2022-03-06, 13:04
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra. Ukrainas militär är att räkna med och vet vad dom kämpar för. Ryssland skulle aldrig gett sig in i detta.

Ingen som sett en trovärdig rapport om förluster för Ukraina? De torde ju inte vara obefintliga?
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vad har Väst på listan över sanktioner som ännu inte satts i bruk?

Vad blir nästa slag mot ryssbajs ekonomi?

Det finns mer. Man kan börja hota med sanktioner mot företag i andra länder (Asien och MÖ) som bedriver handel med Ryssland t ex.

Det måste ju vara helt uteslutet att man kommer lyfta sanktioner I någon större omfattning även om Putin drar sig tillbaka. Kostnaden för att bygga upp Ukraina igen kommer vara ofantlig och det ska självklart Ryssarna betala. Ingen kommer acceptera det som Putin fantiserar om, en återgång till normala relationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag anser att det är tragiskt att ryska råttor klusterbombar nu kvinnor och barn i Ukraina. Jag skulle säga att det är mer tragiskt än när Ryssland invaderade Krim 2014.

Det är klart att Ryssland genom åren gjort sig skyldiga till väldigt många massmord på civila och det är klart att Rysslands vidriga övergrepp alltid är tragiska.
Du svarade inte på frågorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag anser att alla krig är lika tragiska, räknar du olika beroende på vilka människor som drabbas?
Anser du att det är värre om ett specifikt folkslag drabbas än ett annat?
Jag hade uppskattat om du kunde besvara de två frågorna i inlägget istället för att runda dem.
Citera
Medlem
"Ryska matbutiker ska tvingas begränsa försäljningen av basvaror som bröd, ris och ägg och liknande produkter för att stoppa stora köp som försvinner ut på den svarta marknaden, beslutade den ryska regeringen på söndagen."

Allt går som tänkt enligt Putin.

https://www.svd.se/ryska-matbutiker-tvingas-begransa-forsaljning
Citera
2022-03-06, 13:05
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Dumheter, en dålig Rysk lögn.

Med Rysk logik använder alltså alla länder i alla mänskliga sköldar om de försvarar städerna där det bor människor.

Ett land måste försvara även områden där människor befinner sig, det är inte sköldar.

hade Ryssarna dödat de civila som bodde där om det ej fanns Ukrainska soldater där ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag anser att det är tragiskt att ryska råttor nu klusterbombar kvinnor och barn i Ukraina. Jag skulle säga att det är mer tragiskt än när Ryssland invaderade Krim 2014.

Det är klart att Ryssland genom åren gjort sig skyldiga till väldigt många massmord på civila och det är klart att Rysslands vidriga övergrepp alltid är tragiska.

Har du belägg för dina påståenden att ryssarna klusterbombar barn och kvinnor? Eller är det mer fantasy/fantasi från dig?

Länka gärna till ryssarnas massmord när du ändå håller på, jag hämtar popcornen 🍿 under tiden.

#söndagssagostundmedSaruman
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Tror snarare han backade när han insåg att det är en toppstyrd organisation som bara är till för att främja USAs intresse.
De länder som slipper bli invaderade av Rysslands rått-armé har också intresse av att vara med i Nato. Inte bara USAs intresse alltså.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Demonstrationer mot Putins krig.

I ett land med starkt inskränkta rättigheter så säger det en hel del, många ryssar vill inte ha putins krig.

Över 1 000 personer ska ha gripits i Ryssland på söndagen sedan de demonstrerat mot kriget i Ukraina, uppger den ryska människorättsorganisationen OVD, skriver Reuters.

Protesterna ska ha ägt rum i 29 olika städer.

Tidigare i veckan uppmanade den fängslade ryske oppositionspolitikern och aktivisten Aleksej Navalnyj människor över hela världen att demonstrera mot kriget under söndagen.

SVT
Aleksej Navalnyj är fascists men ville initialt inte att Ryssland skulle återbörda Krim till till Ryssland gissningsvist eftersom det var Putins ide och han ville inte hålla med honom, men nu har han ändrat sig, Krim hör till Ryssland säger han.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Putin Ryssland är samma han är en utav dom presidenter som har mest stöd av folket om du inte visste det.

Du säger att han har inga hot från väst!

Är det inga hot när Ukraina går med i Nato och Usa placerar sina missiler i Ukraina som lättare kan nå Ryssland?
Det har aldrig varit tal om att placera några missiler i Ukraina.
Nu när Ryssland öppnat upp för att placera kärnvapen i Belarus antar jag att det är fritt fram för NATO att anfalla dem med samma retorik.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna skickar trupper från Vladivostok! Vid Stilla Havet! Putin planerar för ett långt krig.
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1500413216169545730
Citera
2022-03-06, 13:06
Medlem
Jag hoppas denna läcka är sann, den inger hopp:

https://threadreaderapp.com/thread/1500301348780199937.html?fbclid=IwAR1HH1c3LO6s-1CkBwcj5MDRwPpGMavoo2hV1zAGEQWbommPw4QjuMhJJME
Citera
2022-03-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Statskuppen var i Ukraina 2014.
Saruman är ju rolig med sin sanning. Kan du inte fråga honom hur han ’REGLERAR’ vad som är sant och inte sant. (Ett inside-joke som han och jag har &#128514
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in