2022-03-06, 17:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Finland har varit med i EU längre än du levat pojkvasker.
Jag menar Nato
Citera
2022-03-06, 17:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Bara 35 km från gränsen också, vilket väl gör det till en stad man borde försöka blitza.

Du har rätt, ukrainarna gör det jättebra, och resultatet tyder väl på att de var redo för krig och inte alls blev tagna på sängen.

Kharkiv kommer falla efter Kiev, om det nu ens går så långt.
Stadens försvarsstyrka är totalt djävla överlägsen allt ryssarna kan skicka.
Kharkiv är väldigt viktig för Putin, men han går bet här.

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
De artilleribombar den staden något hänsynslöst just nu tyvärr.

Jag vet....
Varningen har visat på att Putins styrkor kommer attackera hårdare och mer mot civilt där motståndet är hårt.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag implicerar ingenting, men jag vågar påstå att det inte är uteslutet att Ryssland tar tillfället i akt att stärka sin närvaro i Transnistrien. Ska jag vara helt ärlig hade jag väntat mig ett angrepp därifrån längs ukrainska svartahavskusten.

^^

Varför skriva då när det inte är annat än vad jag pekade på. De vill inte anfalla mot Transnistrien för att stanna vid gränsen.

Har du så mycket emot träffande liknelser?
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Ni som stödjer Zelinskyy.
När ni ser döda ukrainare, kvinnor,barn soldater.
Tycker ni att det är rimligt?
Den judiske presidenten verkar inte bry sig ett dugg om ukrainarna.
Detta är faktiskt helt sinnessjukt att han skickar in folk I döden helt iskallt och blir påhejad av liberaler i alla västländer.
Politiker,media och alla människor hejar på.
Vad är alternativet? Ge upp Ukraina?

I alla krig i hela världshistorien där något land invaderat ett annat. Ska försvararna bara ge upp för att folk kommer att dö? Skärp dig.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
BREAKING: "Russia publishes documents which show Ukraine was working on biological weapons near russian borders — such as Anthrax and Plague & that the pentagon has instructed to destroy them — violating article 1 UN prohibition of biological weapons. — These are US funded labs."

https://mobile.twitter.com/ASBMilitary/status/1500499205663645700

OBS, pro-rysk källa, dock spännande som fan.
Varför skulle man ha biolab i instabila Ukraina, och på gränsen till Ryssland dessutom. Verkar helt ologiskt. USA har säkert sina egna lab med allt de behöver.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Tänk om världen skulle upphöra med affärsverksamhet varje gång USA plundrar ett land.
Skulle vi inte haft någon världsekonomi längre.

Visa gärna där USA agerat som Putin nu gör?
Du är nämligen ute på väldigt tunn is.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
I Grekland och i Serbien demonstrerar man mot Nato. Polen vägrar skicka stridsflygplan till Ukraina för att undvika WW3. Finland har avvaktat med att besluta sig för att gå med EU.
Splittringen av Europa och EU har bara börjat.
Folk vill leva och inte dö.

https://greekreporter.com/2022/03/01/ukraine-protest-russia-athens-greece/

Sluta ljug.
Citera
2022-03-06, 17:11
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad jag läst men vem kan tro någonting längre då det fria ordet förtrycks även här väst.

Försök och hitta en rysk tv-kanal som får sända i europa idag om situation i ukraina.

Det handlar inte bara om censur, utan om att man har valt att helt stängt ute den andra sidan från att få yttra sig om sin syn på den uppkomna situationen...

Detta förekommer i diktaturer och nu har eu kastat masken och vad hittar vi nu där: det fjärde riket...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Man kan peka ut hur många sådana här som helst folk härinne men du vet...dom är fast i narrativet dom får serverade av av svenska media. Nu är du officiellt ett rysstroll med. Välkommen till klubben kompis.

Haha well, om så är fallet rinner det av mig relativt fort. So no worries. (:
Det ordert är så uttjatad och jag skrattar bara åt det.

Om du vill läsa en balanserad artikel om läget från någon som faktiskt har bättre insyn än många andra som bara spyr ur sig saker i affekt...

https://www.dailymail.co.uk/debate/article-10581335/PETER-HITCHENS-saw-coming-Thats-wont-join-carnival-hypocrisy.html

Citat:
" In a country crammed with Russians, they were trying to make Russian a second-class language.

Russians who had lived there happily for decades were pressured to take Ukrainian citizenship and adopt Ukrainian versions of their Christian names.

The schools were promoting a national hero, Stepan Bandera, who Russians strongly disliked and regarded as a terrorist.

And they were teaching history which often had an anti-Russian tinge. Quite a few people told me they felt put upon by these policies. Why couldn't they just be left alone?"

Citat:
"And then there's the other thing that sticks in my gullet. The countries of the West have egged Ukraine on into a confrontation with Russia which has predictably ended in Putin's barbaric invasion.

But while we stand and cheer at a safe distance, the Ukrainians are the ones who get shelled, bombed, besieged and driven from their homes. Is this honourable? Does sentimental praise for their bravery make up for it?

OBS. Från Daily Mail
Citera
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
I Grekland och i Serbien demonstrerar man mot Nato. Polen vägrar skicka stridsflygplan till Ukraina för att undvika WW3. Finland har avvaktat med att besluta sig för att gå med EU.
Splittringen av Europa och EU har bara börjat.
Folk vill leva och inte dö.

Finland har varit medlemmar i EU sen 1995.
Citera
2022-03-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Någonting är iallafall fundamentalt fel med ryssarna. Man kan tro, när man ser demonstrationerna runt om i Ryssland, att invasionen av Ukraina och massmördandet av civila där inte är populärt. Men realiteten är att många helt accepterar den påhittade ledningens fabricerade bild av att Ukraina behöver avnazifiseras. Detta trots att de genom hundratals år blivit vilseledda och lurade in i krig av i stort sett varenda ledare de haft. Svårt att se vad man kan göra åt situationen.

Problemet sitter djupare än Putins regim antar jag, och djupare än kommunismen. Det sitter i folksjälen.

Putins invasion är klart regressiv. Flera års utveckling raderas pga denna idioti. Vem ska han ty sig till nu? Kina? Ska de komma ännu närmare varandra?

Två störda fd kommunistkolosser, som återupptäcker varandras charm, hatar Väst tillsammans och fördjupar sitt samarbete, hur låter det?

Fruktansvärt, om du frågar mig.
Citera
2022-03-06, 17:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Ni som stödjer Zelinskyy.
När ni ser döda ukrainare, kvinnor,barn soldater.
Tycker ni att det är rimligt?
Den judiske presidenten verkar inte bry sig ett dugg om ukrainarna.
Detta är faktiskt helt sinnessjukt att han skickar in folk I döden helt iskallt och blir påhejad av liberaler i alla västländer.
Politiker,media och alla människor hejar på.

Nej det tycker vi inte. Det är därför vi tycker illa om den onde man som har släppt lös sina mongolhorder mot en fredlig granne.

När ett land blir invaderat av en galen stormakt är det naturligt att man sympatiserar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in