Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag tror det blir någon form av delning men jag hoppas att Putin bara har en underlig idé om att få bort rysshatare och odemokratiska element ur landet och få garantier om att landet inte går med i NATO. Det vore ju lustigt om just Putin gör Ukraina mer demokratiskt med tanke på hans eget land. Man hoppas också att Putin sen lämna landet intakt och betalar för alla skador han åstakommit och även skadade människor och dödas anhöriga. Man kan ju få drömma lite och tro att någon ledare här i världen fått en hjärnblödning och fått "goda" tankar.
Ingen aning om när kriget tar slut men planen var nog som du skrev två veckor. Det är helt upp till Ukrainas ledning hur många döda och hur mycket av landet dom vill ha förstört. Det är svårt för Zelensky att göra något för risken är ju att Ukrainska nationalister dödar honom. Samtidigt har han nog säkert krav på sig att rädda Ihor Kolomojskyj förmögenhetsbas. Vilken omöjlig roll Zelensky fått denna gång, jag tycker synd om honom.
2 veckor?
Putins plan var ju helt klart 2 dagar.
Det stod ju helt klart när en tidning råkade släppa Putins förskrivna seger-rapport 2 dagar efter invasionen, förlåt den speciella operationen för att befria alla ukrainare.
Rapporten fick ju snabbt dras tillbaka då Ryssland inte alls hade välkomnats med röda fanor längs alla gator....