2022-03-06, 12:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ett ryskt artilleri batteri som slagits ut.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1500435301524770818
Citera
2022-03-06, 12:46
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Om dom inte försvarar sina städer och bara låter ryssarna gå in så förlorar dom ju kriget, fan vad dum du är.
Varför försvarade Stalin några städer för? Låt hitler ta Stalingrad, Moskva, allt! Vi slåss i skogen istället!

hahah du är rolig du så man kan ej stå vid gränsen till städerna och försvara? enda stället är där en barnfamilj bor eller?
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det är därför jag inte följer kriget i svensk media, dom har noll koll.

Vilket lands media har full koll ?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har helt rätt 👍
Så om Nato släpper ett kärnvapen över Moskva så är det de ryska slynornas fel eftersom de gömmer sig i Moskva?
Filurer som tarek är desperata att ursäkta alla illdåd och övergrepp från "rissland"
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zafon
Hur följer ni detta krig på ett strukturerat vis med (till den grad så är möjligt) avsaknad av propaganda?

Jag eftersöker en neutral nyhetskanal som rapporterar om kriget med god frekvens. Finns det?

Har inte ens lyckats hitta en källa med en pålitlig karta över kriget.
Så mycket teknik. Och ingen publicerar ens vart frontlinjerna går.
Citera
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Verkligheten tyvärr.
Men ni verkar vilja slicka Usa’s bakdel eftersom de ej är så rena om händerna.

Vart var Nato när Usa dödade civila i Afghanistan, Irak mm?

Vart är Nato när Israel dödar och tar mark från Palestina? Nä där går man ej in för det är vänner med Usa då går man under täcket.

Usa ska fan inte leka världspoliser, tur att Ryssland finns annars hade Usa fan plundrat världen.

Hellre USA än ryssland som världspolis ja tack. Varför ska ni inte plundras när ni ändå lever kvar på 1300talet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Usa ska fan inte leka världspoliser, tur att Ryssland finns annars hade Usa fan plundrat världen.
med tanke på hur impotent Ryssland visat sig vara i Ukraina så skulle jag nog säga att USA har friare tyglar än på mycket länge att göra som de önskar. Nu beter sig tack och lov inte västvärlden på samma vis som de rövarband du vurmar för men det är sannerligen inte Rysslands militära styrka som stoppar dem.
Citera
2022-03-06, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Du är ju fullständigt hjärntvättad. Kan du ens knyta skorna utan instruktioner från Putin?
Pressfrihetsindex 2021 (av 180 länder)
1. Norge
2. Finland
3. Sverige
...
150. Ryssland (innan invasionen!)
177. Kina
179. Nordkorea

https://rsf.org/en/ranking#
Det första man måste tänka på är om pressen är fri, och det visar du ovan korrekt

Men som vanligt kan man använda siffror som man vill, låt mig ta ett exempel.

Om man har fri press men all press tycker likadant, anser du då att folket har en bra möjlighet att få en objektiv bild av läget?

Om man sedan skapar en stämning i samhället där man måste bara politisk korrekt, anser du då att man har ett fritt samhälle?
Citera
2022-03-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Cluster fuck i gigantiska proportioner. Kommer det många soldater med erfarenhet från Irak, Syrien , Afghanistan mm så kommer det bli ännu svårare för Putin. Dessutom är dessa väl bekanta med vapen från väst.

Ja, det blir en intressant expertis att möta. Många vakna nätter för Putin..

Han har tappat narrativet och fattar inte vad som händer. Den här känslostormen som drar människor till Ukraina, går inte att diskutera med. En politiker på Putins nivå, måste förstå den här folkrörelsen. Det handlar inte om logik eller ens politik utan om patos.

Jag påstår inte att Ukraina är perfekt eller att allt motstånd Putin är klockrent (det kommer att begås övergrepp och misstag på Väst-sidan tyvärr) men den spontanana solidariteten är imponerande, och omöjlig för Putin att bekämpa.

Ukraina kommer att attrahera många olika personligheter: naiva idealister, legoknektar, hjärnskadade extremister, amerikaner och gud vet vad...

Gränsen mot EU är ju öppen fortfarande. Ryssland har inte nått dit och jag förmodar att alla frivilliga tas in av Ukraina .....

Och mitt i smeten ska Väst försöka skydda miljontals flyktingar, som Ryssland skiter i.
Och eftersom Putin är The bad guy, kommer Väst tvingas vara The good guy, enligt klassisk medialogik. Och har man det ansvaret, måste man backas av NATO.

Det är bara en tidsfråga innan den första flyktingkonvojen bombas åt helvete ....

Clusterfuck var ordet....
Citera
2022-03-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Rysktalande ukrainska militära skriker åt skadad ryss att han kan krypa till dem om han vill ge upp och få hjäp. Skadad i benet. Sen glägjs de naturligtvis att alla hans "kompisar" ligger döda runtomkring honom.

Små Ukrainska patruller har nog svårt att ta hand om sårade ryssar. Jag tror inte den skadade får någon hjälp.
Citera
2022-03-06, 12:48
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är nog inte riktigt det den här konflikten handlar om men jag förstår att du begränsar ditt tänkande till det.

FYL: varken Tyskland eller Frankrike skulle acceptera Ukraina i NATO.

Jodå, Putin försöker ge sken av något annat men det handlar precis om att Ukraina ska ha rätt att välja sin egna framtid.

Citera
2022-03-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Japp! De var nöjda. Men det var inte en statskupp på Krimhalvön utan en rysk invasion. Ryska råttor gick in med vapen och tog helt enkelt området.
Så om det inte var en statskupp i Ukraina, vad var det då? 😀 jag är gärna med och leker lite din fantasy-lek, eller fantasilek som man då säger på svenska har jag nu lärt mig av dig 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in