2022-03-06, 11:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Har jag missförstått något, jag tror att en rysk tidning av misstag publicerade ett pressmeddelande, i förhand skrivet av högsta ort, avsedd att delges allmänheten, vid tidpunkten för Rysslands slutförande "operationen".
Det var Kremls nyhetsbyrå som släppte en på förhand skriven argumenterande text med svada om att det ryska folket behöver enas. Högtravande skrivit och mycket likt Hitlers ”Mein kampf”. Det är inte ett pressmeddelande utan mer av ett manifest.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Rekommenderar en bra analys här:

Col. Douglas Macgregor has advice for Zelensky. Russia's Cauldron/Syria strategy

https://m.youtube.com/watch?v=xsh9V8UxenI

Klippet inleds med sekvens i Fox News, sen Alexander Mercouris analys.

Synd att FOX-kanalen inte sänds i Sverige. Brukar kolla på Tucker Carlson på youtube, han har en nykter syn på hur omvärlden funkar.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Problemet är att det spelar ingen roll vem som är president i USA, det hade varit samma sak. Det ska härskas och erövras.

Och det är samma sak i Ryssland också. Nästa president kommer inte tillåta USA att omringa landet, varför skulle han det?
Skulle man få bort Putin från posten - om väst skulle lyckas med det - så kommer det inte vara för att han gått in i Ukraina. Det kommer att vara för att han är för vek mot väst och NATO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Israelerna vet att Ryssland har inflytande i arabvärlden. Därför försöker dom absolut inte klippa av banden. Israel försöker också ha bra förbindelser med Turkiet.

Men inget av detta är konstigt. Men jag tror också att dom kan påverka Putin om det nu är han som styr.

Putin är nog i en helt egen dimension. Onåbar.
Gick det att prata vett med Putin, skulle Ukraina inte ha invaderats av Ryssland.
Citera
Medlem
Låt oss alla stanna upp och sticka världens största offerkofta till putin. Lär gå åt en sjuhelvetes massa garn. Allt är alla andras fel....
Citera
2022-03-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Man ser i stort sett hela tiden större flyg från nato eller us airforce som cirkulerar i polen eller rumänien. Är det signal/radar-spaning dom pysslar med tro? För att hålla koll på vad som pågår i luftrummet över ukraina..
Eller är det för att ge tips och råd till ukraina, vad som sker i luftrummet..

Jag är övertygad om att Ukraina får del av spaningsmaterialet. Förmodligen har därför Ukraina insett att den jättelika kolonnen inte är ett omedelbart hot och agerar därefter.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kortfattat: fått Zelensky att implementerat Minsk-avtalet och förklarat att ett NATO-medlemskap inte var aktuellt.

Varför skulle han ha förklarat att Natomedlemskap inte var aktuellt? Hade inte ett Natomedlemskap för Ukrainas del kunnat undvika denna invasion?
Klart att Ukraina har ett intresse av Nato med Ryssland som granne. Det finns ingen bättre reklam för Nato än en rysk invasion.

USA har inget med minskavtaken att göra. Det var ett avtal i praktiken mellan Ukraina och ryska separatister och har brutits av båda sidorna. Så, vad skulle Biden, som suttit sedan januari 2021 gjort?

Fortsatt brus.
Citat:

Jo, det kan man säga med hänvisning till internationella avtal. Självständiga nationer kan ansluta sig till militärt samarbete som de vill. Så är det. Men det det bara om det inte inkräktar på ett annat lands säkerhetsintressen.

De värnar om sin egen säkerhet. Vilket lands trupper är det som är i vilket land?

Du hade haft en halv poäng om ukrainska trupper nu stod i 6 miils långa konvojer med bepansrade fordon utanför Moskva med luftherravälde över Ryssland. Men det hade inte innefattat Nato nödvändigtvis eftersom invasioner inte infaller under artikel 5.
Citat:

Tror du verkligen på att USA inte skulle ha tagit med det i det finstilta?

Tagit med vad i vilket finstilt? Är det något Biden hade kunnat lägga till?
Citat:

Det är därför jag säger att denna konflikt hade kunnat undvikas av femteklassare som diplomater.

Ja, det hade bara vara att strunta i att oprovocerat invadera Ukraina.
Citat:

Förutom rena katastrofen för Ukraina och dess invånare kommer detta misstag att slå hårt på oss.

Och Ryssarna själva och även Putin hänger betydligt lösare än för en månad sedan.
Citat:

Biden är en senil gammal gubbe med Reagan -komplex.
Mer brus. Specificera dig. Vad skulle Biden ha gjort?
Menar du att Obama och Trump tidigt borde gått in med styrkor i Ukraina för att säkerställa minskavtalet från 2014? Trumpsupporters brukar ju hylla honom för sin miltitära inaktivitet. Så det hade inte fallit ut väl med en stor del av hans supporters. De hade nog vänt kappan efter vinden iofs.
Senast redigerad av MrArtur 2022-03-06 kl. 11:35.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Det är i alla fall inte vad vår statsminister tycker:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Ingen annan med nått bakom pannbenet heller för den delen.

Biden's Response to Tyranny

Nu tycker jag inte som statsministern.

Nu kommer jag aldrig att anklaga dig för att ha något bakom pannbenet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag är gravallvarlig. Den borde bli nominerad till något slags filmpris.

Den är djupgående och man får en inblick i det klart överlägsna Ukrainska försvaret och hur dom arbetar strategiskt för att vinna kriget.

Du kanske missade min fråga, så jag ställer den igen:
Har du några bevis på att det var ukrainska trupper som besköt Sky News-teamet, eller är det något du bara hittar på?
Citera
2022-03-06, 11:34
Medlem
BonerBatmans avatar
Verkar som att Putin enbart samtalar med länder som har kärnvapen. Turkiet, Israel, Frankrike och Tyskland. Några uppgifter att han samtalar med Belgien, Nederländerna eller Italien? Nu har det säkerligen inget med det att göra men kan vara lite intressant.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Dumma jävel, var gör jag den likelsen?

I ditt inlägg. Skriver du i trans utan att du själv vet om det?

Vad är det du vill debattera om ?

Jag sr aldrig en enda fråga eller antydan till debatt i dina "inlägg"
Bara fradgatuggande lögner och vansinnigheter som att det är Ukrainas fel att ryska trupper mördar civila och beskjuter sjukhus.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Historien om en prickskytt med erfarenhet från Irak o Afghanistan som åker till Ukraina för att hjälpa till. Just nu anmäler sig tusentals ex-soldater från USA o Kanada.
Även andra länder så anmäler sig ex-soldater.

Det hör är ett krig mot den onde Putin som kommer locka väldigt många att ställa upp.

Översatt med Google från franska.

"Den före detta prickskytten från Royal 22 e Régiment med smeknamnet Wali är på väg att värva sig som en frivillig kämpe för att bekämpa ryssarna.

"Han sa till mig att de behövde en prickskytt. Det är som en brandman som hör larmet ringa. Jag var tvungen att åka dit.

Wali"

https://www.lapresse.ca/actualites/2022-03-02/wali-repond-a-l-appel-de-zelensky.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in