2022-03-06, 14:57
Medlem
General staff of the armed force of ukraine lägger ut Ukrainas syn på läget samtidigt bilder på var de ska ska träffa med sina molotovs.
Citera
2022-03-06, 14:57
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Börjar komma ut många filmer från Ryssland nu där deras Gestapo attackerar den egna befolkningen.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500463155666989056

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500463566348079106

Upplyftande att se att folk åtminstone försöker slå tillbaka mot kravallpolisen. De kommer tyvärr inte komma någon vart om de inte gör motstånd eller ger sig ut i mycket större antal, så länge de är få och utspridda kan skurkarna i OMON fortsätta att ringa in och arrestera dem.

I vanliga fall tycker jag att jämförelser med Nazityskland är bland det mest tröttsamma man kan ägna sig åt, men jag undrar fan om det inte börjar bli en väldigt passande jämförelse för Ryssland. Krigskampanjerna, lögnerna, propagandamaskinen, nedkämpningen av hemmaopinionen, Z-symbolerna som börjar ploppa upp här och där i det ryska samhället etc. Otroligt dystopiskt alltihop.
Citera
2022-03-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du har humor. Han fick posten som "Senior Advisor to the Acting Secretary of Defense"
föt att han är riktigt jävla smart.

Fel kille att försöka att rödsmeta.

Ja struntar vad han har för titel. För han sitter och ljuger ut i rutan - Ett klassiskt rysstroll. Sen är det ju bara att titta på hans historia.

Han säger Ukraina kan bli neutrala så är allt över. Det stämmer ju inte. Han ljuger till sin publik. Han glömmer att Puttefnasken har krävt att Regeringen ska avgå och demilitarisera. Jag gissar att han är ledsen för pengarna han har blivit lovade och har i Ryssland har minskat kraftigt i värde. Då måste han skylla på någon.
Citera
2022-03-06, 14:58
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag inte bara tror, jag vet att det är kört för putin. Hans tid är över

Ja på ett eller annat sätt så kommer han förlora makten. Återstår bara att se hur det går till.. Är väl inte otänkbart att en rad högre officerare snart tycker att det gått för långt och gör en militärkupp.
Citera
2022-03-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
10000 är nära 11000 och med lite eftersläpning så är siffrorna antagligen ännu större.

Men det står ju inte endast 10000 i läckan.
Det står även 2000 och mer som frågetecken, men att det är tusental och vem tror att Rysslands officiella siffra på några hundra är rätt och riktigt?
Citera
2022-03-06, 14:59
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Slut på soppa och låg motivation, underhållet fallerar, en armé marscherar på sin mage heter det sedan gammalt. Med svajigt underhåll så urholkas moralen.
Jo men desserterar de? Har svårt att fatta att de går tillbaka? Och om de gör det o skyller på soppatorsk lär ju ngt befäl säga åt dem att nu blir det galgen
Citera
2022-03-06, 15:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Ja på ett eller annat sätt så kommer han förlora makten. Återstår bara att se hur det går till.. Är väl inte otänkbart att en rad högre officerare snart tycker att det gått för långt och gör en militärkupp.

Allt flera av de stora oligarkerna har redan öppet börjat säga att kriget måste upphöra.
Så ja det är nog inte allt för långt kvar tills man börjar inse att kriget måste få ett slut.

Kriget lär komma att ses som ett misslyckande och med tanke på att de även har dragit åt censur och fängslar demonstranter så är det inte hållbart längre för Putin att sitta kvar vid makten.

Frågan är bara om han avgår eller inte blir omvald.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Har de uniform med Ukrainska beteckningar är de stridande för Ukraina, med full rätt enligt Genevekonventionen.

Tyska Waffen-SS soldater fick inte POW-status efter WW2. Kolla domsluten i Nürnbergprocessen.
Citera
Medlem
Britter förbjuds från att åka till Ukraina för att strida mot de ryska styrkorna, meddelar landets amiral Tony Radakin.

– Vi har varit helt klara med att det är olaglig att som brittiska militären eller civil sätta kurs mot Ukraina för att strida, säger han till BBC.

En tvärvändning från förra veckan där utrikesminister Liz Truss sade att hon stödjer alla som följer president Zelenskyjs uppmaning och tar värvning i Ukraina.
Citera
2022-03-06, 15:01
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
General staff of the armed force of ukraine lägger ut Ukrainas syn på läget samtidigt bilder på var de ska ska träffa med sina molotovs.
har du en länk eller hittar du på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag undrar hur lång tid det tar innan folket tröttnar ordentligt. De förlorar sina besparingar, sin frihet och sin framtid. Desperationen kommer växa och till slut kommer (förhoppningsvis) de ryska massorna förstå att 100 civila enkelt kan oskadliggöra 10 poliser.
Tro mig, dom har redan tröttnat och protesterna kommer att komma när som helst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag undrar hur lång tid det tar innan folket tröttnar ordentligt. De förlorar sina besparingar, sin frihet och sin framtid. Desperationen kommer växa och till slut kommer (förhoppningsvis) de ryska massorna förstå att 100 civila enkelt kan oskadliggöra 10 poliser.

Den oro som kriget indirekt leder till i Ryssland, går inte att överblicka eller analysera. Det kommer att bli kaos.

Detta krig kan leda till att Putin blir lynchad. Konstigare saker har hänt. Men det löser ju ingenting.

Ryssland är totalt oförmöget att producera en sund ledare som förstår ekonomi och välstånd.

Efter Putin kommer en ny idiot.

Rysslands framtid är mörk.

Och kriget är redan en katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in