2022-03-06, 19:19
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jänkarna, Blinken bla, pratar nu om att ersätta de Natoländer som skickar flygplan som Ukraina kan använda till Ukraina genom att de får jänkarplan. Antar att det är existerande F-16 som kommer att skickas över till Polen som ersättning för Polens MIG 29or om de skickas till Ukraina. Polackerna flyger ju F-16 också, så det borde ju funka och Ukraina flyger MIG 29 så det funkar ju också. Är det någon som har kläm på om det finns andra Natoländer som sitter på MIG 29or som de använder eller har kvar som surplus? Funderar lite på hur mycket flyg det kan bli som skickas över till Ukraina. Är det bara de polska MIG 29orna eller finns det potentiellt mer?

Jag trodde de lagt de här vansinniga idéerna att skicka flygplan till Ukraina på hyllan. Jag har sett uppgifter om det här på andra ställen så det kanske faktiskt är på gång. Bevare oss väl i så fall. Av Ukraina blir inte mer än en grushög kvar och det finns stor risk att kriget sprider sig över Europa. Det rätta vore att kapitulera även om man inte får utlopp för sitt hat mot Putin på det viset. Man kan bara hoppas att dessa idéer om att skicka plan bara är rykten som redan som rykten skadar saken genom att åtminstone några förleds att fortsätta denna ojämna kamp.

För den som vill ha lite kvalitetsresonemang: Ladda hem "Dlive" appen och lyssna på voxday Darkstream: 842
Citera
2022-03-06, 19:19
Medlem
Jag har inte riktigt begripit hur de svenska pansarskotten fungerar. Ska man alltså skjuta pansarskotten över sitt mål?
Citera
2022-03-06, 19:20
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vi har ju redan skickat pansarskott. Skulle det var så stor skillnad att skicka gamla Jas-plan!?

Som jag förstår det finns det inte tid för att träna om piloter och rigga om alla system som behövs för nya flygplanstyper. Det är därför Ukrainarna behöver flyplanstyper de kan och som deras underhållssystem är riggat för och det betyder nog MIG 29or (och kanske några SU 25or om någon har). SU 27or lär ju tyvärr inte finnas att lägga händerna på.

Tack till er som svarade och upplyste om Bulgarien och Slovakien.

Totalt 60 st MIG 29or alltså. Helt oproblematiskt för jänkarna att ersätta dessa med F-16 rent numerärt och 60 ukrainska MIG 29 som plötsligt dyker upp på bordet vore onekligen mer än tillräckligt för att sprida oerhört mycket dålig stämning för Ivan. Hoppas det går i lås fort!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det är såpass vansinnigt att starta ett sånt krig att Putin hellre ger sig och lämnar Ukraina .

Putlers karriär och liv är slut efter detta kriget. Det är allt han har kvar att ägna sig åt. Han kommer gå all out war.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Poängen är att det är inte är en försvarsallians utan används för anfallskrig mot internationell rätt. Antar att du inte ser något problem med det?

Ukraina invaderas av en grym diktatur. Ett land som ligger väldigt nära Sverige. Det ska försvaras.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En hel familj blev ihjälskjuten i Irpin utanför Kyiv.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500519604476649483

Vidriga ryssar. Och det där är bara toppen av isberget.

Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Varför är du så hatisk och bitter?

Varför kan du inte bidra med något som kan berika oss i denna tråd kring tragedin i ukraina istället?

Det börjar bli lite förutsägbart, om vad det är som kommer stå i dina inlägg. Puss o kram...

Säger psykopaten som stödjer invasionen.
Rör inte mig och den svenska befolkningen.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jag har inte riktigt begripit hur de svenska pansarskotten fungerar. Ska man alltså skjuta pansarskotten över sitt mål?

Det beror väl på hur långt bort du befinner dig. Gravitationen tar ju ut sin rätt förr eller senare.
Citera
2022-03-06, 19:21
Medlem
fckmebackwardss avatar
Medan i hemstaden St Petersburg. Ryska regimen äcklar mig så mycket.

https://twitter.com/brewerov/status/1500465514577022981
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Två ryska strv slås ut.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500533532728471557
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Alla officerare vet att om dom avfyrar en liten kärnladdning. Då kommer ett svar direkt från USA med allt dom har. Vem har sagt att dom har alla kärnvapen på ett ställe. Givetvis inte.

Skitsnack. Om Polen fortsätter spela Allanballan och ryssarna bekräftar mig-leveranser kommer flygfältet dom var baserade på känna av taktiskt kärnspets. USA kommer inte lyfta ett finger men Biden kommer skälla som en blindgalen hund! Hälften av NATO-medlemmarna kommer tycka att Polen gick vad dom gapade om då de gick över gränsen varför artikel fem inte är applicerbar. Tror du verkligen NATZo riskerar full out kärnvapenkrig för Polens skull??? På riktigt???
Jag tycker du ska vara mer orolig över vad som kommer hända Sverige som tack för 5000 pansarbrytande projektiler som vi givit till Rysslands fiende. Och vi ÄRIT med i NATO! Jag är helt jävla chockad hur naiva en del är, inte minst dom som på Twitter kommenterat under eget namn på inlägget att vapnen nu är framme och i ukrainarnas händer.
Senast redigerad av Thunderace 2022-03-06 kl. 19:26.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha din mupp, visa var jag skrev att USA bröt mot Minsk-avtalet. Snacka om att kasta sten i glashus. Jag ska bara för din skull läsa igenom avtalet du tjatar om. Jag förväntar mig en ordentlig ursäkt från dig sen.

Haha du hävdar alltså att USA har brutit mot Minskavtalet utan att ens läst igenom det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det beror väl på hur långt bort du befinner dig. Gravitationen tar ju ut sin rätt förr eller senare.

Vet du alltså hur pansarskotten fungerar eller chansar du bara?
Citera
2022-03-06, 19:22
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Nu börjar det bli....intressant, En special ops MC130J Hercules över Rzeszow i Polen. Deras närvaro brukar betyda att saker planeras. Inte alltid "trevliga". Och en nederländsk tanker över Ostrowiec.

De har cirkulerat i området i flera dagar. Du kan även se ett royal airfirce-plan, ett till US air force plan som cirkulerat kring gränsen i Rumänien samt ett "Nato"-plan i Polen nära gränsen. Fanns även en US airforce helikopter vid gränsen igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in