2022-03-06, 13:14
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jaha så du har motparten i en konflikt som källa? Alltså ingen oberoende rapportering.
Suck....

Motparten? Visste inte att Ryssland krigade mot Human Rights watch och Amnesty? Men ok?

Är WHO också motparten?

WHO confirms 'several' attacks on Ukrainian health care facilities
The attacks caused “multiple deaths and injuries,” WHO's director-general said.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Belarus är ju en öst stat det var avtalat förr att Nato ej skulle utvidga sig i öst.

Hur skulle Usa reagera om Ryssland skaffade en militär bas i Mexiko eller Kanada.

Det är klart att Nato skulle sätt in missiler i Ukraina om de går med i Nato.

Nu är ju Kanada med i Nato men förstår hur du tänker
Citera
Medlem
Asså Putin måste dö. Vilka fega kräk ryssarna är. Dags att ryssarna i Sverige får smaka på stryk??
Citera
2022-03-06, 13:15
Medlem
allegragellers avatar
Kreml uttalar sig:

Putin says conflict will only stop if Ukraine stops fighting and Russia's demands are met - Kremlin

Russia will only halt its military operation if Ukraine stops fighting and Moscow’s demands are met, the Kremlin said in a statement, reporting on a conversation between Russian president Vladimir Putin and Turkish president Tayyip Erdoğan.

Putin said the operation was going according to plan and to schedule, and that he hoped Ukrainian negotiators would take a more constructive approach at talks and take into account the reality on the ground, the Kremlin said.

(The Guardian)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Borde inte FN-trupper kunna gå in?

Nej, Ryssland använder sitt veto för att blockera den typen av operationer.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ja, jag säger konflikt för att det har det varit de senaste 15 åren, vilket nu har eskalerat p.g.a. att väst och Nato inte ger sig, eller varit villiga till ärliga förhandlingar. Varför beaktas och värderas inte Rysslands ståndpunkt högre, bara nonchaleras och menas på att allt är lögner.
”Ärliga förhandlingar” - med ryska mått? Putler gav en absurd lista med absoluta krav till Natoländerna. Eftersom den listan givetvis inte kunde uppfyllas så invaderade Putler sitt grannland - som då alltså inte är med i Nato.

Jag tänkte skicka en lista till Putler där jag kräver att Ryssland omedelbart avvecklat sin militär. Om han vägrar göra det så invaderar jag Färöarna 👍
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Men du nämner inte USAs kärnvaoen i Turkiet? #kastasteniglashus
Nej, för det var inte på tal. Dessutom har det inget med Ukraina att göra.
Citera
2022-03-06, 13:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Det var du som klagade så jag tog det som mot argumentation men inte att jag klagar på det.

Det är du som är orättvis eller rasistiskt tänkande bara för att Ukrainarna är blonda och har blåa ögon kanske?
Du skrev att det var ukrainska soldaternas fel att civila dör.
Så jag säger att det är talibanernas fel att civila har dött I Afghanistan.
Nej vänta nu, håller du inte med?
Din soctagande parasit, varför flyttar du inte tillbaka till ditt ökenland om du hatar väst så mycket?
Dina trådstartar visar att du verkligen lever upp till den typen av invandrare som detta landet klarar sig utan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jodå. Jag svarade att jag tycker att det är vidrigt att Rysslands rått-armé invaderat Ukraina och mördar kvinnor och barn. Tycker inte du det?
Jag har redan förklarar hur tragiskt jag finner konflikten men åter igen vägrar du svara på frågorna så ställer dom igen.
Jag anser att alla krig är lika tragiska, räknar du olika beroende på vilka människor som drabbas?
Anser du att det är värre om ett specifikt folkslag drabbas än ett annat?
Senast redigerad av Jahvet 2022-03-06 kl. 13:18.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns mycket som talar för att svaret på din fråga kan vara ja, rysk militär beskjuter städer urskiljningslöst.

Jag tänker inte mata dig med källor eller argument då hela den fria världen kan se vad ryska styrkor har gjort i Ukraina.

Ja hela världen kan se vad Ukrainska soldater utsätter sitt land till bara för att få stöd från nato.

De vill ha en flygfri zon bara för att involvera Nato i kriget så smarta är Ukrainarna de bryr sig inte om andra månniskor i världen om det blir kärnvapenkrig.

Så deras propaganda kan dom behålla för sig själva.

De filmar krigsfångar där de ger cigaretter och mat till fångarna bara för att verka oj vad trevliga ukrainarna är.

Man får ej filma krigsfångar men de gör det för att verka fina.
Citera
Medlem
Citat:
Belarus är ju en öst stat det var avtalat förr att Nato ej skulle utvidga sig i öst.

Hur skulle Usa reagera om Ryssland skaffade en militär bas i Mexiko eller Kanada.

Det fanns inget sådant avtal. Och de länder i Centraleuropa som i demokratisk ordning valde att ansöka om Nato-medlemskap är idag otroligt glada att de gjorde just det.

Däremot finns Budapest-memorandumet där Ryssland garanterar Ukrainas territoriella integritet mot att Ukraina lämnar över sina kärnvapen till Ryssland. Ukraina höll sin del av avtalet, Ryssland har nu invaderat Ukraina 2 gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Verkligen, kan du länka det avtalet?

Citat:
För att jämförelsen ska vara relvant så måste väll USA först ha okuperat delar av mexiko och Canada i 8år för att därefter agera.

Citat:

Är väll upp till ukraina, Nato är ju en försvarsallians, baltikum har ju inte ens stående natoförband/baser. medans tex poland har det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in