2022-03-06, 19:04
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Tråkigt att de är försäkrade i rubel bara.

Det är därför han måste skicka in mer och mer hela tiden. Försäkringsbedrägeriets ökända dödsspiral.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ukraina är en pupet i spelet mellan USA och Ryssland.

...Och USA har vunnit propagandakriget i så fall. Varför inte bara erkänna att Ryssland är rökt så det skriker om det ?

Vi ger några rejäla knäppar på näsan åt Putin, och han får dra sig tillbaka med svansen mellan benen , nu när hans livsverk och högsta mål i livet , att återupprätta ett slags nytt Sovjetunionen , gått i kras ?

Han har spelat högt och alla andra har synat sina kort. Putin är slut. Han är förbrukat presidentmaterial och han kommer att bestraffa alla extra hård. Psykopat som han är
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Du har ju fel. Det tycker 95% av alla!

95% "Tycker" ingenting, de bräker med flocken utan att tänka själva. Som alltid i sverige. de har blivit tillsagda vad de skall "Tycka" av MSM och Regimpropaganda. De skulle STÖDJA rysslands invasion om MSM och "Myndigheterna" sade åt dem att det var rätt.

Svensken är inte kapabel att tänka själv.

för övrigt är jag av insikten att den ENDA döden som man kan glädjas åt i det här kriget skulle vara putins.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Här har vi de ryssen skjuter på, civila som mejas ned.

https://mobile.twitter.com/RedDogT3/status/1500517016091963398

Fy fan! Krigsbrott på krigsbrott. Om inte ryssarna själv avrättar Putin så borde kanske Haag återinföra dödsstraffet just för han.
Citera
2022-03-06, 19:05
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Du har ju fel. Det tycker 95% av alla!

Må så var och en majoritet har inte alltid rätt, speciellt inte när den sväljer dom mest lumpna påståenden...
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
John Mearsheimer en av min absoluta favoriter. Tack!!!

Här får du en fin länk till en föreläsning om väst skuld till vad som händer i ukraina..

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

Jag länkade speciellt till honom då jag vet att många Pro-Putin gillar honom. Intressant är att han redan 1993 förutsåg rysk aggression.

Den videon har jag redan sett flera gånger men tack.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Ryssarna är kända för att bomba barnsjukhus.
Effektivitet är ett starkt ord.

Rysstrollen som säger att ryska soldater tar hand om ukrainska civilbefolkningen.
Nu vet vi vad de menar.
En hel familj blev ihjälskjuten i Irpin utanför Kyiv.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500519604476649483
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Har Ryssland uppnått någonting positivt överhuvudtaget för dem själva, under denna första 1.5 veckors krig? Det är så oerhört mycket de har förlorat dock.
- I stort sett hela världen är numera emot Ryssland, de betraktas som paria
- Den ryska ekonomin är helt kraschad genom de hårdaste sanktionerna som någonsin satts in
- Europa skyndar på processen att göra sig av med olje- och gasberoendet från Ryssland
- Sverige och Finland går sannolikt med i NATO inom kort
- Den Ukrainska befolkningen har blivit oerhört hatisk till Ryssland
- Om Ukraina överlever detta så går de sannolikt med i både EU och NATO på sikt
- Georgien ansöker om både EU och NATO-medlemskap
- Rysslands krigsmakt har avslöjats som svagare och mindre kompetent än man trodde innan
- Ryssland binder upp sin krigsmakt och förlorar en massa materiel

Det är fullt hus i förluster för Ryssland således. Men jag kommer inte på en enda sak som har gynnat Ryssland på något sätt? Kan någon komma på något?
Enligt Putin så går allting enligt plan. En riktigt bra plan Putin har.
Citera
2022-03-06, 19:06
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Är du efterbliven? Jag länkade till texten som USA bröt mot. Sen att din läsförståelse är i klass med en tre-åring kan inte jag hjälpa dig. Gör om gör rätt

Du länkade till en övergripande beskrivande text om avtalet från en Wikipediaartikel, inte någon avtalsbestämmelse och det finns i det du beskriver inget om amerikanska förpliktelser gentemot Ryssland. Är du helt tappad? Ange vilken artikel i avtalet det är du menar USA brutit mot, du fick ju avtalet så det borde vara lätt för dig, även om du verkar ha en del intellektuella utmaningar.

Att du talar osanning är i och för sig redan konstaterat eftersom du påstod att USA brutit mot Minskavtalen och det ryska-ukrainska vänskapsavtalet, som USA alltså inte var part i. Först trodde jag det berodde att du var en ryss, men jag börjar nu bli mer och mer övertygad om att du helt enkelt har någon typ av mental störning. Autismspektrumstörning?

Seså, svara på frågan nu.
Citera
2022-03-06, 19:06
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Till alla ni som är rädda för ryska kärnvapen. Det behöver ni inte vara. Dom som jobbar vid kärnvapen har redan saboterat dom eller gjort dom odugliga. Tror väl ingen normal människa ställer upp på att förgöra sig själv och hela världen utan motstånd.

Och du tror att Ryssland har alla kärnvapen på samma ställe?
Finns garanterat kärnvapenbestyckade ryska ubåtar till havs nu tex.
Läste någonstans att Ryssland kunde ha upp emot 6000 kärnvapen. Det är en redig mängd att lyckas sabotera. Man kan bara hoppas att det blir ordervägran om det nånsin kommer en order från Kreml att avfyra kärnvapen.
Citera
2022-03-06, 19:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du vill verkligen dra in Sverige i ett fullt utvecklat krig, det räcker inte med att vi åker ned ekonomiskt eller?
Vi har ju redan skickat pansarskott. Skulle det var så stor skillnad att skicka gamla Jas-plan!?
Citera
2022-03-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Från ledaren för c-14. Det pratas ,"vi har kul att döda", "vi har flest javelin-robotar på hela kontinenten", "utan oss hade statskuppen 2014 varit ett jävla gay-tåg".

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=KfaAyiP8Wuc

Kan du inte läsa innantill. Det står där uppe i boldad text.

Rofl....

Jadu... förstår att livet inte kan vara lätt att förstå när man ser "bevis"......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in