2022-03-06, 17:28
Medlem
Felstavarens avatar
Efterspel från demonstrationerna i Ryssland idag. Rysk snut suddar ut "Nej till krig" skrivet i snön.

https://twitter.com/SifDaughters/status/1500491444334870529

Och någon stackare som jag antar är anställd i parkförvaltningen får ge sig ut på en överfrusen kanal och måla över samma budskap som ristats in och ifyllts med färg i isen.

https://twitter.com/SifDaughters/status/1500489544847790088

Med så farliga och subversiva budskap lär det väl utropas undantagstillstånd när som helst.
Citera
2022-03-06, 17:29
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Jag skulle inte infinna mig om jag fick kallelse från våran regim heller.
Dör inte för judiska oligarker eller globohomo.
Men du kanske gör det?
Helt rätt! Vidrigt krig där människoliv inte betyder nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Haha well, om så är fallet rinner det av mig relativt fort. So no worries. (:
Det ordert är så uttjatad och jag skrattar bara åt det.

Om du vill läsa en balanserad artikel om läget från någon som faktiskt har bättre insyn än många andra som bara spyr ur sig saker i affekt...

https://www.dailymail.co.uk/debate/article-10581335/PETER-HITCHENS-saw-coming-Thats-wont-join-carnival-hypocrisy.html

OBS. Från Daily Mail
Sansad artikel. Jag borde se mer av Hitchens, hans bror var en kul prick.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Kan det vara en annan typ av krigföring som står för dörren nu i framtiden? Nu används robotar och missiler och annat som slår ut flyg och pansar effektivt. Det lär väl betyda att monsterflyg och pansar som är så satans dyra förlorar sin betydelse, plus att robotar och missiler är obemannade.

Eller har jag fel?
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2022-03-06 kl. 17:31.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Verkar vara ännu ett ryskt plan som blir nedskjutet.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500506875389001731
Citera
2022-03-06, 17:30
Medlem
USA överväger ju nu att bl.a kompensera bl.a Polen om regimen står fast vid att skänka stridsflyg till Ukraina. många öststatsländer har väl ryska stridsflygplan fortfarande och dom lär ju Ukrainska stridspiloter ha erfarenhet av.
Lille putin må gnissla tänder men Europas länder verkar eniga på ett sätt som man sällan skådat. Även icke Natoländer som Sverige och Finland har valt sida öppet och samarbetar allt intensivare med Nato.
Och Lille putin? ja han finner nu även sina offer i dom humanitära korridorer med kvinnor och barn som upprättats för att ge skydd för ryska bomber.

Ett vidrigt liten äckel den där putin om man nu skall vara snäll i sin beskrivning av den gamle mannen.
Citera
2022-03-06, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av area50
lol npc-svennarna har redan bombat mig med epitetet, så känner mig ganska immun nu
Vad betyder npc?
Citera
2022-03-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Fria tider har skrivit flera artiklar som är helt verklighetsfrånvända under det här. Du borde ta dig en funderare på vad det är för skit du sitter o länkar.

Det är ju dock videon har referrar till, kanske ska öppna länken och ta en titt istället för att snacka skit?
Herregud, svenskar skrämmar mig när man inte ens kan vara lite öppen till annan information.
Citera
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Blir han överbevisad när han säger att Ryssland inte har slagit ut någon infrastruktur? Visa mig en större stad likt Kiev som är utan el eller vatten? Nä just det.
Putin har bombat skolor, civila bostäder, sjukhus mm. Att försöka få Putin att framstå som barmhärtig är nog magstarkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Försök och hitta en rysk tv-kanal som får sända i europa idag om situation i ukraina.

Det handlar inte bara om censur, utan om att man har valt att helt stängt ute den andra sidan från att få yttra sig om sin syn på den uppkomna situationen...

Detta förekommer i diktaturer och nu har eu kastat masken och vad hittar vi nu där: det fjärde riket...
Det är märkligt och ledarna i väst beter sig som om vi redan är i ett nytt världskrig och man undrar vad deras aganda är med det. Folk här ska vaggas in i masspykos eller hysteri, vad man nu ska kalla det som händer. Om någon droppar ur och vill veta mer finns bara det som makten vill visa kvar.
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
"NPC-svennar" var en riktigt bra definition. De är helt omedvetna om hur mycket de blivit hjärntvättade. Total lydnad till staten. De har inte förmågan att separera begreppen stat och nation. Därför de blir så rövknullade av alla MENA. Egentligen väldigt sorgligt men Sverige kommer gå under som nation och det är enbart svenskarnas fel.
Jag skulle vilja påstå att den tredje statsmakten aka median varit till stor hjälp för det.
Citera
2022-03-06, 17:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Som om det vore något att haka upp sig på ?

Oavsett var man plockar sin information just nu, så är ju en del smärtsamt medvetna om att det pågår ett krig med olika sidors tillhörande krigspropaganda. Vad gör det för skillnad att böla över att en part inte får sända sin propaganda,går över mitt förstånd. Det är ju bara en service för Putinpatrasket i Europa, inte för någon annan

1. Förstår jag dig rätt, att eu nu är i krig mot Ryssland över ukraina?

2. att alla som inte delar din ideologi eller åsikter är Putinpatrask?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in