60obR6U?t=276

Så han är död nu. Och det är du och din polares fel.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Du menar för att om Putin inte tar Ukraina blir det ett Nato-land och sedan blir det världskrig på grund av det?
Men om det är så får man ju hoppas han tar Ukraina då. Hellre det än att vi alla dör.

Men baltländerna gick med i Nato. Och då blev det inget världskrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Börja med att titta på klippet!
Du kanske lär dig något..

Vilket djävla sömnpiller😵
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
https://www.youtube.com/watch?v=OBkxV8Sch5U

Bevis på att ryska soldater skjuter civila.

Vann jag nu?

Snarare handlade om tuff kärlek och uppfostran...

Ett skott i benet på ett fyllo, som tror han är hulken, skulle aldrig slutat så lindrigt om det hade varit azov soldater istället....
Citera
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Nej Ukrainska armen är inget mot vårt högeffektiva försvar som inte alls har varit underfinansierat i 40 år.. Peter Hultkvist har ju sagt att vårt försvar är utomordentligt... Vår arme 42000 varav 30000 hemvärnssoldater skulle givetvis krossa rysken.. Våra typ 10 Jasplan skulle skjuta ner 500 ryska plan var...

Enda som möjligtvis skulle göra att ryssen vann är om de lär sig skrika efterbliven på svenska för det skulle aldrig våra lättkränkta hbtq krigare tolerera, nä då hade de åkt hem till mamma igen för ingen ska behöva stå ut med sådana kränkningar...

Jag blir så djävla trött på önsketänkare som tror deras drömmar är verklighet..

Det är bara för Putin att attackera på Långfredagen så har han fyra dagar på sig att ta över Gotland innan svensken vaknar upp.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Enligt kommentarerna så har Ukraina snott en Pantsir-S1.

https://twitter.com/Orxan_012/status/1500527856287424519

Radarn är ju till och med igång. 😆 Moralen hos de ryska trupperna verkar lite sisådär…
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Nej Ukrainska armen är inget mot vårt högeffektiva försvar som inte alls har varit underfinansierat i 40 år.. Peter Hultkvist har ju sagt att vårt försvar är utomordentligt... Vår arme 42000 varav 30000 hemvärnssoldater skulle givetvis krossa rysken.. Våra typ 10 Jasplan skulle skjuta ner 500 ryska plan var...

Enda som möjligtvis skulle göra att ryssen vann är om de lär sig skrika efterbliven på svenska för det skulle aldrig våra lättkränkta hbtq krigare tolerera, nä då hade de åkt hem till mamma igen för ingen ska behöva stå ut med sådana kränkningar...

Men gå runt och var rädd då. Jag är det inte.
Citera
2022-03-06, 20:55
Medlem
Citat:

Objektivt utifrån de senaste dagarnas debacel av ryssarna så är jag inte ett dugg orolig. jag har svårt att se hur ryssarna ens skulle kunna okupera gotland annat än att symboliskt parkera sitt skrot på ön och dö...

om de nu inte skulle få soppatorsk några sjömil ut...
Citera
2022-03-06, 20:55
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Man måste väl vara lobotomerad om man går på den propagandan.

Aha, så det finns inga extremister i ukraina. Vem är det som är lobotomerad egenligen? Du tror på allt som Ukraina och deras vänner säger är fakta.
Citera
2022-03-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Detta stämmer dåligt med verkligheten, inget annat val gavs, varningarna gavs långt i förväg och väst fortsatte och vips infriades löfterna från Putin och alla leker nu förvånade...

Jag tror ungdomar som ser detta i nuet inte känner till det där. Vi som är vuxna har hört hur Ryssland har varnat i över ett decennium.
Och det stämmer att de låtsas bli förvånade. De har vetat hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in