2022-03-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, varje dag rapporterar RT om kriget i Ukraina och allt runtomkring genom att belysa och citera källor från såväl Ryssland som väst och Ukraina. Pröva att läsa RT och jämför med hur rapporteringen i västmedia ser ut vetja. Exakt så här såg det ut förra gången i Ukraina också, för 7-8 år sen.

Intressant! Kan du ge exempel på när RT rapporterar om något som ställer Rysslands invasion i dålig dager? Nej just ja, de får inte använda ordert invasion för Putler😉
Citera
2022-03-06, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kustområden som de tagit från andra länder. Det är inte Ryssland som är hotat, de tar land från andra.
Vilka syftar du på då och vi vilken tidsålder. Krim har dom väl haft i 3-400 år, St Petersburg ungefär samma.
Citera
2022-03-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Olga ska du ge fan i, ska fan inte gå lika lågt som fienden... är du på riktigt??

Du kan inte svara för Ryska medborgare då är lika delade som UA med pro-puttar/anti-puttar som USA är delade med Trump/Biden anhängare.

Men folk lever sina liv om det är gatorna i Iran,Ryssland ,N-Korea (länder jag besökt) till Moderna USA,/EU,Singapore och ÄVEN Jerusalem så brukar judar/araber leva sina liv att försörja sig. De flesta skiter i politik som vi gör här. Får jag bestämma skulle jag tvinga politikerna slåss för sin sak, men så är inte verkligheten eller hur?

Men tänker inte gå Gestapo way för hitta och bränna de som tycker olika som du här verkar vara tänd på.

Om Maggan beordrar ett flyganfall på Finland så hade jag inget med det att göra...
Jag satt inte i regeringskansliet med henne
Så ska jag plötsligt få mina tillgångar stulna för en tok politikers agerande ??? fan heller.
.
Jag röstade inte på henne så vad är mitt ansvar?
Då Ryssland är en kärnvapen makt så är det EXTREMT svårt att straffa de hur orättvist det är... Sverige har inte bojkottat handel med Ryssland ännu... kan du gissa varför?

Jag skulle rösta på sanktioner men om man kollar Iran, Nord Korea, Kuba så verkar inte ledarna lida ngn nöd UTAN DE CIVILA som inte gjort ngt.

Krig är inte lätt...med lätta svar
Men straffa beslutsfattarna gärna men konstigt så är det alltid de som beslutar krig som slipper sanktioner verkar du glömma.

Kom inte ihåg man frös Putins tillgångar när han angrep Tjetjenien, Georgien, Krim eller hans jävla yacht jag såg i Kroatien en ggn.

Statsbesök före och efter hade Putin och vice versa , så mkt är "moralen" värd för politiker

Sverige som är så stark med Pride har inga problem att ha handel med IRAN som hänger homosexuella, .... var är din röst där?? jag har iaf försökt men de ignorerar mina frågor även Pride.

Så börja fråga våra politiker varför vi kelar med dessa människor

OK men vad vill du göra nu? Har du några bra förslag på hur vi skall kunna påverka insikten bland allmänheten i Ryssland. Idag verkar det bli en väldig brutalisering av kriget och tillfångatagna soldater har material som tyder på att den stora staden Odessa snart skall bombas.

Ta oligarkernas pengar och tillgångar är självklart, men hur får vi den vanlige ryssen att inte stödja kriget?

Förslag?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
I Sumy som var en av de städer som först anfölls av Ryssland så lider Putin ytterligare förluster:
"New results of the combat activity of Ukrainian soldiers in Sumy region. And, of course, trophies. "

https://mobile.twitter.com/DefenceU/status/1500430620211752962
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Statskuppen var i Ukraina 2014.

Krim var till 95% ryssbefolkat och självstyrande och skulle aldrig hört till Ukraina.
En osanning blir inte sann bara för att du repeterar den tillräckligt många gånger. Rysslands invasion av Krim var ingen statskupp. Det var inte till 95% ryssbefolkat utan 100% befolkat av Ukrainare.
Citera
2022-03-06, 12:44
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har helt rätt 👍
Så om Nato släpper ett kärnvapen över Moskva så är det de ryska slynornas fel eftersom de gömmer sig i Moskva?

Kärnvapen? har Ryssland använt kärnvapen i Ukraina?

Du kan ej jämföra kärnvapen med flygbombningar fattar du väl.
Citera
2022-03-06, 12:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du kallar mig rysskramare? För min del gör det inget om Pruttin också inleder ett kärnvapenkrig så att världen till sist får sprängt bort Ryssland från jordens yta. Ryssråttorna har inte tillfört mycket till världen men orsakar en jävla massa lidande.
Det är dem du talar sanningen åt som är ryss kramare not you M8 inte ens nära du likt jag försöker få dem inse en sanning dem aldrig sett, Väljer mina strider på fältet kommer komma in i den också so far sköter du jobbet bra min vän!
Citera
2022-03-06, 12:45
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Om dom inte försvarar sina städer och bara låter ryssarna gå in så förlorar dom ju kriget, fan vad dum du är.
Varför försvarade Stalin några städer för? Låt hitler ta Stalingrad, Moskva, allt! Vi slåss i skogen istället!

Bra sagt. Den rysskramaren tycker säkert att alla ryssar borde ha lämnat Leningrad när det begav sig.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
I Fredags stängde Ryssland av kranen helt läste jag.

https://www.reuters.com/business/energy/russias-yamal-europe-westbound-gas-pipeline-flows-stopped-friday-2022-03-04/
En av kranarna stängd för stunden, bra. Ingen ska löpa rysk gas.

När ska gazprombank stängas av från swift?
Ryssarna behöver ju bara byta bank och köra på som vanligt.

Eu-länderna har ju redan lager av gas, så när stängs alla ryska banker ute från swift?
Citera
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Snart blir det brist på annat håll också. T ex Egypten importerar 85% av sitt vete från Ukraina/Ryssland.
Sverige är normalt självförsörjande av vete (allt spannmål). Är ju bara att vi ökar produktionen och börjar exportera till hutlösa priser givetvis
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
I söder gör Ukraina fortfarande motstånd:
"In the Mykolaiv region, the Armed Forces are collected by trophies, the rosocoups are reassured peacefully starting stilments, spasting on earth, diluted with a number! "
https://twitter.com/nevedimka123/status/1500393309440729091
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Det sistnämnda märks på rösten.
Är det inte så att detta hånande är ett sätt att hålla stridsviljan och moralen uppe hos människan, på bekostnad av möjligen psykiska besvär efter kriget?
Jag menar, det är inget unikt just här

Ja. Det påverkar alla. Jag, som många andra här, håller på Ukraina. Första bilder på massakrerade, brända, blödiga ryssar var lite skrämmande. Nu njuter man nästan av dessa och vill se mer. Glädjs åt varje bild/video med förstörd rysk teknik och döda ryssar. Hemskt? Vet inte. De är ju de som startade eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in